Stuki w cylindrze metaliczne...175

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Pawlo_j23
Posty: 80
Rejestracja: 2011-06-12, 22:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 kobuz 80'
Lokalizacja: Wojkowice
Kontaktowanie:

Stuki w cylindrze metaliczne...175

Post autor: Pawlo_j23 » 2012-03-25, 19:17

Witam, po wymianie w wsce tłoka i pierścieni podczas pracy silnika z cylindra słychać metaliczne stukanie, jakby tłok uderzał o głowicę, jednak wszystko pod tym względem jest ok, tłok zachowuje odstęp od głowicy. Najbardziej tłucze się na wolnych obrotach. Nagrałem filmik na którym dobrze to słychać. Nie pamiętam jak było przed wymianą tłoka bo odpalałem wskę tylko na chwikę. Może to być wyrobione łożysko główki korbowodu? Pytanie jaką powinien mieć średnicę cylinder w odniesieniu do tłoka? Na tłoku który wyjąłem pisało że to nominał ale wydaje mi się że luz między tłokiem a ściankami cylindra jest zbyt duży.. Z tego co widzę luz powinien mieć 0,05-0,07mm i tyle chyba ma, jeśli się mylę skorygujcie mnie :)


Film http://youtu.be/JhHnwD60g9s
WSK 175 powrót do młodości :)
Zapraszam na mój profil na FB WnukuLaboratory

Awatar użytkownika
sopi220
Posty: 272
Rejestracja: 2010-02-16, 23:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk...i jescze troszkę
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Stuki w cylindrze metaliczne...175

Post autor: sopi220 » 2012-03-26, 00:44

zdejmij cylinder i zobacz czy tłok nie uderza dolną częścią o przeciwwagi wału

Awatar użytkownika
Pawlo_j23
Posty: 80
Rejestracja: 2011-06-12, 22:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 kobuz 80'
Lokalizacja: Wojkowice
Kontaktowanie:

Re: Stuki w cylindrze metaliczne...175

Post autor: Pawlo_j23 » 2012-03-26, 08:16

Z tego co pamiętam nie uderza. Przed założeniem cylindra sprawdzałem czy dobrze chodzi. I tak muszę zdjąć cylinder żeby sprawdzić luzy więc jeszcze raz dla pewności sprawdzę.
WSK 175 powrót do młodości :)
Zapraszam na mój profil na FB WnukuLaboratory

Andrzej012
Posty: 27
Rejestracja: 2012-02-14, 18:53
GG: 23655999
Moje maszyny: Wsk 125 mo6b3
Jawa 350 TS
Lokalizacja: Ciechanów
Kontaktowanie:

Re: Stuki w cylindrze metaliczne...175

Post autor: Andrzej012 » 2012-04-10, 17:01

Też tak kiedyś miałem.Okazało się ,że to pierścienie tak hałasowały i to na wolnych obrotach.Za mocno je przypiłowałem ;-)

hans

Re: Stuki w cylindrze metaliczne...175

Post autor: hans » 2012-04-10, 18:05

Wydaje mi się ze to sworzeń. Jak wchodził w tłok? Luz tłoka to 0,07 spokojnie nawet wiecej.

marc1990
Posty: 30
Rejestracja: 2007-09-09, 12:38
Lokalizacja: opolskie,opole
Kontaktowanie:

Re: Stuki w cylindrze metaliczne...175

Post autor: marc1990 » 2012-04-22, 19:19

sworzen raczej,jaki masz tłok?ja miałem almota i po jakims tam przebiegu tak samo sie tłukło,sworzen do tłoka wchodził bardzo lekko az za lekko

milenium5
Posty: 50
Rejestracja: 2010-10-18, 17:51
GG: 0
Moje maszyny: simson wsk
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontaktowanie:

Re: Stuki w cylindrze metaliczne...175

Post autor: milenium5 » 2012-04-27, 10:27

mialem to samo a nawet i gorzej , cylinder igla baez progu tlok panstwowy nominal , ciagle tak dziwnie dzwonilo , wyminilem wal na nowy , lozyska , luzy na skrzyni koszu lancuszek sprzeglowy ale ciagle dzwonil
sprawdzilem czy nie tlucze o wal i o glowice , nowa tulejka sworzen i nic
po wymianie wszytskie oprocz cylindra dalem jeden do szlifu na oryginalnym tloku
chodzi nieporownywalnie lepiej cicho i nic nie dzwoni tu z przed wymiany http://www.youtube.com/watch?v=WXRCM8HFxkw
tu po wymianie na dotarczu 10 km po zlozeniu http://www.youtube.com/watch?v=29bfikWVwbM
to ten sam silnik tylko w sporcie przez tlumik jego slabo slychac to metaliczne tluczenie no i jakosc aparatu
polecam pojscie do zakladu gdzie robia szlify i pomiar cylindra czy niema jaja
to bylo u mnie przyczyna bezposrednia no pierscienie , zla elastycznosc ja kupuje na 2 szlify wiecej i sam docinam
mam nadzieje ze cos pomoglem

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Stuki w cylindrze metaliczne...175

Post autor: Savier » 2012-04-27, 15:19

zla elastycznosc ja kupuje na 2 szlify wiecej i sam docinam
mam nadzieje ze cos pomoglem
Nie za mądre... pierścienie mogą nie dolegać całą powierzchnią do tulei.

Awatar użytkownika
Pawlo_j23
Posty: 80
Rejestracja: 2011-06-12, 22:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 kobuz 80'
Lokalizacja: Wojkowice
Kontaktowanie:

Re: Stuki w cylindrze metaliczne...175

Post autor: Pawlo_j23 » 2012-06-02, 23:56

Jeszcze nie rozbierałem cylindra, póki co walczę z ładowaniem. Dzięki za wskazówki :) Tłok to jakiś zamiennik ze sklepu w Dąbrowie Górniczej, może to jego wina..
WSK 175 powrót do młodości :)
Zapraszam na mój profil na FB WnukuLaboratory

Awatar użytkownika
Pawlo_j23
Posty: 80
Rejestracja: 2011-06-12, 22:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 kobuz 80'
Lokalizacja: Wojkowice
Kontaktowanie:

Re: Stuki w cylindrze metaliczne...175

Post autor: Pawlo_j23 » 2012-07-01, 12:31

Dzisiaj była chwilka, rozebrałem cylinder. Niestety jest luz na łożysku korbowodu :( Przez co zapewne wydobywają się metaliczne stuki. Tulejka też jest minimalnie wyrobiona.. Teraz zastanawiam się czy oddać wał do regeneracji czy szukać nowego? Może te z allegro.. sam już nie wiem :(
WSK 175 powrót do młodości :)
Zapraszam na mój profil na FB WnukuLaboratory

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Stuki w cylindrze metaliczne...175

Post autor: Savier » 2012-07-01, 12:44

Oddaj do regeneracji. ;-)

Awatar użytkownika
Pawlo_j23
Posty: 80
Rejestracja: 2011-06-12, 22:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 kobuz 80'
Lokalizacja: Wojkowice
Kontaktowanie:

Re: Stuki w cylindrze metaliczne...175

Post autor: Pawlo_j23 » 2012-07-01, 13:34

Kiedyś oddawałem wał do regeneracji w pawilonie w Dąbrowie górniczej z tego co pamiętam bardzo dobrze była wykonana robota, ciekawe jak teraz.. i znowu rozbierać kartery :(

Dorwałem nowy silnik do wski, trochę kombinowany ale najważniejsze elementy wyglądają na sprawne :) Przyda się na części. Wał w dużo lepszym stanie :)
WSK 175 powrót do młodości :)
Zapraszam na mój profil na FB WnukuLaboratory

Awatar użytkownika
Pawlo_j23
Posty: 80
Rejestracja: 2011-06-12, 22:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 kobuz 80'
Lokalizacja: Wojkowice
Kontaktowanie:

Re: Stuki w cylindrze metaliczne...175

Post autor: Pawlo_j23 » 2012-07-04, 22:28

Jeszcze jedno pytanie, jaki jest dopuszczalny luz na korbowodzie, tzn korbowodem mogę poruszać na boki po kilka mm w obie strony, bicia góra/dół raczej nie ma.. Zastanawiam się czy zakładać drugi wał co do którego nie mam pewności.
WSK 175 powrót do młodości :)
Zapraszam na mój profil na FB WnukuLaboratory

Awatar użytkownika
Jarek31
Posty: 79
Rejestracja: 2011-08-01, 15:18
GG: 8098934
Moje maszyny: Honda Hornet
Romet Chart 210
Minsk 125
WSK B3
WSK Z2
Żak
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Stuki w cylindrze metaliczne...175

Post autor: Jarek31 » 2012-07-18, 21:16

Luz na boki może być,ważne góra-dół aby nie było.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Stuki w cylindrze metaliczne...175

Post autor: ŻbiKu » 2012-09-07, 10:51

Zdejmij cylinder. Sprawdź luzy na wale, na stopie i na główce korbowodu. Jak ci nie wali w glowicę, to tłok może mieć za duży luz i pierścienie ale jak na mój gust to, to pierwsze o czym napisałem pozdro.

Awatar użytkownika
Pawlo_j23
Posty: 80
Rejestracja: 2011-06-12, 22:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 kobuz 80'
Lokalizacja: Wojkowice
Kontaktowanie:

Re: Stuki w cylindrze metaliczne...175

Post autor: Pawlo_j23 » 2012-10-30, 14:39

Słuchajcie w między czasie dorwałem drugi silnik do wski, wał wydaje się być w lepszym stanie, nie ma chyba luzu na korbowodzie. Chcę go przełożyć do obecnego silnika. Pytanie czy wymieniać tuleję w główce korbowodu ? Jeśli tak to czy ta z skuterdebica się nadaje ? Szkoda mi znowu rozpoławiać silnik bo nic nie ciekło i ładnie wszystko pracowało.. no ale cóż będzie zabawa na zimę :) Zastanawiam się też czy nie lepiej kupić oryginalny tłok i pierścienie zamiast tych sklepowych..

Dopytywałem się o koszty regeneracji wału, w Dąbrowie Górniczej 120-140 zł, szlif cylindra 40 zł. Myślę, że warto poświęcić 200 zł, oddać wał do regeneracji i zakupić oryginalny tłok, jak sądzicie ?
WSK 175 powrót do młodości :)
Zapraszam na mój profil na FB WnukuLaboratory

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Stuki w cylindrze metaliczne...175

Post autor: szymon_wolebez » 2012-10-30, 20:19

Popieram

Awatar użytkownika
Pawlo_j23
Posty: 80
Rejestracja: 2011-06-12, 22:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 kobuz 80'
Lokalizacja: Wojkowice
Kontaktowanie:

Re: Stuki w cylindrze metaliczne...175

Post autor: Pawlo_j23 » 2012-10-30, 21:41

Krótko i dosadnie :]
WSK 175 powrót do młodości :)
Zapraszam na mój profil na FB WnukuLaboratory

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Stuki w cylindrze metaliczne...175

Post autor: Alien » 2012-10-30, 22:23

"chyba nie ma luzu" nie jest konkretnym stwierdzeniem :) tulejki ze Skutera są oryginalne także polecam.

Awatar użytkownika
Pawlo_j23
Posty: 80
Rejestracja: 2011-06-12, 22:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 kobuz 80'
Lokalizacja: Wojkowice
Kontaktowanie:

Re: Stuki w cylindrze metaliczne...175

Post autor: Pawlo_j23 » 2013-01-30, 12:07

Stwierdziłem, że odłożę troszkę gotówki i oddam wał do regeneracji. Tak będzie najlepiej :)
WSK 175 powrót do młodości :)
Zapraszam na mój profil na FB WnukuLaboratory

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości