Jak zdjąć krzywkę ?

motórzysta47
Posty: 32
Rejestracja: 2008-10-11, 19:20
GG: 0
Kontaktowanie:

Jak zdjąć krzywkę ?

Post autor: motórzysta47 » 2009-04-02, 16:19

witam

kupiłem już krzywke i nity i teraz ...... chciałem ją wymienić ale

jak zdjąć starą krzywke ???? ,próbowałem rozwiercic stare nity ale boje się ze porozwiercam też otwory w magnecie


prosze o sprawdzone rady

Awatar użytkownika
Jarek_kam
Posty: 306
Rejestracja: 2007-12-06, 21:26
GG: 0
Lokalizacja: Kamieńsk woj. Łódzkie
Kontaktowanie:

Re: Jak zdjąć krzywkę ?

Post autor: Jarek_kam » 2009-04-02, 17:08

Ja próbowałbym zciac ściąć stare nity a potem je wybić. Jak zdejmiesz starą krzywke to pamietaj żeby nową zanitować tak samo jak starą.

Awatar użytkownika
Anzel
Posty: 615
Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
GG: 0
Moje maszyny: Kilkanaście
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Jak zdjąć krzywkę ?

Post autor: Anzel » 2009-04-02, 20:54

Musisz ostrym dłutem/przecinakiem lub innym przyrządem odciąc nity z zewnętrznej strony magneta,czyli główki nitów.Wtedy możesz punktakiem delikatnie wybijac krzywkę.Uważaj żeby nie skrzywic koła magnesowego.
""Yes Rico...Kaboom""


Ekipa Południe® ;)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Jak zdjąć krzywkę ?

Post autor: wujcio » 2009-04-02, 21:57

najlepiej to szlifierką zeszlifować delikatnie tak żeby nie uszkodzić magneta.
Po zanitowaniu musisz dobrze sprawdzić czy nity nie wystają za bardzo

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Jak zdjąć krzywkę ?

Post autor: maykii » 2009-04-03, 07:54

no i w żadnym wypadku jak zanitujesz krzywke to nie powinna nawet drgnąć. Nit musibyć idealnie dobrany ;)
pozdrawiam.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Jak zdjąć krzywkę ?

Post autor: wujcio » 2009-04-03, 08:16

tylko jeszcze nowa krzywka musi idealnie pasować na dziury bo jak będzie trochę przesunięta to lipa ;/ i nic się nie zgra

motórzysta47
Posty: 32
Rejestracja: 2008-10-11, 19:20
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: Jak zdjąć krzywkę ?

Post autor: motórzysta47 » 2009-04-03, 18:43

a jak to dobrze zanitować czy wystarczy młotek i coś na wzór punktaka czy potrzebne jest jakieś inne narzędzie

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: Jak zdjąć krzywkę ?

Post autor: Mateusz WSK » 2009-04-03, 19:31

ta, później będzie Ci latało na wszystkie strony.potrzebne są takie specjalne przyrządy.jednym podciągasz żeby nit dobrze przeszedł przez otwór.drugim to już łepek zbijasz jakby.musisz to dobrze zrobić.no oczywiście młotkiem bijesz w to coś. nie pamiętam jak to sie zwie chociaż ostatnio dwa razy tego używałem :]

motórzysta47
Posty: 32
Rejestracja: 2008-10-11, 19:20
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: Jak zdjąć krzywkę ?

Post autor: motórzysta47 » 2009-04-05, 14:57

a mógłbyś mi dokładnie podać nazwe "TEGO CZEGOŚ"
bo kolega mówił mi że miał coś podobnego do nitowania części w bizonie , najpierw nit rozchodził się wewnątrz a póżniej był zaklepywany

Awatar użytkownika
wskocyklista04
Posty: 282
Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
GG: 8553257
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Jak zdjąć krzywkę ?

Post autor: wskocyklista04 » 2009-04-05, 19:35

moim zdaniem do nitów zwykła nitownica...

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Jak zdjąć krzywkę ?

Post autor: rykun » 2009-04-05, 21:14

Nity które nituje się nitownicą są w środku puste i przeważnie aluminiowe. Nie nadają się do magneta bo mają za małą wytrzymałość. Trzeba kupić nity stalowe najlepiej hartowane śr 4mm z tego co pamiętam. Po usunięciu starego nita. Wkładamy nowy łebkiem na zewnątrz magneta i od dołu zaklepujemy go młotkiem i zakownikiem czyli kawałkiem twardego pręta z wyprofilowanym otworem. Od profilu otworu zakownika zależy kształt zaklepanej części nita. Nitujemy na krzyż. Starannie. Kilkukrotnie oklepujemy na zakończenie nity aby mieć pewność że wszystko jest ok. Magneto nie może mieć jakiegokolwiek luzu na nitach powinno być sztywno przytwierdzone. Magneto nie może mieć bicia. Nit kosztuje ok 10gr, więc warto kupić an zapas bo trzeba trochę poćwiczyć jak się nituje w ten sposób pierwszy raz. Stare nity najlepiej usunąć przez rozwiercenie łbów i wybicie, ewentualnie przez ich zeszlifowanie, ale wtedy zostają ślady i nieestetycznie wygląda.

motórzysta47
Posty: 32
Rejestracja: 2008-10-11, 19:20
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: Jak zdjąć krzywkę ?

Post autor: motórzysta47 » 2009-04-06, 22:27

już przynitowane :-D

ale dziś zauważyłem kolejny problm a mianowicie uszczerbiony tłok i pęknięty pierścień :-x . co gorsze resztki na 100% poleciały do komory wału ,więc rozbiórka gwarantowana . Ale i tak musze wymienić automat to już wszystko zrobie na cacy i musi grać :evil:

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak zdjąć krzywkę ?

Post autor: AudioBas » 2011-03-19, 01:04

U mnie ktoś tak założył krzywkę (chyba po pijaku), że zapomniał ustawić otworów na ściągacz :D
Będę musiał sobie to roznitować i mam przy okazji kilka pytań:

- czy starą krzywkę mogę wypiaskować? Czy lepiej nie ruszać?
- czy starą krzywkę mogę cynkować?
- i chciałbym pomalować magneto z zewnątrz - całe poobijane jest - nie zaszkodzi taki zabieg?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Jak zdjąć krzywkę ?

Post autor: Brat » 2011-03-19, 10:47

Wypiaskować na pewno nie, bo część ślizgowa która teraz jest gładka, potem będzie chropowata i będzie działać jak papier ścierny dla plastikowej części platynki.
Ocynkować - można, ale i tak nie widzę w tym większego sensu bo i tak krzywkę nawilża listek z olejem więc raczej nie zardzewieje.
Magneto możesz śmiało malować, nic się nie stanie ;)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak zdjąć krzywkę ?

Post autor: AudioBas » 2011-03-19, 10:48

Dziękuję za odpowiedź - będę musiał pomalować dzisiaj jakimś sprayem wysokotemperaturowym.

Jaki polecacie? Motip?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Jak zdjąć krzywkę ?

Post autor: wujcio » 2011-03-19, 10:52

krzywkę ściągasz jak inne rzeczy nitowane czyli wywiercasz łebki nitów albo je ścinasz jeśli wystają wkładasz nowe i nitujesz.
Poczytaj trochę załęskiego tam większość rzeczy technicznych jest opisana.
Co do lakieru to normalnie akrylem możesz to pomalować przecież nie wysokiej temperatury na magnecie bez przesady ;]

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak zdjąć krzywkę ?

Post autor: AudioBas » 2011-04-09, 09:07

I chyba tym roznitowaniem nabroiłem ;/

Nie mam iskry.
Wczoraj siedziałem nad tym nieszczęsnym zapłonem całą noc ;/

Wszystko sprawdzone po 200 razy, nawet wymontowałem cewki świateł, ładowania.
6 kondensatorów sprawdzonych, dwie cewki WN.

Buszując w necie przeczytałem, że w momencie otwarcia styków przerywacza magnesy muszą być nad cewką.

To by wyjaśniało sprawę dlaczego ktoś zamontował tak krzywkę (wyżej pisałem,że nie widac otworów pod ściągacz).
Chyba było to zamierzone.

Dzisiaj roznituje krzywkę zamontuję ją tak jak była i zobaczymy...


Ten zapłon w WSKce mnie chyba prześladuje całe życie ;/
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

michal82
Posty: 9
Rejestracja: 2016-10-08, 18:52
GG: 0
Moje maszyny: WFM/WSK 1963r.
Lokalizacja: D. Młyn
Kontaktowanie:

Re: Jak zdjąć krzywkę ?

Post autor: michal82 » 2019-08-03, 19:12

Czy z obecnie produkowanych krzywek polecanie któregoś z producentów? Ściął mi się klin i wyszczerbiło gniazdo na klin w krzywce i stanąłem przed wymianą tego elementu.
krzywka.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1300
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Jak zdjąć krzywkę ?

Post autor: czankete » 2019-08-03, 19:59

...a nie bierzesz pod uwagę by odzyskać oryginalną krzywkę z innego magneta, które jest zwichrowane lub uszkodzone w inny sposób? Przynajmniej będziesz miał pewność, że wszystko będzie pasować ;-)

michal82
Posty: 9
Rejestracja: 2016-10-08, 18:52
GG: 0
Moje maszyny: WFM/WSK 1963r.
Lokalizacja: D. Młyn
Kontaktowanie:

Re: Jak zdjąć krzywkę ?

Post autor: michal82 » 2019-08-03, 22:25

Biorę pod uwagę każde sensowne rozwiązanie. Znalazłem ogłoszenie sprzedaży dwóch magnet takiego samego typu jak moje i jutro powinienem otrzymać dokładne zdjęcia. Jeśli na zdjęciu będzie wyglądało w porządku to prawdopodobnie wybiorę się je zobaczyć i być może je kupię. W najgorszym przypadku będę przekładał krzywki.
Czy masz jakieś złe doświadczenia z taką krzywką obecnie produkowaną?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości