Dwie głowice dawane do WSK?

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Starboost
Posty: 28
Rejestracja: 2014-08-07, 16:47
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 1977
Lokalizacja: Białystok/Sokółka/Krynki
Kontaktowanie:

Dwie głowice dawane do WSK?

Post autor: Starboost » 2014-09-17, 20:58

Jako, że rozpocząłem swoją przygodę z WSK od części z dwóch silników na taczce, to musiałem kogoś zapytać o pewne rzeczy. Mam dwie głowice. Jedna jest wyższa od drugiej. Znajomy powiedział, że to zimowa i na lato.
Czy to prawda, że do nowych WSK dawano 2 głowice?

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Dwie głowice dawane do WSK?

Post autor: Szczepan » 2014-09-17, 21:16

Kolega robi sobie z ciebie jaja :D
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Dwie głowice dawane do WSK?

Post autor: Muciek » 2014-09-17, 21:23

Daj fotki, może masz jakiś rarytas :D

Awatar użytkownika
Szklanka
Posty: 215
Rejestracja: 2012-11-25, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
Lokalizacja: Włocławek
Kontaktowanie:

Re: Dwie głowice dawane do WSK?

Post autor: Szklanka » 2014-09-17, 21:26

Starboost pisze: Czy to prawda, że do nowych WSK dawano 2 głowice?
Tak. Jedną kładzie się na głowę.

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: Dwie głowice dawane do WSK?

Post autor: zmyngut » 2014-09-17, 21:27

Zapytaj kolegi z kim ma mózg na spółkę i kiedy będzie jego kolej.

Awatar użytkownika
Starboost
Posty: 28
Rejestracja: 2014-08-07, 16:47
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 1977
Lokalizacja: Białystok/Sokółka/Krynki
Kontaktowanie:

Re: Dwie głowice dawane do WSK?

Post autor: Starboost » 2014-09-18, 08:11

W najwyższym punkcie jest 4-5 mm różnicy. Nie są uszkodzone. Zdjęcia może dam po pracy.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Dwie głowice dawane do WSK?

Post autor: Sebastian440 » 2014-09-18, 09:49

Pewnie w punkcie G.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Dwie głowice dawane do WSK?

Post autor: Savier » 2014-09-18, 11:03

Kolega coraz ciekawsze tematy zakłada :D.

Lukasz555
Posty: 87
Rejestracja: 2014-01-04, 17:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 84 i 85r.
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Dwie głowice dawane do WSK?

Post autor: Lukasz555 » 2014-09-18, 11:58

Sebastian440 pisze:Pewnie w punkcie G.
Dokładnie w tym punkcie :D (Górnym) :D Też mam takie głowice i z tego co wiem to ta niższa była stosowana na początku produkcji ale nie jestem w 100% pewien więc dobrze by było, jakby ktoś się jeszcze wypowiedział.

Awatar użytkownika
Starboost
Posty: 28
Rejestracja: 2014-08-07, 16:47
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 1977
Lokalizacja: Białystok/Sokółka/Krynki
Kontaktowanie:

Re: Dwie głowice dawane do WSK?

Post autor: Starboost » 2014-09-18, 20:59

Kulturalnie chciałem wiedzieć. Po co te docinki? Chciałem sprawdzić tylko, czy to prawda. Wystarczyło krótkie "nie" :D w PRL działy się różne rzeczy, więc to pytanie nie było bez podstaw :D to może teraz obeznani koledzy powiedzą która i kiedy wyparla drugą? To też może być ciekawe. Ta wyższa, to zapewne lepsze chłodzenie, czyli nowsza?

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: Dwie głowice dawane do WSK?

Post autor: dąbek » 2014-09-18, 21:26

Starboost pisze: Ta wyższa, to zapewne lepsze chłodzenie, czyli nowsza?
Albo ta krótsza nowsza - kryzys gospodarczy i oszczędność materiałów ;)

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Dwie głowice dawane do WSK?

Post autor: raflo87 » 2014-09-18, 22:56

Wrzuć zdjęcia to będzie można rozmawiać.

Awatar użytkownika
Starboost
Posty: 28
Rejestracja: 2014-08-07, 16:47
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 1977
Lokalizacja: Białystok/Sokółka/Krynki
Kontaktowanie:

Re: Dwie głowice dawane do WSK?

Post autor: Starboost » 2014-09-19, 18:16

Co do oszczędności materiałów, to raczej wątpię. Wyprodukowano ich zbyt mało, żeby mówić o oszczędności, przynajmniej tak myślę.
Ale do rzeczy.
Na mniejszej głowicy widać napis ZMD LA4, na wyższej nie ma żadnych znaków
Mniejsza ma 6,5 cm wysokości w najwyższym punkcie, wyższa 7 cm. Tyle samo żeberek.
P.S.
Sorry za zdjęcia w rozdzielczości ZSRR HD, ale aparat mi padł, jak na złość
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: Dwie głowice dawane do WSK?

Post autor: dąbek » 2014-09-19, 19:17

Nie wiem nad czym tu się spuszczać, zmieniali formy to i się minimalnie wymiary w różnych latach zmieniały, normalka w tamtych czasach. Nawet kiedyś założyłem tu podobny temat o cylindrach WFM - miałem 3 cylindry i każdy inne wymiary zewnętrzne - nawet do ponad 10 mm, grubość żeberek też się różniła. Znajomy zmierzył swój cylinder z takiego rocznika jak mój - i jeszcze inny wymiar.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości