Kotlet trochę przestygł, ale jeszcze nie zimny
Specjalnie zaopatrzyłem się za 45pln w klucz wychyłowy z podziałką nasadka 1/2". Przyda się nie tylko do motocykli
klucz wychylowy.jpg
Jest to świetna alternatywa dla kluczy nastawnych które kosztują od 80-90zl w górę i nie posiadają podziałki od zera tylko maja jakieś z góry z
narzucone zakresy... tyle wzmianki o kluczach
Co do dokręcania i momentów. Trochę testowałem
Pierwsze kręcenie na 25Nm okazało się ze po 20km jakie zrobiłem przy niskich temperaturach solo i na strzała przez miasto, była zbyt mała. Po sprawdzeniu na zimnym silniku wartości wahały się od 18 do 20Nm... a no i oczywiście stan powodziowy pod głowicą też był
ściągamy i czyścimy to co zalało...
No to dobra dociągamy o 10 więcej. Dałem na 35Nm, nakręciłem ponad 100km(solo i z 'plecakiem') trochę bardziej przepałowałem silnik bo też temperatury 3-6*C temu sprzyjały w lutym/marcu. Coś tam się spociło od jednej szpilki no ale się sprawdzi po 100km. Jak się okazało wartości dokręcenia spadły do prawie 30Nm czyli nie jest źle w porównaniu do poprzedniego ustawienia. Głowice ściągnąłem by wyczyścić zabrudzenia i ostatnie na ta chwile dokręcanie....
Na chwilę obecną po tych 160km skręciłem wszystko na 45Nm i udało mi się jeszcze zrobić coś koło 65-80km z przyczyn pogodowych (szkoda zdrowia by marznąc), co dalej będzie z trzymaniem szczelności? muszę poczekać na lepsze warunki pogodowe ale do chwili obecnej wszystko jest ok.
Ostatecznie głowicę dociągnę na 50Nm i mam nadzieje że po jakimś czasie tylko poprawię dokręcenie nakrętek do 50Nm i styknie.
Z góry dodam że nie było dziwnych jęków ze strony szpilek czy nakrętek podczas dokręcania głowicy a wszystko skręcałem jak było trochę powyżej 0*C a moto stało w zimnym garażu.
Pamiętajcie by robić to po przekątnej na przemian i stopniowo do ostatecznej wartości!!
Jestem ciekaw jak będzie przy wyższych temperaturach i w trakcie upałów. Teraz moto od 3 tygodni czeka na lepszą pogodę eh --.
Tak tak pod głowicę dałem miedzianą uszczelkę dorobioną przez piter_dzn i jest od początku testowania siły dokręcenia