Stary tłok a nowy tłok?

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
bastolino
Posty: 64
Rejestracja: 2012-06-11, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ 1983r.
Lokalizacja: Chojnice
Kontaktowanie:

Stary tłok a nowy tłok?

Post autor: bastolino » 2012-11-24, 09:58

Witam...

Remontuję silnik WSK 175. Stary tłok był rozmiarowo na 2 szlif. Pytanie czy jak teraz kupię nowy tłok na 3 szlif to da się go wykonać na tym cylindrze (nie mam możliwości pomierzenia cylindra)? Czy może były przypadki, że z 2 szlifu od razu na 4.

Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Stary tłok a nowy tłok?

Post autor: AudioBas » 2012-11-24, 10:36

Zależy jak mocno masz zajechaną tuleje i duży próg :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

bastolino
Posty: 64
Rejestracja: 2012-06-11, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ 1983r.
Lokalizacja: Chojnice
Kontaktowanie:

Re: Stary tłok a nowy tłok?

Post autor: bastolino » 2012-11-24, 10:47

Witaj...
Jak to zdiagnozować tak na szybko?

Awatar użytkownika
Jawer
Posty: 148
Rejestracja: 2011-11-22, 18:25
GG: 6650935
Moje maszyny: WSK m06-z2
JAWA 250/04
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Kontaktowanie:

Re: Stary tłok a nowy tłok?

Post autor: Jawer » 2012-11-24, 12:42

na szybko to musisz iść do kolesia co będzie robił Ci szlif i to on zadecyduje.
Zapraszam na forum starych Jaw - http://www.jawa250.fora.pl

bastolino
Posty: 64
Rejestracja: 2012-06-11, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ 1983r.
Lokalizacja: Chojnice
Kontaktowanie:

Re: Stary tłok a nowy tłok?

Post autor: bastolino » 2012-11-24, 12:47

Witaj...

Tak właśnie myślałem....

Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: Stary tłok a nowy tłok?

Post autor: iron_bird » 2012-11-24, 13:58

Był przypadek(w którymś temacie na forum), że ktoś z 1 szlifu musiał czwarty od razu robić :evil:

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Stary tłok a nowy tłok?

Post autor: Skinder » 2012-11-24, 15:54

iron_bird pisze:Był przypadek(w którymś temacie na forum), że ktoś z 1 szlifu musiał czwarty od razu robić :evil:
To byłem ja, i cylinder nie miał jakoś widocznego progu wcale. Także nie powinno się tym jakoś bardzo sugerować.

Awatar użytkownika
Jawer
Posty: 148
Rejestracja: 2011-11-22, 18:25
GG: 6650935
Moje maszyny: WSK m06-z2
JAWA 250/04
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Kontaktowanie:

Re: Stary tłok a nowy tłok?

Post autor: Jawer » 2012-11-24, 18:09

na dole przy kanałach dolotowych zazwyczaj jest bardziej zużyty.
Zapraszam na forum starych Jaw - http://www.jawa250.fora.pl

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Stary tłok a nowy tłok?

Post autor: Alien » 2012-11-24, 18:51

Jawer pisze:na dole przy kanałach dolotowych zazwyczaj jest bardziej zużyty.
A czym miało by to być spowodowane? Od zawsze byłem przekonany że gładź najbardziej zużywa się przy oknie wydechowym.

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: Stary tłok a nowy tłok?

Post autor: iron_bird » 2012-11-24, 21:49

Alien pisze:
Jawer pisze:na dole przy kanałach dolotowych zazwyczaj jest bardziej zużyty.
A czym miało by to być spowodowane? Od zawsze byłem przekonany że gładź najbardziej zużywa się przy oknie wydechowym.
Jawer ma racje, z kobuzem dostałem taki cylo co jest na 1wszym szlifie, ale ma próg pod glowica oraz przy kanalach, mysle ze juz sie nie nada nawet na czwarty szlif, musial go jakis lesny katmistrz uzytkowac :mrgreen:

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Stary tłok a nowy tłok?

Post autor: Alien » 2012-11-24, 22:14

Pierścienie się rozprężają na oknach wiec logicznym jest ze przy oknach jest większe zużycie. Mimo wszystko i tak na wydechowym będzie największe.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości