bulbas pisze:Mariusz0564 pisze:wujcio pisze:
oczywiście przy docieraniu dawałem więcej oleju i jeździłem na orlenie 2t.
to podczas docierania ile dawales oleju na 5 litrow ?
Ja podczas docierania lałem 200ml na 5 litrów
czyli 1:25 i dobrze bo w pierwszej fazie docierania nie ma co żałować oleju, tyle zalecała fabryka, i tyle lej a potem zmniejszaj stopniowo, czyli ze 2-3 baki ok 600-900km, potem 1:30 czyli 166mm na 5 litrów z kolejne 2 baki czyli 600km, potem 1:35 czyli 142mm na 5l i tak ze 4 baki czyli ok 1200km generalnie tyle zalecała chyba fabryka po dotarciu, wiec niby należało by przy tym zostać ale lejecie i 1:40 na lepszym oleju a to jest 125ml na 5 litrów (ale przy tulejce i ostrej jeździe lepiej więcej niż mniej), no chyba ze ktoś ma wał na igle to 1:40-1:45 mozna pokusił bym sie nawet o 1:50 gdy sie nie katuje moto bo wsk jednak ma gorsze chłodzenie niz np MZ i o ile łożyskowaniu to nie powinno zaszkodzić to jednak tłok puchnie. Ale straszny sie porobił galimatias z tymi mieszankami to może tak
liczy sie to tak, bo widze ze problem
1l:25l
1l = 1000ml
1000ml : 25l = 40ml na 1l czyli 40x5l= 200ml na 5l
1:25 czyli 200ml na 5l, czyli 40ml na 1l docieranie statyczne i wstępne
1-30 czyli 166ml na 5l, czyli 33ml na 1l docieranie właściwe
1:35 czyli 142ml na 5l czyli 28ml na 1l docieranie końcowe i
jazda właściwa w okolicy 1:35-1:40max! przy tulejce
1:40 czyli 125ml na 5l czyli 25ml na 1l pierwszy etap po dotarciu na igle
1:45 czyli 111ml na 5l czyli 22ml na 1l
drugi etap po dotarciu na igle i jazda właściwa
1:50 czyli 100ml na 5l czyli 20ml na 1l po dotarciu na igle jak ktoś chce spróbować ale 1:45 to optymalna mieszanka na igle
oczywiście po dotarciu chcąc zmniejszać ilosc oleju lejemy dobry olej:) nie LUX10 jak za PRLu