Znak "Gige E" na kapie od zapłonu

Odpowiedz
Awatar użytkownika
dudek
Posty: 33
Rejestracja: 2007-03-31, 09:53
GG: 0
Lokalizacja: BP
Kontaktowanie:

Znak "Gige E" na kapie od zapłonu

Post autor: dudek » 2007-10-16, 21:12

WITAM.
Nie zastanawiało Was może kiedyś co oznacza ten trójkąt w którym pisze " GIGE E " na deklu od strony magneta w nielicznych 125 ?
Czy to było coś lepszego ( ukryta moc ) czy po prostu aby był ładny silnik ?
Taki sam Widziałem u mego kumpla w romecie..
poniżej foto:

szef1990
Posty: 94
Rejestracja: 2007-03-20, 19:51
GG: 0
Lokalizacja: Net
Kontaktowanie:

Post autor: szef1990 » 2007-10-16, 21:24

Kiedyś o tym myślałem. Słyszałem że może to być symbol jakości wg. Polskiej Normy- takie archaiczne ISO 9001. Mogę się mylić, nigdy tego nie sprawdzałem

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Post autor: pawel15 » 2007-10-17, 08:57

Taki symbol nabijano(odlewano raczej ;)) na tych deklach w ostatnich latach produkcji. Możliwe że jeszcze w 1984r a raczej na pewno w 1985r.
OT: CZy to jest fotka silnika co był w takim zwieśniaczonym Baku na allegro?

Awatar użytkownika
dudek
Posty: 33
Rejestracja: 2007-03-31, 09:53
GG: 0
Lokalizacja: BP
Kontaktowanie:

Post autor: dudek » 2007-10-17, 11:25

pawel15 pisze: OT: CZy to jest fotka silnika co był w takim zwieśniaczonym Baku na allegro?
Tak to gdzies na allegro spotkalem ...
Taki symbol nabijano(odlewano raczej ;) ) na tych deklach w ostatnich latach produkcji.
A nie wiesz raczej co to może oznaczać ??

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 106
Rejestracja: 2007-01-02, 21:45
Moje maszyny: Nie ma
Kontaktowanie:

Post autor: Dawid » 2007-10-17, 15:17

Na moim silniku też pisze GIGE E. Taki napis też jest na obudowie radia Unitra które jest u mnie w domu :-) Obrazek
Obrazek
Obrazek
cienko widać, ale w tym trójkącie jest ten napis.

szef1990
Posty: 94
Rejestracja: 2007-03-20, 19:51
GG: 0
Lokalizacja: Net
Kontaktowanie:

Post autor: szef1990 » 2007-10-17, 15:32

W Rometowskich silnikach a nawet w kuchenkach azowych PREDOM jest napis GIGE-E. Faktycznie to znak jakości

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-10-17, 17:57

z tego co wiem jest to nie znak jakości a jakiś atest
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
Markiz
Posty: 148
Rejestracja: 2007-01-02, 23:18
GG: 1155265
Moje maszyny: Romet 50 T-1
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Kontaktowanie:

Post autor: Markiz » 2007-10-17, 22:39

szef1990 pisze:...napis GIGE-E. Faktycznie to znak jakości
A dokładniej Atest Energetyczny czyli obowiązująca ówczas norma.
Coś jak dzisiaj ISO.
Moja była Wiesia :( http://markiz.fotosik.pl/albumy/130934.html
Obecnie Romet 50 T-1

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-10-17, 23:17

Ciekawy jestem dlaczego 175 nie mają znaku atestu.

Awatar użytkownika
Markiz
Posty: 148
Rejestracja: 2007-01-02, 23:18
GG: 1155265
Moje maszyny: Romet 50 T-1
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Kontaktowanie:

Post autor: Markiz » 2007-10-17, 23:38

ŻbiKu pisze:Ciekawy jestem dlaczego 175 nie mają znaku atestu.
Bo im skrzynie padają? :D :D :D
Moja była Wiesia :( http://markiz.fotosik.pl/albumy/130934.html
Obecnie Romet 50 T-1

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-10-18, 07:42

Ależ dowciapny jesteś. Ty byłeś, ty widziałeś..

Ktoś wie dlaczego nie ma ją tego znaku??

Awatar użytkownika
Gaceczkos
Posty: 203
Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Gaceczkos » 2007-10-18, 12:05

Warto zauważyć, że znak "GIGE E" posiadają silniki o pojemności 125 (właściwie to same pokrywy iskrownika) z samej końcówki produkcji. Silniki o pojemności 175 produkowano, według literatury, do roku 1984, natomiast silniki 125 na pewno jeszcze przez 2 lata. Historii omawianej normy/atestu nie znam, ale można przypuszczać, że zaczęła ona obowiązywać dopiero w połowie lat 80, albo dopiero wtedy objęła silniki do jednośladów. Stąd moja hipoteza, że silniki 175 nie doczekały się tej normy.
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-10-18, 22:24

atest ten był (i pewnie jest) wydawany przez Główny Inspektorat Gospodarki Energetycznej i Paliwowej , i dotyczył moim zdaniem w przypadku WSK normy spalin / zużycia paliwa itp. nie potrafię sprecyzować bo nie posiadam żadnych informacji o tym ateście a w necie nie znalazłem nic konkretnego
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
dudek
Posty: 33
Rejestracja: 2007-03-31, 09:53
GG: 0
Lokalizacja: BP
Kontaktowanie:

Post autor: dudek » 2007-10-19, 17:03

ciekawa historia :-P
a ja myślałem ze to ukryta moc :roll:
hehe Dzięki Wszystkim za info

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości