Nie zapali - zagadka!!!!

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
radekb83
Posty: 10
Rejestracja: 2013-07-17, 22:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2
SHL M11
CZ 350
Lokalizacja: Krosno
Kontaktowanie:

Nie zapali - zagadka!!!!

Post autor: radekb83 » 2014-05-02, 10:35

Witam!

Mam mega problem z moją WSK-ą M21W2 - nie odpali (nawet nie "kichnie" ani nie załapie na chociażby jeden obrót - totalnie nic!).

1. Silnik po remoncie - wał regenerowany, nowe łożyska, uszczelniacza. Cylinder po szlifie, tłok i pierścienie nowe.
2. Gaźnik dwukrotnie czyszczony itp. - nie pomaga.
3. Cewki trzy różne, kondensatory różne, platynki też - nie pomaga.
4. Zapłon 3,8 przed GMP, przerwa 0,3 mm.
5. Podlanie paliwem pod świece nie pomaga, podlanie paliwem do króćca nie pomaga.
6. Świece - trzy różne - nie pomaga.
7. Ściągałem głowicę - szczelna itp.
8. Ogólnie iskra jest super, akumulator super (6,5V).
9. Wydech drożny, próbowałem na samym kolanku - nie pomaga.
10. Odkręcałem korek spustowy od spodu i zlewałem paliwo - wnioskuję z tego, że paliwo zasysa :-) .

Proszę - pomóżcie bo mnie już krew zalewa!

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Nie zapali - zagadka!!!!

Post autor: Savier » 2014-05-02, 11:04

Hhaha, miałem podobny problem ze swoją czwórką, odpaliła mi na CDI :). Spróbuj może podpiąć układ zapłonowy na mega krótko, bez stacyjek, akumulatora itp.

kamyk1
Posty: 154
Rejestracja: 2013-09-05, 11:30
GG: 0
Moje maszyny: wsk175
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Re: Nie zapali - zagadka!!!!

Post autor: kamyk1 » 2014-05-02, 11:16

Paliwo ze skrzyni korbowej?tez tak miałem gaznik oddałem do regeneracji odpalila jak na bok ja przechyliłem a jak brałem normalnie to gasła.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1300
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Nie zapali - zagadka!!!!

Post autor: czankete » 2014-05-02, 11:31

Jeżeli faktycznie wszystko miałbyś ok (punkty 1-10) to silnik musi zapalić. Skoro nie chce zapalić to jednak coś jest nie tak. Jest paliwo, jest iskra to do szczęścia brakuje tylko by pojawiła się ona w odpowiednim momencie. No chyba, że brak jest kompresji? Osobiście znając kaprysy silnika przy ustawianiu zapłonu w 175 stawiam na problem w punkcie 4 Twojej listy ;-) .

misiolek
Posty: 287
Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
GG: 1970710
Moje maszyny: WSK KOS '82
K750
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Re: Nie zapali - zagadka!!!!

Post autor: misiolek » 2014-05-02, 12:42

Zapłon na 100%, a skoro nawet nie pyrknie po "podlaniu" to będzie problem ze świecami. Przydałoby się znaleźć garść jakiś używanych świec i próbować bo nierzadko dłużej wytrzymują od tych nowych. :)
"o święty benzyniarzu ... "

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Nie zapali - zagadka!!!!

Post autor: szymon_wolebez » 2014-05-02, 13:09

Również coś mi się wydaje, że kłopot jest z zapłonem.

Samo wyprzedzenie zapłonu przed GMP nie jest tu takie krytyczne jak mieści się w przedziale 4-2mm to powinno odpalić.
Wiadomo, że czasem silnik odpala na lewych obrotach i wyprzedzenie w tą drugą stronę jest opóźnieniem, a silnik i tak pracuje (oczywiście nie poprawnie ale pracuje). To może być bardziej kłopot z jakością iskry na co ma wpływ instalacja wysokonapięciowa, cewka zapłonowa, platynki, kondensator, i to co savier pisze stacyjka, brak masy itp.

Miałem tak samo nawet na swoim pierwszym prostym TCI, iskra była, a silnik nie chciał gadać. Przyczyną był zbyt mały prąd cewki (ograniczony złym wysterowaniem tranzystora), co w przypadku skorodowanych styków, połączeń czy też niesprawnej stacyjce może być przyczyną.

Moja propozycja to:
1. Sprawdź fajkę i przewód zapłonowy (omomierzem czy ma przejście, a jak fajka z rezystorem to czy rezystancja się zgadza gdyż czasem jest przerwa w obwodzie i iskra musi ją dodatkowo pokonać).
2. Cewka zapłonowa (nominalne napięcie czy zgadza się z instalacją, połączenie przewodów czy jest poprawne przy oznaczeniu "1" przewód idący od przerywacza i przy "15" plus z akumulatora -pomiń stacyjkę).
3. Przerywacz i kondensator (zobacz czy styki są czyste, czy przewód idący do cewki ma dobry i czysty styk -poprawić, wyczyścić oczko lub zarobić nowy przewód).
4. Możesz zmierzyć prąd zwarcia cewki i spadek napięcia na akumulatorze (amperomierz wpinamy w obwód zamiast bezpiecznika, przerywacz na być zwarty, woltomierz na zaciskach akumulatora).


Ad4. Jest to sprawdzenie wydolności prądowej akumulatora oraz prądu cewki zapłonowej.

radekb83
Posty: 10
Rejestracja: 2013-07-17, 22:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2
SHL M11
CZ 350
Lokalizacja: Krosno
Kontaktowanie:

Re: Nie zapali - zagadka!!!!

Post autor: radekb83 » 2014-05-11, 10:38

Odpaliła!!!!!
Magia :)
Pomogło zdjęcia cylindra, przejrzenie czy kanały są drożne (wszystko okazało się w porządku) i ponownie założenie.
Czary bo racjonalnego wytłumaczenia nie widzę!

PS. Zapłonu jak ustawiłem tak dalej nie ruszałem, paliwo ze skrzyni korbowej oczywiście wypuszczałem tylko nie ująłem w mojej liście :)

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Nie zapali - zagadka!!!!

Post autor: Caniek » 2014-05-11, 13:08

Może głowica nie była dokręcona mistrzu :D
W Trakcie renowacji B3.

radekb83
Posty: 10
Rejestracja: 2013-07-17, 22:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2
SHL M11
CZ 350
Lokalizacja: Krosno
Kontaktowanie:

Re: Nie zapali - zagadka!!!!

Post autor: radekb83 » 2014-05-31, 22:53

Była była :)
Głowicę sprawdzałem :)

PS. Pierwsza jazda odbyta - silnik brzytwa :)

Awatar użytkownika
Merh
Posty: 27
Rejestracja: 2013-11-21, 23:36
GG: 0
Moje maszyny: Junak 2xM10,2x Przejściówka,2x Kobuz
Lokalizacja: Lubartów/lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Nie zapali - zagadka!!!!

Post autor: Merh » 2014-06-18, 00:27

tez miaøem zagadke. okazalo sie ze winne byly wlasnie zamienione miejscami przewody do cewki i w Twoim przypadku na 90% tez tak bylo,bo do zdjecia cylindra trzeba zdjac cewke. iskre mialem ladna,wszystko niby git,a nawet na popych nie odpalala. przewody zamienione i pali na dotyk.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości