Kartery silnika nie do pary.

emil93
Posty: 83
Rejestracja: 2015-08-03, 09:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK125 M06B3 80"
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Kartery silnika nie do pary.

Post autor: emil93 » 2015-09-03, 22:16

Hej.Niedawno kupiłem wsk 125.Jeżdzi wszystko ok biegi są itp nic nie wyskakuje ale zauważyłem, że kartery nie są do pary tj numery na nich.Noszę się z zamiarem pełnego remontu motocykla ale nurtują mnie te kartery czy nie będe miał kłopotu gdy wszystkie łożyska itp będą nowe nie będą miały luzu a kartery nie będą do pary.Słyszałem, że w takim przypadku może dojść do bardzo szybkiego zużycia elementów.To prawda?

matitima1985
Posty: 283
Rejestracja: 2011-10-09, 16:32
GG: 0
Moje maszyny: wfm 58r
wsk MO6 Z2 2Xzak
komar 64r
Lokalizacja: Laski
Kontaktowanie:

Re: Kartery silnika nie do pary.

Post autor: matitima1985 » 2015-09-03, 22:34

Z kolega czesto tak skladalismy silniki i nie bylo problemu. Dobre pytanie zadales, ciekawe jak wypowiedza sie inni.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Kartery silnika nie do pary.

Post autor: Savier » 2015-09-03, 23:16

Zależy od klasy remontu :D. Też miałem ulepy na takich mieszankach i chodziło to to, ale jak robisz poważny remont to warto tę stówkę odżałowac na inne kartery i mieć spokojną głowę :-) .

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: Kartery silnika nie do pary.

Post autor: szef100 » 2015-09-04, 08:33

Połówki nie od pary mogą nie mieć współosiowości gniazd łożysk, tulejek z brązu.

Awatar użytkownika
Oktan175
Posty: 399
Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Kartery silnika nie do pary.

Post autor: Oktan175 » 2015-09-04, 09:58

Mogą ale nie muszą ważne by zorientować się z których lat produkcji są i po prostu dopasowywać młode do młodych a stare do starych . Łączenie karterów np z lat 60-tych a 80-tych może okazać się niewypałem .

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Kartery silnika nie do pary.

Post autor: qpa » 2015-09-04, 10:59

Po czym wnosisz że masz różne kartery? Numery form numerami form, ale są jeszcze bite oddzielne numery oznaczające że obrabiane były w parze.

emil93
Posty: 83
Rejestracja: 2015-08-03, 09:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK125 M06B3 80"
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Re: Kartery silnika nie do pary.

Post autor: emil93 » 2015-09-04, 17:11


Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Kartery silnika nie do pary.

Post autor: qpa » 2015-09-04, 17:38

Czyli sprawa jasna, moim zdaniem warto kupić obie nowe połówki.

emil93
Posty: 83
Rejestracja: 2015-08-03, 09:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK125 M06B3 80"
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Re: Kartery silnika nie do pary.

Post autor: emil93 » 2015-10-04, 14:41

Znalazłem silnik z połówkami do pary ale mam pytanie co do typu tego silnika, otóż oprócz korka spustowego oleju posiada też korek w skrzyni korbowej.Czy to wgl jest oryginalne rozwiązanie?Jak tak to w jakich latach produkowali te silniki

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Kartery silnika nie do pary.

Post autor: Savier » 2015-10-04, 14:59

Normalne rozwiązanie dla młodszych silników.

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Kartery silnika nie do pary.

Post autor: pawel15 » 2015-10-04, 15:12

emil93 pisze:Znalazłem silnik z połówkami do pary ale mam pytanie co do typu tego silnika, otóż oprócz korka spustowego oleju posiada też korek w skrzyni korbowej.Czy to wgl jest oryginalne rozwiązanie?Jak tak to w jakich latach produkowali te silniki
Rozwiązanie w pełni oryginalne. Stosowane w końcowych latach produkcji(na pewno po 1980r).

emil93
Posty: 83
Rejestracja: 2015-08-03, 09:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK125 M06B3 80"
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Re: Kartery silnika nie do pary.

Post autor: emil93 » 2015-10-04, 21:08

Nie wiadomo czy rocznik 80 "Łapał" się już na to ?

Awatar użytkownika
kuba063
Posty: 876
Rejestracja: 2011-08-09, 22:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 9szt
MZ 5szt
Jawa TS
SHL M11
WFM
Mińsk 125
CZ 175 ZZr
Lokalizacja: Waganiec-Włocławek
Kontaktowanie:

Re: Kartery silnika nie do pary.

Post autor: kuba063 » 2015-10-05, 21:03

80 raczej nie
Kupie wraki motocykli PRLu. "Garbus nie gubi oleju, on znaczy swój teren"

Awatar użytkownika
profss
Posty: 118
Rejestracja: 2014-12-30, 20:16
GG: 0
Moje maszyny: Ural M66
Wsk 125 B3
Komar mr232
Junak
MZ-ETZ 250
Simson sr50
Lokalizacja: Twardogóra
Kontaktowanie:

Re: Kartery silnika nie do pary.

Post autor: profss » 2015-10-06, 21:03

kuba063 pisze:80 raczej nie
mój wujaszek w 82r miał już ta śrubkę z komory wałowej

Awatar użytkownika
kuba063
Posty: 876
Rejestracja: 2011-08-09, 22:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 9szt
MZ 5szt
Jawa TS
SHL M11
WFM
Mińsk 125
CZ 175 ZZr
Lokalizacja: Waganiec-Włocławek
Kontaktowanie:

Re: Kartery silnika nie do pary.

Post autor: kuba063 » 2015-10-07, 20:15

Ja mam 82 i nie mam tej sruby jeszcze ;/
Kupie wraki motocykli PRLu. "Garbus nie gubi oleju, on znaczy swój teren"

emil93
Posty: 83
Rejestracja: 2015-08-03, 09:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK125 M06B3 80"
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Re: Kartery silnika nie do pary.

Post autor: emil93 » 2015-10-07, 22:41

może silnik z "Przed"

emil93
Posty: 83
Rejestracja: 2015-08-03, 09:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK125 M06B3 80"
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Re: Kartery silnika nie do pary.

Post autor: emil93 » 2015-10-07, 22:43

Kurcze szkoda, że w tym roku jednak na pewno nie było takiego silnika ponieważ dąże jak naj bardziej do oryginału

Awatar użytkownika
profss
Posty: 118
Rejestracja: 2014-12-30, 20:16
GG: 0
Moje maszyny: Ural M66
Wsk 125 B3
Komar mr232
Junak
MZ-ETZ 250
Simson sr50
Lokalizacja: Twardogóra
Kontaktowanie:

Re: Kartery silnika nie do pary.

Post autor: profss » 2015-10-07, 22:51

jestem pewien ze mial z 82r i srube pod walem,chyba ze zmienil silnik.

Awatar użytkownika
zombek301
Posty: 100
Rejestracja: 2015-09-19, 08:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 83
Lokalizacja: Kalwaria Zebrz.
Kontaktowanie:

Re: Kartery silnika nie do pary.

Post autor: zombek301 » 2016-04-03, 14:14

Tak to wygląda u mnie. Czy różnica dużych cyfr znaczy nieparne kartery?
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2016-04-03, 20:05 przez zombek301, łącznie zmieniany 1 raz.
kulturalny kierowca

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Kartery silnika nie do pary.

Post autor: Savier » 2016-04-03, 14:17

Wybijane cyfry muszą się zgadzać, a z tego co widzę tak tuta jest.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość