Tłok puka o głowice...

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-11-27, 01:08

Co do dzwonienia, to wystarczy, że pukniesz kluczem w głowicę z gumami i bez, jest duża słyszalna różnica, porównywałem tak głowicę w silniku łobuza i m21w2.

Awatar użytkownika
KLINAR
Posty: 129
Rejestracja: 2007-06-10, 10:54
GG: 0
Lokalizacja: STG
Kontaktowanie:

Post autor: KLINAR » 2007-11-27, 22:30

Faktycznie, jest znacząca różnica :) Silnik siedzi już w ramie ale dziwi mnie jakiś taki mały opór... wszystko jest po remoncie więc zazwyczaj powinno wszystko chodzić cięzko... szczeże mówiąc to moj dotarty komar ma wieksza kompreche :D ale w kazdym razie jak probowalem pchnąć na 1 biegu to nie dało sie za h** więc myśle że wszystko jest ok, pierscień w każdym razie nie pękł chyba bo wtedy to pewnie tłok zablokowałby sie co nie? Jutro odpalam sprzęta więc bede wiedział co i jak, mam tylkoobawe co do zawleczek sworznia,wiadomo jakiej sa jakości i że lubia wyskakiwać... Pozdro :zdrowko:

Awatar użytkownika
czochu
Posty: 119
Rejestracja: 2007-10-31, 09:21
GG: 0
Lokalizacja: piaseczno
Kontaktowanie:

Post autor: czochu » 2007-12-02, 21:44

mi pukał tłok o głowice ale problemem był sworzeń, kupiłem nowy zamontowałem i chodziło ok :)

Awatar użytkownika
art
Posty: 72
Rejestracja: 2007-06-18, 19:40
GG: 0
Lokalizacja: Biała
Kontaktowanie:

Post autor: art » 2007-12-07, 20:04

Mam ten sam problem i wydaje mi się że to wina tłoka... Nie wiecie czy ta uszczelka pod głowicę będzie pasowała od Jawy 350TS??

[ Komentarz dodany przez: Firewall: 2007-12-07, 19:27 ]
ODPOWIEDŹ NA TWOJE PYTANIE MASZ KLIKA POSTÓW WYŻEJ, TAKŻE RADZEJ UWAŻNIEJ CZYTAĆ FORUM :)

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Tłok puka o głowice...

Post autor: szymon_wolebez » 2013-06-12, 01:08

Jak tam silnik po tych wszystkich latach? Problem z pukającym tłokiem rozwiązany ostatecznie?

Ja u siebie musiałem dać dwie podkładki pod cylinder (po 0,8mm każda) i tak po dociśnięciu głowicy wyszło na to, że nieco jeszcze puka (pewnie bardziej to psychiczne odczucie). Więc poszła podkłada pod głowicę 0,3mm od cz 350. Podkłada od CZ pasuje ale tylko jako wymiar zewnętrzny a środkowy trzeba dociąć tak aby było dobrze. Niedocięta może zaczepiać o tłok i wcale to nie zdystansuje odległości denka tłoka od głowicy.
Sprawdziłem to kładąc niedociętą podkładkę i ustawiając tłok w GMP, podkłada się minimalnie unosiła. Po docięciu na wymiar jest dobrze, dystans i uszczelnienie.

Zawsze słucham czy oby nie stuka i ciągle mam niepewność. Podkładki pod cylinder potrafią się zejść/ścisnąć.

To tak tylko wtrącenie bo szukam info. w tym temacie. Sam śmigam z tym już kolejny sezon.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Tłok puka o głowice...

Post autor: Sebastian440 » 2013-06-12, 11:03

art pisze:przez art » 07 gru 2007 19:04
... trochę pomyślunku ludzie.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Tłok puka o głowice...

Post autor: szymon_wolebez » 2013-06-12, 16:45

szymon_wolebez pisze:Jak tam silnik po tych wszystkich latach?
Sebastian440 pisze:
art pisze:przez art » 07 gru 2007 19:04
... trochę pomyślunku ludzie.
Pytam jak to jest z perspektywy lat. Czy silnik jeszcze śmiga od tamtego czasu czy może już przeszedł szereg remontów?

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Tłok puka o głowice...

Post autor: Skinder » 2013-06-12, 18:04

Ostatnia wizyta: 06 lis 2012 14:18
:roll:

radekb83
Posty: 10
Rejestracja: 2013-07-17, 22:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2
SHL M11
CZ 350
Lokalizacja: Krosno
Kontaktowanie:

Re: Tłok puka o głowice...

Post autor: radekb83 » 2013-07-31, 22:11

Witam!
Dzisiaj z blendersem próbowaliśmy poskładać silnik do kupy do mojej M21W2 i mam ten sam problem - tłok przystawia do głowicy.
Tłok wystaje ponad cylinder jakieś 1,5 mm.
NIby mierzyłem tłok suwmiarka na wysokość całości i na wysokość od krawędzi otworu sworznia do szczytu denka i jest tak samo jak w oryginalnym (tak mi się wydaje - chociaż z lekka wkurzony byłem jak mierzyłem...).
Cylinder po szlifie, wał po regeneracji, tłok nowy (jakiś Cross Impex - tylko takie były w sklepie - rzekomo "Panie bardzo dobre, ludzie chwalą").
Nie chcę się już bujać z szukaniem innego tłoka i ponownym szlifem pod niego więc spróbuję dać uszczelkę pod głowicę a pod cylinder coś takiego http://allegro.pl/wsk-175-uszczelka-pod ... 92984.html
Pytanie mam natomiast czy są szanse, że wał jest źle złożony i to jest powodem takiej zmiany wymiaru?
Cylinder na 100% nie był planowany - głowica jest nie ruszana.

Aha - i Ci co mieli taki kiedyś taki problem - jak tam po latach? Trochę mam stracha, że jak dam grubszą uszczelkę to z czasem "siądzie" trochę i tłok zrobi kuku - czy to możliwe czy raczej nie? :-)
Ostatnio zmieniony 2013-08-02, 14:00 przez radekb83, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Tłok puka o głowice...

Post autor: szymon_wolebez » 2013-07-31, 23:04

Tak jak pisałem wcześniej.
Śmigam na takiej kombinacji już jakiś czas i jest dobrze.
Oczywiście, że podkładki pod cylindrem siądą do pewnego momentu. Jak mierzyłem stare dwie podkładki to w miejscu ściśnięcia było o te 0,2-0,3mm mniej niż na krawędzi gdzie nie było ściskane.
Daj przynajmniej z dwie pod cylinder ale takie grube a jak będą cienkie to trzy. Załóż głowicę dokręć i sprawdź czy jest dobrze, później ściągasz głowicę i sprawdzasz czy tłok nie wystaje.

Ostatnio Koszu przed zlotem miał to samo. Dałem mu materiał na podkładki aby sobie wyciął i jeszcze podkładkę od CZ 350 (trzeba tylko powiększyć średnicę wewnętrzną aby ładnie zgrało się z głowicą).

Jest to udręka i niebezpieczeństwo. Najlepiej jak by się dało dorobić taką podkładkę pod cylinder z blaszki ok. 0,8-1,2mm.

Awatar użytkownika
Jawer
Posty: 148
Rejestracja: 2011-11-22, 18:25
GG: 6650935
Moje maszyny: WSK m06-z2
JAWA 250/04
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Kontaktowanie:

Re: Tłok puka o głowice...

Post autor: Jawer » 2013-08-01, 12:18

później ściągasz głowicę i sprawdzasz czy tłok nie wystaje
Wystarczy włożyć cynę przez otwór świecy i przygnieść tłokiem. Wyciągasz i sprawdzasz jaki odstęp.
Zapraszam na forum starych Jaw - http://www.jawa250.fora.pl

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Tłok puka o głowice...

Post autor: szymon_wolebez » 2013-08-01, 18:44

Jawer pisze:
później ściągasz głowicę i sprawdzasz czy tłok nie wystaje
Wystarczy włożyć cynę przez otwór świecy i przygnieść tłokiem. Wyciągasz i sprawdzasz jaki odstęp.
Słyszałem tez o plastelinie :). Z cyną wydaje się być bardziej sprytny pomysł.
Tylko należy uważać aby nic nie wpadł do kanałów czy komory korbowej.

Awatar użytkownika
Jawer
Posty: 148
Rejestracja: 2011-11-22, 18:25
GG: 6650935
Moje maszyny: WSK m06-z2
JAWA 250/04
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Kontaktowanie:

Re: Tłok puka o głowice...

Post autor: Jawer » 2013-08-02, 00:14

drut cynowy taki jak do lutowania i nic nie wpadnie ;-)
Zapraszam na forum starych Jaw - http://www.jawa250.fora.pl

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Tłok puka o głowice...

Post autor: szymon_wolebez » 2013-08-02, 21:16

Dzięki za pomysł.
Przetestuje następnym razem. Jednak i tak trzeba coś kombinować z tymi obecnymi tłokami. Rozmawiałem z Alienem i odradzał staczania denka tłoka i tego typu ingerencję. Wychodzi na to, że może trzeba iść raczej w stronę solidnej podkładki pod cylinder (z blaszki alu. lub stalowej) wtedy jest pewność, że się nic nie ściśnie po dokręceniu głowicy.

radekb83
Posty: 10
Rejestracja: 2013-07-17, 22:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2
SHL M11
CZ 350
Lokalizacja: Krosno
Kontaktowanie:

Re: Tłok puka o głowice...

Post autor: radekb83 » 2013-08-05, 09:01

W sobotę złożyłem cylinder i głowicę. Pod cylinder dałem dwie oryginalne uszczelki, które kupiłem na allegro.
Po założeniu głowicy jest ok - nie uderza o nią tłok. Jednak dla pewności rozebrałem i jeszcze dodatkowo pod głowicę dałem uszczelkę aluminiową (można kupić w sklepie - współczesna produkcja).
Myślę, że wtorek-środa maszyna powinna już odpalić i zobaczymy jaki rezultat tego będzie :) :)

kar740
Posty: 9
Rejestracja: 2013-08-15, 21:21
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontaktowanie:

Re: Tłok puka o głowice...

Post autor: kar740 » 2014-01-19, 12:13

Miałem podobny problem.Po założeniu nowego tłoka,pierścieni stukało o głowicę.Kupiłem na giełdzie drugą i to samo.Ja obstawiam że tłok wystaje ponad cylinder i dlatego stuka.Mój problem rozwiązałem dając grubszą uszczelkę i problem z głowy.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości