Jaki stosować olej do mieszanki?

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Jaki stosować olej do mieszanki?

Post autor: Skinder » 2013-09-17, 22:10

Jeżeli chodzi o oleje to wznaje się zasade, że nie powinno iść się w górę od mineralnego do syntetyka, w drugą stronę dlaczego nie ? Wszystkie oleje były dobrej jakości i nie wierzę, żeby skróciło mi to żywotność silnika do 1/3. Uzasadnij mi to.

Co do tych 30k 175tką i wymianą łańcuszka czy tarcz to jeżeli połowę przebiegu nakręcili pchając to nie widzę żadnego problemu. :roll:

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Jaki stosować olej do mieszanki?

Post autor: franq87 » 2013-09-17, 22:37

Każdy dobrej jakości olej do silników dwusuwowych zawiera pakiet dodatków uszlachetniających ,które mają na celu nie tylko utrzymanie filmu olejowego w ekstremalnych warunkach(jak to sobie reklamują) ,ale i odporność mieszanki na starzenie się czy detergenty mające właściwości myjące i tak też używanie różnych olei czy nawet mieszanie ich powoduje rozpuszczanie nagarów lub też nadmierne ich odkładanie( słabe oleje) i mamy skróconą żywotność o 30%.A jeśli chodzi o zasadę to uznaje się ,że nie powinno się iść syntetyka do minerala i to w 4t.(Husqwarna jako przykład 2t poleca używanie jednego oleju przez cały czas eksploatacji ,mercedes jako przykład 4t poleca przez cały okres eksploatacji olej syntetyczny sam jeżdżę sprinterem cdi, który ma teraz 720kkm na okrągło i nie schodzę na minerała) A skoro uważasz, że większość tego przebiegu ci ludzie przepchali to chyba wiesz to z autopsji. Na żywotność silnika składa się kilka innych cech typu styl jazdy, dokładność obróbki oraz montażu części ,rodzaj smarowania oraz użyty środek smarny ale to wszystko na pewno wiesz więc sam sobie odpowiedz co spowodowało przyspieszone zużycie silnika.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Jaki stosować olej do mieszanki?

Post autor: Skinder » 2013-09-17, 23:12

franq87 pisze:i mamy skróconą żywotność o 30%
Na temat jakości oleju się nie wypowiadam, bo kupując litr oleju za magiczne 24zł nie oczekuje rewelacji. Ale pisałeś, że znajomi kręcą 30k bez remontu a ja zrobię już tylko 10k. Także nie o 30% spadek a do 30% a to jest różnica.
franq87 pisze:Na żywotność silnika składa się kilka innych cech typu styl jazdy, dokładność obróbki oraz montażu części ,rodzaj smarowania oraz użyty środek smarny ale to wszystko na pewno wiesz więc sam sobie odpowiedz co spowodowało przyspieszone zużycie silnika.
Nie zauważyłem, aby mój silnik wykazywał przyspieszone zużycie :oops: Zaskakujące jest to, że bez żadnej diagnozy, ba nawet wiedzy o jakim silniku mowa to stwierdziłeś.

Książkowo silnik powinien zrobić 20k do naprawy głównej w przypadku 125 i 25k w przypadku 175 o ile dobrze pamiętam. Biorąc pod uwagę, że dane z przed 30 lat odnoszą się do stosowania ***zajeb*** oleju jakim jest mixol, to jakim prawem, stosując oleje lepsze (w moim przypadku mineralne) od miksola mają skrócić jego żywotność do 1/3 w tym przypadku do 10k km? :roll:

BizonekM06
Posty: 176
Rejestracja: 2012-05-03, 12:17
GG: 0
Moje maszyny: Kiedyś były i WSK :)
Kontaktowanie:

Re: Jaki stosować olej do mieszanki?

Post autor: BizonekM06 » 2013-09-18, 16:06

Tak sobie czytam te wasze wywody na temat jakości obecnie produkowanych olejów oraz licytacje, który z nich jest bardziej odpowiedni do silnika WSK-i ;-) i coraz bardziej mnie to bawi :lol:
Kiedyś czytałem artykuł w Automobiliście, poruszający te kwestie. Jego autor, nie pamiętam nazwiska, stwierdził że w latach, kiedy projektowano stare silniki, ich parametry techniczne i materiałowe były obliczone do jakości znanych w tym czasie olejów i smarowideł. Obecnie produkowane Mixole, Lux 10 czy inne wynalazki, nie mają nic wspólnego z jakością swoich odpowiedników z lat ubiegłych. Wspólna jest tylko nazwa handlowa. Cokolwiek wlejemy do silnika czy paliwa, naszej starej WSK-i to i tak będzie to wielokrotnie lepsze od tego, do czego została przystosowana.
Wiecie co, kierując się swoim 41 letnim rozumem i podpierając jakimś tam doświadczeniem w tej dziedzinie, całkowicie popieram zdanie autora tego artykułu.
Z drugiej strony jeśli ktoś będzie spokojniej spał, wiedząc że zainwestował kilkadziesiąt złotych w 1 litr oleju, to spoko, jego sprawa. Tyle że inny, lejący mixola czy orlena, też nie ma powodów do zmartwień :mrgreen:

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: Jaki stosować olej do mieszanki?

Post autor: zmyngut » 2013-09-18, 16:36

BizonekM06 pisze:Tak sobie czytam te wasze wywody na temat jakości obecnie produkowanych olejów oraz licytacje, który z nich jest bardziej odpowiedni do silnika WSK-i ;-) i coraz bardziej mnie to bawi :lol:
Kiedyś czytałem artykuł w Automobiliście, poruszający te kwestie. Jego autor, nie pamiętam nazwiska, stwierdził że w latach, kiedy projektowano stare silniki, ich parametry techniczne i materiałowe były obliczone do jakości znanych w tym czasie olejów i smarowideł. Obecnie produkowane Mixole, Lux 10 czy inne wynalazki, nie mają nic wspólnego z jakością swoich odpowiedników z lat ubiegłych. Wspólna jest tylko nazwa handlowa. Cokolwiek wlejemy do silnika czy paliwa, naszej starej WSK-i to i tak będzie to wielokrotnie lepsze od tego, do czego została przystosowana.
Wiecie co, kierując się swoim 41 letnim rozumem i podpierając jakimś tam doświadczeniem w tej dziedzinie, całkowicie popieram zdanie autora tego artykułu.
Z drugiej strony jeśli ktoś będzie spokojniej spał, wiedząc że zainwestował kilkadziesiąt złotych w 1 litr oleju, to spoko, jego sprawa. Tyle że inny, lejący mixola czy orlena, też nie ma powodów do zmartwień :mrgreen:
Amen

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Jaki stosować olej do mieszanki?

Post autor: franq87 » 2013-09-18, 18:35

Zaskakujące jest to, że bez żadnej diagnozy, ba nawet wiedzy o jakim silniku mowa to stwierdziłeś.

Zle zrozumiałem to zdanie sorki:[quote="Skinder"]Wszystkie oleje były dobrej jakości i nie wierzę, żeby skróciło mi to żywotność silnika do 1/3.

Książkowo 175 ma zrobić 30kkm. Dzisiejsze oleje nie przyspieszą zużycia ,ale mieszanie ich już tak.Tyle.

jannex
Posty: 665
Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: Jaki stosować olej do mieszanki?

Post autor: jannex » 2013-09-18, 19:09

Tym bardziej że 90% spala się razem z mieszanką. Szkodzi, buahaha :lol: Czekaj bo wymyje ci osad z gniazd zaworowych i faktycznie zatrzesz ;)
"ty, wueska nie ma zaworów"

HunT
Posty: 129
Rejestracja: 2013-05-18, 22:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Trzebnica
Kontaktowanie:

Re: Jaki stosować olej do mieszanki?

Post autor: HunT » 2013-09-18, 19:19

Oczywiście zgadzam się z wami w 100% że mieszanie oleji ( raz dziewczynka raz chłopaczek :D ) podczas eksploatacji wpływa niekorzystnie na pracę silnika (wiadoma sprawa, że w np. samochodach jak lejemy jeden olej to normalni ludzie leją ten sam przez cały czas jego eksploatacji :} ). Ja chcę tylko przejść z mineralnego po 1000km docierania na półsyntetyczny. Myślę, że szlag nie trafi po tym silnika :}
Moja maszyna i jej historia :} viewtopic.php?f=71&t=15749

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Jaki stosować olej do mieszanki?

Post autor: franq87 » 2013-09-18, 20:29

jannex pisze:Tym bardziej że 90% spala się razem z mieszanką. Szkodzi, buahaha :lol: Czekaj bo wymyje ci osad z gniazd zaworowych i faktycznie zatrzesz ;)
"ty, wueska nie ma zaworów"
A mało masz osadu na denku tłoka ,w rowkach pierścieni i czaszy głowicy po oleju mineralnym zwłaszcza marnej jakości? Po przejściu na dobry syntetyczny olej 75% tego nagaru jest rozpuszczane i dopóki tego nie wymyje silnik pracuje jak bez filtra na pustyni.Ty miej swoją teorię ja mam swoją.A poza tym dlaczego koniecznie chcecie docierać na mineralu przecież to nie wyczyn to się ma dotrzeć czyli ułożyć dopasować a nie jak najszybciej wytrzeć aby uzyskać tylko te w miarę duże luzy aby przy pyceniu przez dwie godziny tłoka nie łapało.

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: Jaki stosować olej do mieszanki?

Post autor: zmyngut » 2013-09-18, 21:12

Zaczyna się powoli tu robić niezły burdel- temat: Jaki stosować olej do mieszanki? a zaczyna się o oleju w silnikach samochodowych itp. - no chyba że mowa o samochodach z silnikiem 2t? Nie można napisać o swoich doświadczeniach z danym olejem- krótko i na temat? A jeszcze poprzeć to zdjęciami (wiadomo- nie zawsze się da a nikt nie będzie rozbierał żeby robić fotki). Ale nie- zaczyna się o filmach olejowych, zużyciu- takie tam opowiadanie. A jakże to określacie grubość filmu olejowego i jego wytrzymałość? A zużycie części? Jakieś pomiary? Jeżeli nie to proponuję skończyć te dywagacje a zacząć o konkretach w miarę możliwości.
Się uniosłem... ;-)

bayu

Re: Jaki stosować olej do mieszanki?

Post autor: bayu » 2013-09-22, 11:21

HunT pisze: Ja chcę tylko przejść z mineralnego po 1000km docierania na półsyntetyczny. Myślę, że szlag nie trafi po tym silnika :}
Oczywiście nic mu nie będzie

HunT
Posty: 129
Rejestracja: 2013-05-18, 22:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Trzebnica
Kontaktowanie:

Re: Jaki stosować olej do mieszanki?

Post autor: HunT » 2014-04-01, 20:21

Mam aktualnie zrobione 230km na oleju Stihl mineralny do dwusuwów. Docierać do 1000km na tym oleju? Czy po zmianie na półsyntetyk ( myślę o orlenowskim, a może inny? ) jakoś przepłukać silnik czy coś ? :} Czy po prostu od razu po wypróżnieniu zbiornika z mineralnego lać ten półsyntetyk. Takie jeszcze pytanie, dlaczego półsyntetyk polecacie na później zamiast mineralnego? Jakie dozowanie? Iglica z 3 rowka od góry zmienić na 2 rowek od góry po 1000km czy po 500km ? :}
Moja maszyna i jej historia :} viewtopic.php?f=71&t=15749

Awatar użytkownika
Zwierzu
Posty: 34
Rejestracja: 2012-09-09, 14:21
GG: 0
Moje maszyny: Romet ogar 200
WSK M06B3 1974
Lokalizacja: Radzyń
Kontaktowanie:

Re: Jaki stosować olej do mieszanki?

Post autor: Zwierzu » 2014-05-06, 09:44

Dołączę się do tematu i polecę Orlenowski 2T semisynthetic . Dobrze się na nim sprawuje kopci jak należy , nie obniża osiągów . Uważam , że w tej cenie nie ma nic lepszego . 14,5 zł za 1 litr .

Awatar użytkownika
fanws
Posty: 1
Rejestracja: 2014-06-02, 19:26
GG: 0
Moje maszyny: wsk B3
Lokalizacja: Świdnik
Kontaktowanie:

Re: Jaki stosować olej do mieszanki?

Post autor: fanws » 2014-06-03, 10:48

Witam, w sprawie oleju do paliwa to przy okazji ostatniego remontu silnika, a dokładnie jego rozbiórce zaskoczyło mnie to że górny pierścień był zapieczony. Jako dzieciak uczyłem się na tym sprzęcie i całe wakacje rok w rok z kumplami i braćmi "katowaliśmy" te motocykle i nigdy nie zdarzyło się żeby którykolwiek pierścień się zapiekła, a maszyny grzane były do granic możliwości, stosowaliśmy wtedy głównie mixol ale też lux, do stacji daleko, budżet przekroczony :-) kto człowiek zrozumie.
Obecnie starałem się używać dobrej jakości olejów mixol na początku, a później czerwony ze stihll i zielony husqwarny ze względu na niskie dymienie ( zapaszek spalin przy zastosowaniu mixol i lux przywołuje wspomnienia ale czy na pewno wszyscy muszą wiedzieć, że jechał dwusuw:-) natomiast ostatnia rozmowa z jednym z Panów który dość dużo czasu poświęcił weteranom i dalej poświęca przyniosła dość ciekawy zwrot w sprawie okazuję się, że wspomniane olej czerwony i zielony są bio degradowalne i po upływie około 2 tygodni tracą swoje właściwości i to układa się w logiczną całość bo motocykla używam głównie w weekendy i to dość sporadycznie, zdarzało się że paliwo stało w baku 4 -6 tygodni. Obecni producenci sprzętu, który wymaga mieszanki zalecają wypalanie całego paliwa, a przed ponownym zastosowaniem tj. dłuższej przerwie w eksploatacji, przygotowanie "świeżej mieszanki" ( brak wyjaśnienia dlaczego) natomiast zapieczony pierścień wskazywałby na jazdę "na sucho" lub duże przegrzanie to ostanie odpada więc może coś jest w tej utracie właściwości i bio degradowalności?

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Jaki stosować olej do mieszanki?

Post autor: Skinder » 2014-06-03, 11:08

Jaki tłok? Stosując pierw miksol, który zapaskudza silnik i przeskakując później na syntetyk to raczej nie widzę innego powodu.

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Jaki stosować olej do mieszanki?

Post autor: franq87 » 2014-06-03, 17:19

Pierścienie zapiekają się nagarem, czyli pozostałością po spalaniu oleju, na sucho to więc nie chodziło.
Co do stosowania mieszanki starszej niz miesiąc mogę uzasadnić to w ten sposób:oleje do dwusówów nie są odporne na starzenie. Dlaczego? olej w mieszance ma się wymieszać ,przesmarować i w miarę dobrze spalić nie pozostawiając po sobie zbyt dużo( nagaru, dymu).Nie ma go przez rok w misce olejowej.A zbyt dużo oleju w mieszance nie nasmaruje lepiej lecz tylko go wyrzuci przez rurę wydechową.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Jaki stosować olej do mieszanki?

Post autor: Savier » 2014-06-03, 17:26

Kurde, jakie teorie...kupujesz olej i za dwa tygodnie do wyrzucenia. Szybciej się psuje jak jedzenie - pomyśleć, że kiedyś kryterium jakości dobrego oleju było to, że był. A jak na dodatek był lepki, tłusty to już luksus... ;D

HunT
Posty: 129
Rejestracja: 2013-05-18, 22:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Trzebnica
Kontaktowanie:

Re: Jaki stosować olej do mieszanki?

Post autor: HunT » 2014-06-03, 18:01

Nie no, to że olej w mieszance z benzyną traci właściwości z czasem to jest prawda, tak jak to, że benzyna też traci swoją "kaloryczność" z czasem :} ALE, nie po 2 tygodniach, nie tragizujmy :} Po sezonie dobrze trzeba zostawić trochu paliwa w zbiorniku, ale na początek nowego sezonu sugerował bym spuszczanie paliwa i zalanie zbiornika świeżą mieszanką.
Co do zapieczenia się pierścienia, potwierdzam wersję kolegi wyżej o zmienianiu oleju z mixola na inny bez wcześniejszego wyczyszczenia cylindra itd. Było już o tym gdzieś tutaj pisane. Mixol zostawia dużo nagaru, lepsze oleje ( tym bardziej półsyntetyk ) rozpuszczają ten syf i się robi kupa :}
Moja maszyna i jej historia :} viewtopic.php?f=71&t=15749

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Jaki stosować olej do mieszanki?

Post autor: franq87 » 2014-06-03, 23:28

Savier pisze:Kurde, jakie teorie...kupujesz olej i za dwa tygodnie do wyrzucenia. Szybciej się psuje jak jedzenie - pomyśleć, że kiedyś kryterium jakości dobrego oleju było to, że był. A jak na dodatek był lepki, tłusty to już luksus... ;D
Poczytaj to, bo głupoty Ci w głowie:
http://www.scigacz.pl/Oleje,do,dwusuwow ... 17646.html

Awatar użytkownika
MajkelCIN
Posty: 455
Rejestracja: 2013-06-27, 10:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 59' XJr 1300 01'
Gnom 5.?
Lokalizacja: Cinowo
Kontaktowanie:

Re: Jaki stosować olej do mieszanki?

Post autor: MajkelCIN » 2014-06-04, 00:03

Zacytuję z linku powyżej:
Oleje 2T nie muszą cechować się trwałością, ponieważ ich cykl życia jest wyjątkowo krótki. Nie muszą zawierać specjalistycznych dodatków ponieważ w ich przypadku nie ma konieczności zapobiegania pienieniu, poślizgowi sprzęgła, jak również zapobieganiu zakwaszeniu przed produkty spalania.
Charakterystyczny zielony, niebieski, albo czerwony kolor to rezultat dodania barwników pozwalających wykryć, czy dana porcja paliwa zawiera olej 2T, czy jeszcze nie.
Czytać ze zrozumieniem.

Jakoś kilkanaście lat temu lało się Mixol czy LUX, czy co tam i silniki chodziły. Motóry stały po kilka lat nieodpalane, baki miały zalane wachą z olejem i żyły po odpaleniu, nie zacierały się. Co prawda pamiętam, jak kiedyś kupowaliśmy Jawabuzę TwinSzrot i miała bidulka kilka litrów wachy w baku, a stała nieodpalana od 2 czy 3 lat. Był problem z samym odpaleniem, ale po dolaniu świeżej 91/94(Pb95 nie było wtedy jeszcze) odpaliła i banglała jak trzeba :) . Inna sprawa to nagar w komorze spalania, tłumiku czy zapieczone pierścienie- taka jakość tych olejów była..... Dzisiaj warto lać syntetyki od początku życia danego silnika, a wybór jest przeogromny, zapachowo również- truskawki i inne wynalazki :) .

Po za tym dyskusja o olejach przypomina mi z życia wzięte zdarzenie na stacji paliw:

klient tankuje Pb95 do Vectry(1,6 16V) i tekst:
- Ja nie leję 98, bo Ona psuje takie silniki

.......... bez komentarza.
Ale Ja się nie znam na paliwach i olejach, więc.... :P :D .

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość