Uszczelnienie dekla - wałka startera
: 2018-08-30, 08:09
Wiem, że postów na ten temat było kilka ale chciałbym to zebrać w jednym miejscu żeby w miarę to uporządkować. Jeżeli któryś z adminów będzie miał chęci to może połączy wszystkie posty związane z cieknącym deklem w jeden temat...
Jako, że przymierzam się do tego typu modyfikacji w swoich wieśkach poniżej przedstawię różne propozycje znalezione nie tylko tutaj.
Do najprostszych sposobów należy oczywiście wymiana oringu w deklu na grubszy - chyba, że dekiel nie ma miejsca na oring:).
Wiem, że nacinano również dodatkowe rowki na oringi na wałku ale czy zdaje to egzamin - trudno mi powiedzieć.
Podstawowa rzecz, na którą trzeba zwrócić uwagę to stan wałka oraz otworu w deklu - jeżeli będą zbyt wytarte to przeróbka niezbyt się sprawdzi. Kolejna sprawa to zachowanie osiowości pomiędzy otworem w deklu a karterem (dzięki halcik za zwrócenie uwagi) - jeżeli jej nie będzie to wałek albo będzie się zacinał albo po prostu stanie w miejscu. Oczywiście bez pomocy tokarza się nie obejdzie...
Co do klamotów potrzebnych do przeróbek do wyboru:
1. łożysko HK2016
2. tuleja 20x23x24,5
3. simmering 20x26x4 lub 20x26x3
Powyższe można stosować w różnych kombinacjach - ja znalazłem kilka:
1. Zewnętrzna strona dekla - simmering x1 lub x2, wewnętrzna strona dekla - tuleja,
2. Zewnętrzna strona dekla - simmering x1 lub x2, wewnętrzna strona dekla - łożysko,
3. Wewnętrzna strona dekla - po roztoczeniu do rowka na oring - simmering i łożysko, zewnętrznej strony nie ruszamy.
Znalazłem opinie, że zastosowanie łożysk nie ma sensu bo nie wytrzymają obciążeń - proszę o weryfikację.
Jeżeli coś pomieszałem - poprawcie, jeżeli macie swoje propozycje - piszcie.
Jako, że przymierzam się do tego typu modyfikacji w swoich wieśkach poniżej przedstawię różne propozycje znalezione nie tylko tutaj.
Do najprostszych sposobów należy oczywiście wymiana oringu w deklu na grubszy - chyba, że dekiel nie ma miejsca na oring:).
Wiem, że nacinano również dodatkowe rowki na oringi na wałku ale czy zdaje to egzamin - trudno mi powiedzieć.
Podstawowa rzecz, na którą trzeba zwrócić uwagę to stan wałka oraz otworu w deklu - jeżeli będą zbyt wytarte to przeróbka niezbyt się sprawdzi. Kolejna sprawa to zachowanie osiowości pomiędzy otworem w deklu a karterem (dzięki halcik za zwrócenie uwagi) - jeżeli jej nie będzie to wałek albo będzie się zacinał albo po prostu stanie w miejscu. Oczywiście bez pomocy tokarza się nie obejdzie...
Co do klamotów potrzebnych do przeróbek do wyboru:
1. łożysko HK2016
2. tuleja 20x23x24,5
3. simmering 20x26x4 lub 20x26x3
Powyższe można stosować w różnych kombinacjach - ja znalazłem kilka:
1. Zewnętrzna strona dekla - simmering x1 lub x2, wewnętrzna strona dekla - tuleja,
2. Zewnętrzna strona dekla - simmering x1 lub x2, wewnętrzna strona dekla - łożysko,
3. Wewnętrzna strona dekla - po roztoczeniu do rowka na oring - simmering i łożysko, zewnętrznej strony nie ruszamy.
Znalazłem opinie, że zastosowanie łożysk nie ma sensu bo nie wytrzymają obciążeń - proszę o weryfikację.
Jeżeli coś pomieszałem - poprawcie, jeżeli macie swoje propozycje - piszcie.