Tłok Almot i zabezpieczenia druciaki...

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
bastolino
Posty: 64
Rejestracja: 2012-06-11, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ 1983r.
Lokalizacja: Chojnice
Kontaktowanie:

Tłok Almot i zabezpieczenia druciaki...

Post autor: bastolino » 2013-06-05, 22:29

Witam...
Tłok Almot ma rowki pod zabezpieczenie o przekroju kwadratowym.
Czy ktos z forumowiczow zakładał tam zabezpieczenia "druciaki"?
Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Tłok Almot i zabezpieczenia druciaki...

Post autor: Savier » 2013-06-05, 23:27

Chcesz popełnić samobójstwo? :D Kupuj segery i miej spokojne życie za max 5zł :-D

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Tłok Almot i zabezpieczenia druciaki...

Post autor: szymon_wolebez » 2013-06-06, 01:40

W zestawie do tłoka Almot do 175 były zabezpieczenia z drutu. Mam takie i jest oki.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Tłok Almot i zabezpieczenia druciaki...

Post autor: Alien » 2013-06-06, 21:48

szymon_wolebez pisze:Mam takie i jest oki.
Teraz jest ok, ale nie musi. Ileż razy można obgadywać ten temat? ;-)

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Tłok Almot i zabezpieczenia druciaki...

Post autor: szymon_wolebez » 2013-06-07, 00:23

Do gorzyckich tłoków do 175 też daje się zabezpieczenia z drutu. Więc co jest nie tak, że w Almot były takie w zestawie?
Temat wałkowany był tu: viewtopic.php?f=53&t=10347
Ja mam takie jak na 2 pozycji z drutu w tym temacie z linku.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Tłok Almot i zabezpieczenia druciaki...

Post autor: Alien » 2013-06-07, 00:44

szymon_wolebez pisze:Temat wałkowany był tu: viewtopic.php?f=53&t=10347
Znakomicie - to teraz przeczytaj raz jeszcze ze zrozumieniem to co napisałem ja, Johnny i Żubr i wszystko będzie jasne :)

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Tłok Almot i zabezpieczenia druciaki...

Post autor: szymon_wolebez » 2013-06-07, 01:48

Rodzaj zabezpieczenia zależy od tego jakie mamy w tłoku wcięcie.
Jak kanciaste ro seger a jak zaokrąglone to drut.
Skoro ma być drut to tylko http://wossner.pl/product.php?id_product=2835

To jak takie zabezpieczenie później zgrabnie wyjąć bez dorabiania okienka do tego celu.

Piątek a ja już zmęczony :P

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Tłok Almot i zabezpieczenia druciaki...

Post autor: Alien » 2013-06-07, 20:41

szymon_wolebez pisze:Rodzaj zabezpieczenia zależy od tego jakie mamy w tłoku wcięcie.
TAK
szymon_wolebez pisze:Jak kanciaste ro seger a jak zaokrąglone to drut.
TAK
szymon_wolebez pisze:Skoro ma być drut to tylko http://wossner.pl/product.php?id_product=2835
Nie ważne czy wossner, może być jakikolwiek pod sworzeń fi18.
szymon_wolebez pisze:To jak takie zabezpieczenie później zgrabnie wyjąć bez dorabiania okienka do tego celu.
Uciąć korbe kątówką :) bez okienka nie da rady, nawet z nim nie jest to łatwe.

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Tłok Almot i zabezpieczenia druciaki...

Post autor: szymon_wolebez » 2013-06-08, 00:20

Alien pisze:
szymon_wolebez pisze:Rodzaj zabezpieczenia zależy od tego jakie mamy w tłoku wcięcie.
TAK
szymon_wolebez pisze:Jak kanciaste ro seger a jak zaokrąglone to drut.
TAK
szymon_wolebez pisze:Skoro ma być drut to tylko http://wossner.pl/product.php?id_product=2835
Nie ważne czy wossner, może być jakikolwiek pod sworzeń fi18.
szymon_wolebez pisze:To jak takie zabezpieczenie później zgrabnie wyjąć bez dorabiania okienka do tego celu.
Uciąć korbe kątówką :) bez okienka nie da rady, nawet z nim nie jest to łatwe.
Ja zaobserwowałem taką zależność.
Jak poczytam na dany temat np. tak jak tu o zabezpieczeniach to już coś we mnie wprowadza niepokój. Myślę sobie kurcze zaraz mi strzeli zabezpieczenie i będzie draka. Jednak jak zakładam komplet nie wiedząc o tym to śmigam bez głupich myśli i kręcę/połykam te kilometry.

Chyba sam się nakręcam i wprowadzam w panikę :P

To, że zabezpieczenie wypadnie to losowa sprawa, chyba, że faktycznie jest założony seger zamiast drutu.
Nie mam mocy w maszynie a jakoś jeżdżę na co dzień. Myślę aby zrobić szlif, założyć super tłok z epoki, super zabezpieczenia i mieć niezawodny sprzęt i moc. Jednak jak tak z praktyki widzę to i tak coś będzie do robienia. Niema pewności, że taki tłok, czy remont podziała tyle ile bym zakładał. Robiłem i co po 4 tys. mi szwankuje :P a nadal jeżdżę.

Trochę strzela, przerywa ale ciągle na chodzie, dziś od tak 100km i wiem, że jutro spokojnie drugie tyle przejadę. Lubię to, frajda z jazdy, to jak telepie, wsłuchać się w silnik itp.

Dzięki Alien za odp.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Tłok Almot i zabezpieczenia druciaki...

Post autor: AudioBas » 2013-06-09, 10:00

Wczoraj założyłem woosnera w Gorzyca.
Tak to kurewsko się trzyma, że nie ma opcji, aby wypadło.

Nie robiłem żadnych tam nacięć, aby to wyciągnąć, bo nie przewiduję takiej opcji :)
A jeżeli taka zajdzie to delikatnie zrobię tam nacięcie.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Tłok Almot i zabezpieczenia druciaki...

Post autor: Savier » 2013-06-09, 11:49

bo nie przewiduję takiej opcji
Zawsze nikt nie przewiduje ;D

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Tłok Almot i zabezpieczenia druciaki...

Post autor: Alien » 2013-06-09, 15:27

AudioBas pisze:Nie robiłem żadnych tam nacięć, aby to wyciągnąć, bo nie przewiduję takiej opcji :)
Teraz to poszalałeś :D wydawało mi się ze robiłem Ci tłoki z rowkami - co Ty tam w końcu założyłeś? Anodowany czy nie? I gdzie foty? :shock:

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Tłok Almot i zabezpieczenia druciaki...

Post autor: AudioBas » 2013-06-09, 15:28

Alien pisze:Teraz to poszalałeś :D wydawało mi się ze robiłem Ci tłoki z rowkami - co Ty tam w końcu założyłeś? Anodowany czy nie? I gdzie foty? :shock:
Kumplowi silnik składałem, nie mój :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości