Strona 2 z 2

Re: Jaki brąz pod tuleje wałka w karterze ?

: 2018-10-27, 09:21
autor: nike166
To ciągnąc dalej na wałku głównym jaki max luz poosiowy dopuszczalny ? Bo po rozebraniu silnika nie było żadnej podkładki między lożyskiem, a trybem zdawczym ..

Re: Jaki brąz pod tuleje wałka w karterze ?

: 2018-10-27, 09:26
autor: franq87
Masz rację, niestety warszawska fabryka a Nowa Dęba to inna kultura przekazu informacji dla nabywcy. Na logikę biorąc tam jest potrzebne na tyle luzu, aby po rozgrzaniu jeszcze nieco zostało dla swobodnej pracy wałka. Do tego ważne jest i to nie tylko w tym silniku, aby tak dystansować wałki ,żeby podczas pracy na biegu nie działała żadna siła na wodzik. Będę miał moze jutro czas, postaram się zweryfikować te wielkości luzu porównując różne wytwórnie. Jestem jednak pewnien ,że do tych 0,8mm nic złego się nie dzieje, aczkolwiek dla długiej eksploatacji z pewnością bedzie lepszy mniejszy luz ,bo jest tam tendencja do zwiększenia się jego.
Dla wałka głównego jest przewidziana podkładka z podtoczeniem . I raczej tam nie ma juz miejsca na wiecej.

Re: Jaki brąz pod tuleje wałka w karterze ?

: 2018-10-27, 09:42
autor: nike166
Obrazek

Chodzi mi o nr 10 , według rysunku i legendy od 1-3 według potrzeby.

Re: Jaki brąz pod tuleje wałka w karterze ?

: 2018-10-27, 10:11
autor: halcik
Franqowi chodzilo o nr 8. W silniku osy, shl itd były dwie grubości tych podkładem i rzeczywiście ludzie składający silnik z części z przysłowiowego wiadra mieli problem bo nie mieściło im się łożysko. Ale widocznie bylo z tym roznie na przykładzie wski. 10 reguluje się jak bardzo tryb zdawczy ma wystawać do wnętrza silnika.

Re: Jaki brąz pod tuleje wałka w karterze ?

: 2018-10-27, 11:39
autor: nike166
Ma ona wpływ na ew późniejsze wyskakiwanie biegu ?

Re: Jaki brąz pod tuleje wałka w karterze ?

: 2018-10-29, 19:50
autor: nike166
Powiem tak , zmieniłem wałek pośredni i ma on wymiary na czopach 11.97 mm czyli fabryczne tolerancję. W tulejkach siedzi sztywno czyli faktycznie była to wałka wina z tym luzem w tulejkach. Tylko teraz mam zagwozdkę bo na tamtym walku był luz poosiowy 1mm przez co musiałem dystansować skrzynie , na tym walku tego nie ma i po skręceniu kilkoma śrubami skrzynia chodzi dość ścislo bez żadnych podkładek dystansowych oczywiście oprócz tej fabrycznej na walku głównym . Wiecie o co chodzi ? Zostawić to czy coś z tym trzeba robić ?

Re: Jaki brąz pod tuleje wałka w karterze ?

: 2018-10-29, 20:45
autor: halcik
Ma chodzić luźno i ma być tam luz jak wyżej. Zawsze można obniżyć kołnierz tulejek

Re: Jaki brąz pod tuleje wałka w karterze ?

: 2018-10-29, 21:43
autor: nike166
W sumie racja. Po zmierzeniu starego wałka z tym nowym od trybu do trybu wychodzi 2mm różnicy..