Kartery Wsk 125

Odpowiedz
mozil407
Posty: 71
Rejestracja: 2008-12-25, 02:19
GG: 9525876
Moje maszyny: MZ ETZ 150
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontaktowanie:

Kartery Wsk 125

Post autor: mozil407 » 2009-05-11, 15:26

Koledzy mam pytanie a mianowicie czym różni się karter z numerem 3 od kartera z numerem 9??
Pytam, bo nie nie wiem czy moge z nich złożyć silnik.

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: Kartery Wsk 125

Post autor: Tukan » 2009-05-11, 15:43

Jeśli numery trzycyfrowe (te obok tych pojedynczych) ma obydwu polówkach są identyczne to niczym.

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 305
Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
GG: 7482920
Moje maszyny: WSK M06-64
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Kartery Wsk 125

Post autor: jarek » 2009-05-11, 17:10

to są najprawdopodobniej numery form na których były odlewane, i pewnie znaczenie miało tylko i wyłącznie w zakładzie. Najważniejsze są numery wybijane przeważnie trzy cyfrowe bo one mówią nam czy kartery pochodzą z jednego kompletu i były obrabiane razem

Awatar użytkownika
shlmatis
Posty: 156
Rejestracja: 2007-12-12, 12:39
GG: 12412133
Lokalizacja: Świniarsko / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Kartery Wsk 125

Post autor: shlmatis » 2009-05-11, 18:58

Jeżeli Ci chodzi o zgodnośc numerów na obydu karterach to jeżeli są różne tomogą nie pasować do siebie otwory na łożyska i wtedy mogą się dziać niemiłe rzeczy. Wtedy pownieneś dać silnik do osiowania
Grono motorków rośnie jak na drożdżach :)

Ekipa Południe

Awatar użytkownika
Anzel
Posty: 615
Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
GG: 0
Moje maszyny: Kilkanaście
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Kartery Wsk 125

Post autor: Anzel » 2009-05-11, 19:57

Podejrzewam że chodzi o numery technologiczne.A co do osiowania,to moim zdaniem taniej wyjdzie znaleźc komplet "parzystych" karterów :) Powszechnie wiadomo że ludzie zajmujący się obróbką silników dobrze się cenią :)
""Yes Rico...Kaboom""


Ekipa Południe® ;)

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Kartery Wsk 125

Post autor: Stary » 2009-05-11, 20:00

Niestety osiowanie ma sens gdy np. mamy zgodność numerów, a jedna z połówek silnika była wymieniona i zależy nam na zachowaniu zgodności. W przeciwnym wypadku należy załatwić nowe kartery.

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 305
Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
GG: 7482920
Moje maszyny: WSK M06-64
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Kartery Wsk 125

Post autor: jarek » 2009-05-11, 21:31

może trochę uściślijmy numery technologiczne mówiące o zgodności karterów są wybijane numeratorami, a jednocyfrowe numery są odlewane i te nie mają zbytniego znaczenia(jak wcześniej pisałem to najprawdopodobniej numery form odlewniczych)

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Kartery Wsk 125

Post autor: Stary » 2009-05-11, 21:38

Zależy w jakim modelu (jaki rok produkcji). Wiele jest silników które mają tylko odlew z formy. Dopiero silniki z późniejszej produkcji mają pomieszane "wypukłe" numery (nadlane). Te od SHL M04 i pochodnych mają numer technologiczny bity, następne wersje mają odlew, a ostatnie i odlew i nabity numer - w ostatnim przypadku należy kierować się numerem nabitym.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości