Strona 1 z 1

Kranik paliwa - uszczelnienie gwintu

: 2019-08-13, 10:42
autor: michal82
Cześć,

Wykręciłem kranik paliwa, ponieważ po dłuższym czasie paliwo nie chciało lecieć do gaźnika, i przy próbie ponownego przykręcenia paliwo miarowo cieknie z baku po krnaniku. W mom przypadku była miedziana podkładka pomiędzy bakiem a kranikiem i sznurek (?) który miał za zadanie uszczelnić połączenie? Czy to jest sznurek np łojowy czy użyć pakuły?
Druga sprawa - czy w środku pod pokrywą zaworu wymienia się wkład korkowy? Jeśli tak pod jaką nazwą tego szukać?

Re: Kranik paliwa - uszczelnienie gwintu

: 2019-08-13, 12:29
autor: halcik
Wewnątrz nakrętki łączącej kranik z zbiornikiem jest miejsce na oring - gumowy.
Wewnątrz, pod pokrętłem również jest uszczelka (gumowa, korkowa lub robiona ze skóry).
I ostatnia jest pod odstojnikiem, więc w sumie powinny być 3.
Jak szukać a proszę
https://allegro.pl/listing?string=krani ... t-1-3-0730

Re: Kranik paliwa - uszczelnienie gwintu

: 2019-08-13, 15:34
autor: michal82
Wynika z tego, że w moim przypadku brakuje nakrętki łączącej kranik ze zbiornikiem. Z tego też powodu nie mogłem ustawić kranika w pozycji żeby dźwignia zaworu była skierowana równolegle do motoru.
Dzięki, już wiem co muszę wymienić żeby to funkcjonowało poprawnie.

Re: Kranik paliwa - uszczelnienie gwintu

: 2019-08-13, 21:40
autor: Texas Ranger
Trochę się podepnę, które z tych uszczelek polecacie?
Ja stosowałem korkowe i się w ciągu 2 dni kruszyły, a te gumowy tech się chrzaniły, chyba, że kupiłem jakiś badziew. Prosiłbym i wskazanie jakichś konkretnych, które są warte polecenia.

Re: Kranik paliwa - uszczelnienie gwintu

: 2019-08-13, 23:31
autor: halcik
Ja mam gumowe i dają radę, ale gdzie kupiłem...? gdzie indziej mialem kawałek skóry, zostawiłem i niby dalej daje radę. Mam też odłożony kawałek korka syntetycznego, ale akurat tego jeszcze nie testowałem, choć słyszałem dobre opinię.

Re: Kranik paliwa - uszczelnienie gwintu

: 2019-08-14, 07:43
autor: Kosa
W kraniku przesuwnym w środku stosuję korek syntetyczny - świetnie zdaje egzamin. Na połączenie zbiornik/kranik wycinałem sam - albo z baniek po oleju albo gruba skóra, albo guma olejoodporna. Najlepiej sprawują się te, które wyciąłem z jakiegoś czerwonego materiału na uszczelnienia grubości około 2-3mm - niestety nie wiem co to bo znalazłem go przypadkiem:) Próbowałem też z kryngielitem - niestety nie sprawdzał się - albo coś źle robiłem albo po prostu był za cienki bo cięło go w diabły po mocniejszym dokręceniu...

Re: Kranik paliwa - uszczelnienie gwintu

: 2019-08-14, 09:19
autor: wkzarci
Mam gumowe i korkowe, i nie cieknie A na łączeniu kranik z zbiornikiem O ring olejodporny i jest sucho. Tak samo między kranikiem, a odstojnikiem.