Pojemność szkodliwa skrzyni korbowej silnika S01

Odpowiedz
patryk
Posty: 2
Rejestracja: 2012-07-29, 22:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-Z2
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Pojemność szkodliwa skrzyni korbowej silnika S01

Post autor: patryk » 2016-03-23, 21:00

Witam, jestem Patryk i to mój pierwszy post na forum, choć przeglądam je od długiego czasu w związku z powolnym remontem M06-Z2. Piszę pracę dyplomową o dwusuwach i potrzebna mi pojemność szkodliwa skrzyni korbowej w celu obliczenia ciśnień i zrobienia wykresu ich przebiegu. Czy ktoś z Was to mierzył? Znalazłem tylko jedną informację na temat silnika S01 do kartingu i mowa tam o minimum 290cm3, ale mam wrażenie, że to minimum jest związane z jakimiś modyfikacjami, a potrzebna mi informacja o oryginalnym silniku. Czemu sam tego nie zmierzę? Niestety na ten moment brakuje mi cylindra, a silnika nie mam nawet pod ręką. Pomożecie? ;)

rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: Pojemność szkodliwa skrzyni korbowej silnika S01

Post autor: rss » 2016-03-23, 22:38

wszystko zalezy czy chcesz uwzgledniac kanal dolotowy (do wlotu gaznika) czy tylko to co "pod tlokiem",
bo rozne opracowania podaja inna metodyke.
jesli masz wiecej szczegolow w tym opracowaniu (przerobki walu, podkowa)
to po prostu oszacuj objetosc podkowy i dodaj ja do tych 290ccm.
w pracy dyplomowej nikt normalny nie bedzie Cie rozliczal z bledu rzedu 10ccm, tylko z tego
czy wieszcz co liczysz i po co :)

jesli liczysz wstepne sprezanie to mi na oko wychodzi 1,42, mysle ze jak przyjmiesz 1,3 dla silnika bez przerobek
to duzego bledu nie zrobisz

powodzenia
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

patryk
Posty: 2
Rejestracja: 2012-07-29, 22:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-Z2
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Pojemność szkodliwa skrzyni korbowej silnika S01

Post autor: patryk » 2016-03-23, 23:45

Nie, kanału dolotowego nie uwzględniam- tylko przelotowe i wszystko "pod tłokiem" w DMP. Co do opracowania z którego wzięło się 290cm3 to mowa o tym: http://www.pzm.pl/pliki/galeria/karting ... 5.2013.pdf, więc szczegółów przeróbek brak ;) Co do błędu rzędu 10cm3 to masz rację, nie ma się co przejmować. W pracy będzie porównanie oryginalnego silnika z modyfikowanym, więc staram się wszystko robić możliwie dokładnie. Być może w przyszłości coś z tego się wykluje w rzeczywistości :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości