wsk 175 - kolizja tłoka z karterem

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
Awatar użytkownika
zamela
Posty: 120
Rejestracja: 2015-12-10, 19:09
GG: 3213296
Moje maszyny: WSK 125 , DR 350s , ER5
Lokalizacja: Pleszew
Kontaktowanie:

wsk 175 - kolizja tłoka z karterem

Post autor: zamela » 2018-07-13, 16:29

Witam
ostatnio u kumpla pojawił się taki problem że silnik po złożeniu i próbach uruchomienia zagadał ale dławił się w czasie dodawania gazu pewnie sprawy gaźnikowe aż wkoncu zaniemówił całkowicie i przy XX próbie odpalenia tłok stanął tak że wałem nie szło w ogóle ruszyć więc zrzuciłem cylinder i okazało się że dół tłoka od strony wydechu uderzył w rant karteru przez co kawałek tłoka się wykruszył spadł pomiędzy talerz wału i go zablokował.
Wał nowy dulsa , tłok nowy , szlif wszystko niby złożone zgodnie ze sztuką a jednak kolizja wystąpiła .
Czy ktoś miał podobny problem ? co może być tego przyczyną ?

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: wsk 175 - kolizja tłoka z karterem

Post autor: Skinder » 2018-07-13, 23:01

A który szlif ?

Awatar użytkownika
zamela
Posty: 120
Rejestracja: 2015-12-10, 19:09
GG: 3213296
Moje maszyny: WSK 125 , DR 350s , ER5
Lokalizacja: Pleszew
Kontaktowanie:

Re: wsk 175 - kolizja tłoka z karterem

Post autor: zamela » 2018-07-21, 13:28

R1

Awatar użytkownika
kwadrat49
Posty: 369
Rejestracja: 2015-01-26, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK175 ,BMW 1200,SUZUKI KATANA 650,ETZ 251,SUZUKI GS650
Lokalizacja: POLSKA ,BOCHNIA
Kontaktowanie:

Re: wsk 175 - kolizja tłoka z karterem

Post autor: kwadrat49 » 2018-08-13, 03:38

Wiesz ja tez jak skladalem swoja 175~ke to mialem takie obawy przed zalozeniem cylindra , wygladalo to bardzo ciasno w dolnym polozeniu . Wal zrobil Bayu a tlok mam Aliena , balem sie ze moze byc mala odchylka od wymiarow do tego luz na lozyskach I spotkanie tloka z karterem gotowe, pomimo tak malej tolerancji w 175-ach wszystko u mnie pracuje jak powinno.
Jedynie co przychodzi mi do glowy to czy czasen tlok nie jest zalozony odwrotnie lub jest marnej jakosci, chodzi mi o wymiary.
Jaki tlok jest zalozony? ALMOT,CX, GORZYCE,ALIEN?
Porownaj wymiary z innymi tlokami to moze cos sie rozjasni, wal raczej powinien byc ok , przynajmniej nie slyszalem zeby ktos mial z tym problem.
Jak rozkminisz co jest nie tak to napisz ,sam jestem ciekawy gdzie jest problem.

Awatar użytkownika
MotoPRLmaniak
Posty: 240
Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
GG: 0
Moje maszyny: Dużo klasyków
Lokalizacja: Malopolska
Kontaktowanie:

Re: wsk 175 - kolizja tłoka z karterem

Post autor: MotoPRLmaniak » 2018-08-13, 14:11

Bardzo dziwny przypadek.Porównaj wysokość nowego tłoka ze starym.Możliwe że coś jest źle wykonane.Wiem że kiedyś robili wały do silników rometowskich które miały za krótkie korbowody.Moze masz podobny problem.

Awatar użytkownika
zamela
Posty: 120
Rejestracja: 2015-12-10, 19:09
GG: 3213296
Moje maszyny: WSK 125 , DR 350s , ER5
Lokalizacja: Pleszew
Kontaktowanie:

Re: wsk 175 - kolizja tłoka z karterem

Post autor: zamela » 2018-08-14, 13:22

sprawa się wyjaśniła - podczas montażu musiał pęknąć jeden pierścień który później w suwie zwrotnym jakoś wpadł pomiędzy tłok a rant w karterze

Awatar użytkownika
MotoPRLmaniak
Posty: 240
Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
GG: 0
Moje maszyny: Dużo klasyków
Lokalizacja: Malopolska
Kontaktowanie:

Re: wsk 175 - kolizja tłoka z karterem

Post autor: MotoPRLmaniak » 2018-08-19, 20:04

Dziwny przypadek.Pierścień nie powinien pęknąć po szlifie.Musieli pięknie wykonać ten "szlif".

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: wsk 175 - kolizja tłoka z karterem

Post autor: halcik » 2018-08-19, 20:15

Standardem jest brak fazowania, a wtedy do pęknięcia pierścienie jest jeden krok.

ShadowH
Posty: 17
Rejestracja: 2012-11-18, 18:56
GG: 0
Moje maszyny: SHL M17 GAZELA
WSK SPORT
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontaktowanie:

Re: wsk 175 - kolizja tłoka z karterem

Post autor: ShadowH » 2019-08-29, 00:26

Czy możesz napisać o jakie fazowanie chodzi, bo niedługo będę przymierzał się do składania silnika 175 i nie chciałbym popełnić jakiegoś błędu.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: wsk 175 - kolizja tłoka z karterem

Post autor: halcik » 2019-08-29, 07:25

Na internetach tego dużo
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3052734.html
Osobiście pierścieni nie szlifowałem nigdy, ale raz bym spróbował żeby zobacz czy będzie słychać jakąś różnicę. Wiadomo, po czasie i tak pierścień się zetrze i znów będzie ostry.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości