Strona 1 z 1

Pęknięty pierścień- wał stoi

: 2015-10-12, 20:31
autor: Lajas
Witam,
Zakładałem cylinder, nie chciał mi wejść więc poklepałem ręka od góry, poruszałem i wlazł, ale usłyszałem jakby jakaś podkładka spadła, cdi założone, odpał, przebiera-nie odpala i słychać stukanie, jakieś dziwne i kompresja jakby słabsza, ale próbuję dalej, ustawiam krzywkę lepiej, kopię- jest, wlazła na obroty, stukanie coraz głośniejsze i silnik się zatrzymał po 4 sekundach, na amen :lol:
Zdjąłem cylinder i moje podejrzenia stały się faktem, pęknięty pierścień, resztki wbite w tłok, podziurawiona głowica(fotki). Wał się nie kręci.
To co, rozbieramy silnik?

Re: Pęknięty pierścień- wał stoi

: 2015-10-12, 20:52
autor: Muciek
Przy okazji źle masz założone zabezpieczenie sworznia.

Re: Pęknięty pierścień- wał stoi

: 2015-10-12, 21:18
autor: Lajas
A jak to powinno wyglądać? Aha, a jakbym założył tłok strzałką do gaźnika, to mogło mieć to wpływ na pęknięcie pierścienia(tłok miałem mocno zabrudzony strzałki nie było widać), czy może jednak nie dociśnięcie pierścienia w otworze dolotowym, to był mój błąd?

Re: Pęknięty pierścień- wał stoi

: 2015-10-12, 21:23
autor: Muciek
Połamało się bo nie docisnąłeś. Zabezpieczenie otwarciem do dołu lub do góry nie w bok. Jak byś włożył tłok na odwrót to by ich nie połamało bo wydech nie jest tak szeroki jak rozstaw zamków.

Re: Pęknięty pierścień- wał stoi

: 2015-10-12, 22:05
autor: Lajas
Czyli strzałką do wydechu i zamki do wydechu, tak? A teraz silnik muszę rozebrać bo wał się nie obraca, tak?
Cylinder niby nie porysowany, ale głowica ma wgłębienia od popękanego pierścienia, tłok ma też małe wgniotki, wymieniać?

Re: Pęknięty pierścień- wał stoi

: 2015-10-12, 22:16
autor: Muciek
Strzałką do wydechu, zamki od strony dolotu mają być, przy zakładaniu dociskasz przez okno dolotowe. Jak się nie obraca to logiczne ze trzeba rozebrać... Głowica to standard , opiłuj ostre krawędzie tylko tłok, jak nie jest uszkodzony z boku to można od biedy zostawić.