Prośba oceny cylindra i tłoka

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
Awatar użytkownika
mrsweetpotato
Posty: 139
Rejestracja: 2015-11-15, 23:29
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 Garbuska
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Prośba oceny cylindra i tłoka

Post autor: mrsweetpotato » 2015-11-18, 22:03

Pytanie: robić szlifa i kupować nowy tłok czy zostawić jak jest?
Pierścienie wydały mi się jakieś luźne ale może jestem przewrażliwiony.

Niestety nie wiem jaki jest przebieg na tych częściach.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
----
Regards,
pan Ziemniak

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 687
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
MZ TS 250 1974
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Prośba oceny cylindra i tłoka

Post autor: BikerDS » 2015-11-18, 22:13

Bez pomiaru nic nie wywnioskujemy ? Bardzo wyczuwalny jest próg ?

franq87
Posty: 959
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Prośba oceny cylindra i tłoka

Post autor: franq87 » 2015-11-18, 22:16

Zużycie jest widoczne, jednak nie można na podstawie zdjęć i bez jakichkolwiek informacji ocenić ,czy części kwalifikują się do naprawy. Jak pracował silnik do tej pory? Jakieś hałasy, stuki, jakie sprężanie? Co było powodem do demontażu? Czy będą wymieniane w silniku jeszcze jakies części? Jak długo chciałbyś jeszcze na tym pojeździć, w jakim stanie jest wał korbowy ,łożyska główne, skrzynia biegów?

Awatar użytkownika
mrsweetpotato
Posty: 139
Rejestracja: 2015-11-15, 23:29
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 Garbuska
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Prośba oceny cylindra i tłoka

Post autor: mrsweetpotato » 2015-11-18, 22:24

Dziękuję za pytania pomocnicze, bardzo mi to pomogło :)
franq87 pisze:Jak pracował silnik do tej pory?
Wydawało mi się że słyszałem przy dodawaniu gazu dzwonienie.
franq87 pisze:Co było powodem do demontażu?
Ogólny remont silnika.
franq87 pisze:Czy będą wymieniane w silniku jeszcze jakies części?
Tarcze sprzęgła (spalone), simmeringi (są nieszczelne) i przy okazji łożyska, myślałem o regeneracji wału.
franq87 pisze:Jak długo chciałbyś jeszcze na tym pojeździć, w jakim stanie jest wał korbowy ,łożyska główne, skrzynia biegów?
Chciałbym jak najdłużej go używać, to ma być prezent dla mojej narzeczonej (+ maszyna na zloty). Wał korbowy wydaje się być w porządku, chociaż ma niewielki luz. Łożyska nie są aż tak tragiczne ale simmeringi ciekną. I tu jest kolejny problem bo trójka wyskakuje i nie chce wchodzić.
BikerDS pisze:Bardzo wyczuwalny jest próg ?
Próg może nie ale niektóre z rys na tłoku są wyczuwalne.
----
Regards,
pan Ziemniak

franq87
Posty: 959
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Prośba oceny cylindra i tłoka

Post autor: franq87 » 2015-11-18, 23:07

Jak dla narzeczonej, to nie centruj dokladnie wału...- narzeczona będzie zadowolona ;-)
A tak na poważnie jeśli planujesz remont dla możliwie długiego przebiegu międzynaprawczego, z pewnością trzeba poprawić gładź cylindra. Ja to robię w ten sposób, że po obejrzeniu gładzi mierzę zużycia i w przypadku gdy nie ma rys, oraz średnica nie powiększyła się zbytnio wykonuję samo honowanie gładzi pod stary jeśli dobry lub nowy tłok tej samej grupy wymiarowej. Jeżeli zużycie jest większe, lub są uszkodzenia powierzchni naprawiam na następny nadwymiar co daje pewność długiej pracy i dobrej współpracy z resztą elementów.
Wał korbowy jeśli nie ma z łatwością wyczuwalnego luzu promieniowego łożyska stopy korbowodu, tulejka w główce nie ma sladów zatarć i również nie jest zużyta, miejsca pod łożyska nie wypracowane, wał można zostawić, jeżeli jednak wał ocenia się na 2/3-3/4 zużycia nie warto już go montować.
Skrzynię masz do naprawy, jak będzie na wierzchu trzeba ocenić co do wymiany.
Dużo zależy od ilości środków przeznaczonych na remont, w ty przypadku nie należy jednak bardzo oszczędzać .

Awatar użytkownika
mrsweetpotato
Posty: 139
Rejestracja: 2015-11-15, 23:29
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 Garbuska
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Prośba oceny cylindra i tłoka

Post autor: mrsweetpotato » 2015-11-18, 23:32

franq87 pisze:Dużo zależy od ilości środków przeznaczonych na remont, w ty przypadku nie należy jednak bardzo oszczędzać .
Na remont mam 2-2,5 tyś zł - budżet raczej nie jest problemem, co będzie trzeba to zamówię.
W planach jest już trochę rzeczy: opony, szczęki hamulcowe, zębatka tylna, instalacja elektryczna, nowa lampa tylna (stara metalowa jest pogięta), łańcuch a jeśli trzeba to nowy tłok, szlif cylindra, regeneracja tłoka i masa innych rzeczy tak żeby sprzęt służył kolejne lata.

A propos łańcucha: jakimś cudem nie znalazłem w łańcuchu zapinki, wygląda jakby był zakuty na motocyklu, jak taki łańcuch zdjąć?
----
Regards,
pan Ziemniak

Mixol
Posty: 628
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64 1965 r.
M06B3 1980 r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Prośba oceny cylindra i tłoka

Post autor: Mixol » 2015-11-19, 00:04

Łańcuch pewnie stary i do złomu, weź diaksa i po sprawie.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1459
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Promoty
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: Prośba oceny cylindra i tłoka

Post autor: Muciek » 2015-11-19, 00:10

Dolne mocowanie amortyzatora wystarczy odkręcić i poluzować koło.

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 885
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: Prośba oceny cylindra i tłoka

Post autor: krzysiek200 » 2015-11-19, 10:03

Jesli budzet nie stanowi problemu to rozbieraj caly silnik, wal i cylinder do speca, tlok oryginal, od Aliena lub ten tajwanski ze skuterdebica ( podobno dobre sa te tloki), lozyska itp nowe. Narzeczona napewno bedzie zadowolona ;)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość