Korbowód silnik 060

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
picek
Posty: 654
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: Korbowód silnik 060

Post autor: picek » 2016-02-26, 12:09

hej
potwierdzam, taki zestaw jak z aukcji przyszedł do mnie.
osoby które mi pisały od razu że wezmą - więc dla nich zamówiłem.
jak ktoś bedzie jeszcze chciał to pisać. to zamówię

Awatar użytkownika
jakemdural
Posty: 364
Rejestracja: 2011-02-01, 13:23
GG: 0
Moje maszyny: wski wfmki
cezeta komarki
i inne
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: Korbowód silnik 060

Post autor: jakemdural » 2016-02-27, 18:25

Wsk 175 korbowód duells.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: Korbowód silnik 060

Post autor: Garry1 » 2016-02-28, 12:23

Ja już zamówiłem w 4motor taki ;)
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

Awatar użytkownika
Alien
Moderator
Posty: 1967
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Korbowód silnik 060

Post autor: Alien » 2016-02-28, 21:05

Wygląda mega porządnie! Ma wszystkie frezowania na stopie, fazy na rowkach smarujących - tego nie było w żadnych poprzednich zamiennikach. Tylko wyminić łożysko na stopie bo koszyk jest blaszany i ogień. Trzeba zakupić na zapas :)
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490

marcpol
Posty: 11
Rejestracja: 2016-02-21, 18:38
GG: 0
Moje maszyny: M21W2
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Korbowód silnik 060

Post autor: marcpol » 2016-02-29, 00:00

Jakiego typu złożenie igiełkowe być polecał i dlaczego?

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1456
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: Korbowód silnik 060

Post autor: Muciek » 2016-02-29, 00:14

Te podkładki to jest stal czy srebrzona miedź?

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: Korbowód silnik 060

Post autor: Garry1 » 2016-02-29, 08:36

Podkładki nie są w chromie technicznym czasem?
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

hdsfh12
Posty: 44
Rejestracja: 2008-06-27, 12:09
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: Korbowód silnik 060

Post autor: hdsfh12 » 2016-02-29, 21:23

Jaki zamiennik tych łożysk igiełkowych zastosować?

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1456
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: Korbowód silnik 060

Post autor: Muciek » 2016-02-29, 23:46

Np na stronie Wossnera poszukaj zamienników o takich samych wymiarach, 30zł za 1 wychodzi gdzieś a przesyłka 20.

Awatar użytkownika
Alien
Moderator
Posty: 1967
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Korbowód silnik 060

Post autor: Alien » 2016-03-01, 00:01

Złożenie igiełkowe w stopie ma bardzo typowe wymiary więc nie trzeba szukać zamienników motocyklowych (które są zazwyczaj droższe), wystarczy wejść do dobrego sklepu z łożyskami i zapytać o coś typu: FAG/INA/NTN/KOYO/SKF/TIMKEN. W tym rozmiarze łożyska tych firm kosztują 20-30zł więc cena jest naprawdę przystępna, a jakość widoczna gołym okiem.

Poniżej fota porównalna zrobiona przeze mnie dobre 5 lat temu. Po lewej łożysko NTN.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: Korbowód silnik 060

Post autor: Garry1 » 2016-03-01, 08:35

Alien, chłopaki w tym roku na veterancup załatwili tak 2 motocykle, wstawili w główki korbowodu łożyska "ze sklepu". Po prostu koszyczki się rozleciały.
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1906
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
GG: 13668927
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Korbowód silnik 060

Post autor: Sebastian440 » 2016-03-01, 10:33

Może mieli blaszane ? Może za ciasno pasowane ? Tego już się pewnie nie dowiemy :)
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
grzechu212
Posty: 353
Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Korbowód silnik 060

Post autor: grzechu212 » 2016-03-01, 11:32

Moim zdaniem pierw trzeba porządnie przetestować oryginalny zestaw duells,a :), a potem ewentualnie szukać jakiejś alternatywy co do łożyska...
Destroyers of the system

marcpol
Posty: 11
Rejestracja: 2016-02-21, 18:38
GG: 0
Moje maszyny: M21W2
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Korbowód silnik 060

Post autor: marcpol » 2016-03-01, 12:22

Alien pisze:Złożenie igiełkowe w stopie ma bardzo typowe wymiary więc nie trzeba szukać zamienników motocyklowych (które są zazwyczaj droższe), wystarczy wejść do dobrego sklepu z łożyskami i zapytać o coś typu: FAG/INA/NTN/KOYO/SKF/TIMKEN. W tym rozmiarze łożyska tych firm kosztują 20-30zł więc cena jest naprawdę przystępna, a jakość widoczna gołym okiem.

Poniżej fota porównalna zrobiona przeze mnie dobre 5 lat temu. Po lewej łożysko NTN.
Dlaczego uważasz, że złożenie igiełkowe z koszykiem obrabianym maszynowo nadaje się lepiej do łożyskowania stopy korbowodu w dwusuwowym silniku niż złożenie z koszykiem tłoczonym z blachy?

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: Korbowód silnik 060

Post autor: Garry1 » 2016-03-01, 21:44

Korba jest już u mnie na stole ;)

Wykonanie bardzo dobre. Nie jest to PROX, ale cena też go nie przypomina.
Otwory elegancko obrobione, przehonowane po szlifie.

wg mnie nie ma się do czego przyczepić.

Zobaczymy jak się spiszę w silniku ze stawidłem :D
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1456
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: Korbowód silnik 060

Post autor: Muciek » 2016-03-01, 21:44

Te podkładki z czego są?

Awatar użytkownika
Alien
Moderator
Posty: 1967
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Korbowód silnik 060

Post autor: Alien » 2016-03-01, 21:54

Garry1 pisze:Alien, chłopaki w tym roku na veterancup załatwili tak 2 motocykle, wstawili w główki korbowodu łożyska "ze sklepu". Po prostu koszyczki się rozleciały.
Jeśli w sklepie z łożyskami poprosisz o najtańsze w tym rozmiarze to dostaniesz to samo co w aukcji - tu nie chodzi o to gdzie kupisz tylko kto jest producentem łożyska. Wossner naprawdę nie robi nic technologicznie lepszego niż wspomniane wcześniej firmy, po prostu jest bardziej wyspecjalizowany w silnikach spalinowych.Tak jak pisze Seba, bez konkretnych informacji trudno jest gdybać.
marcpol pisze:Dlaczego uważasz, że złożenie igiełkowe z koszykiem obrabianym maszynowo nadaje się lepiej do łożyskowania stopy korbowodu w dwusuwowym silniku niż złożenie z koszykiem tłoczonym z blachy?
Nie ma tu znaczenia czy to jest motocykl, czy traktor, korbowód czy też dwusuw. Ten konkretny blaszany koszyk z aukcji o którym rozmawiamy da się zniekształcić w rękach, a igły wypchać z koszyka.

Wymiana łożyska w tym zestawie to nie jest absolutna konieczność, tylko moja rekomendacja. Sam tak robiłem i będę robił we wszystkich swoich zestawach bo uważam, że na chwile obecną jakość tych łożysk pozostawia wiele do życzenia.
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: Korbowód silnik 060

Post autor: Patafil65 » 2016-03-08, 22:15

Witam
Mam takie zboczenie zawodowe, gdy rozbiorę jakiś wał to wszystko ważę i mierzę. Dziś doszła do mnie korba Duells, zważyłem porównałem z W2a i okazuje się że są naprawdę nieznaczne różnice w masie rzędu kilku gram, całość waży trochę ponad 400 gr, tak samo główka korbowodu ok 95 gr z łożyskiem. Jestem mile zaskoczony. Jedyny mankament to delikatnie zbyt ciasne pasowanie na czopie korbowym, prawie wcale nie ma luzu na boki, może się zniszczyć koszyk przy ostrym odwijaniu. Korba trochę węższa od wiatrowskiej, chyba ok 1mm, podkładki powinny pomóc i czop korbowy 22mm, ja mam oryginalnie 21,2. Korby Duells ze stopniowanym czopem niestety pod sworzeń 15 do S32. Reasumując bardzo dobre wykonanie, można zakładać beż obaw. Co do koszyka stalowego tłoczonego, przy 14-16 KM powinien być wystarczająco trwały. Ja mam w korbie Versah (dobry japoniski zaminnik) YZ250 lity aluminiowy, ale tam ok 50KM. Ktoś pytał o szerokość wału w 059, w W2 i W2A ok 58 mm, ale lepiej zmierzyć karter z uszczelką i łożyskami, korba i wał w łożyskach głównych powinny mieć luz poosiowy ok 0,2-0,3 mm.

marcinw88
Posty: 22
Rejestracja: 2015-11-13, 22:44
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
HondaVaradero 125
Lokalizacja: Oświęcim
Kontaktowanie:

Re: Korbowód silnik 060

Post autor: marcinw88 » 2016-03-09, 10:26

Sory ze trochę nie w temacie - ale dlaczego niema tego wątku na aktywnych wątkach? Już mi się tez zdarzyło ze dałem odpowiedź i nie pojawił się na aktywnych? Powinien się pojawić z data wczorajszą.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6337
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Korbowód silnik 060

Post autor: Savier » 2016-03-09, 11:13

Aktywne wątki to takie, gdzie... Jest dużo ruchu :D, niezależnie od naszych postów

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość