Przestawiony wal? Silnik 059<1 s2

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
Klaper
Posty: 71
Rejestracja: 2011-07-09, 12:05
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m21w2
Wsk M06-64
Mz TS250
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Przestawiony wal? Silnik 059<1 s2

Post autor: Klaper » 2016-05-28, 23:31

Czesc. Moze mi ktos powiedziec w ktorym miejscu powinien byc ustawiony czop walu klinem przy GMP? U mnie jest na "godzine 20tą"i za nic nie moge ustawic zaplonu poniewaz okna w magneto sa w innym miejscu.

franq87
Posty: 1021
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Przestawiony wal? Silnik 059<1 s2

Post autor: franq87 » 2016-05-28, 23:44

Mniej więcej na 11.

Klaper
Posty: 71
Rejestracja: 2011-07-09, 12:05
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m21w2
Wsk M06-64
Mz TS250
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: Przestawiony wal? Silnik 059<1 s2

Post autor: Klaper » 2016-05-29, 11:36

franq87 pisze:Mniej więcej na 11.
Dzieki. Macie jakies pomysly na przestawione czopy?

Texas Ranger
Posty: 1302
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Przestawiony wal? Silnik 059<1 s2

Post autor: Texas Ranger » 2016-05-29, 12:29

Rozbiórka silnika i regeneracja wału.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6337
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Przestawiony wal? Silnik 059<1 s2

Post autor: Savier » 2016-05-29, 12:30

Przy CDI masz 360 regulacji teoretycznie :D.
Zamontuj magneto bez klina w odpowiednim miejscu :)

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1456
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: Przestawiony wal? Silnik 059<1 s2

Post autor: Muciek » 2016-05-29, 12:49

Obróci się jeszcze trochę i korbę zablokuje.

franq87
Posty: 1021
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Przestawiony wal? Silnik 059<1 s2

Post autor: franq87 » 2016-05-29, 13:52

Muciek pisze:Obróci się jeszcze trochę i korbę zablokuje.
Dokładnie, a wcześniej sto razy zmieni się wyprzedzenie zaplonu .Cdi też.
Trzeba rozebrać wał i wymienić czop na nowy surowy i obrobic. Taniej wyjdzie chyba jakas używka w dobrym stanie.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1456
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: Przestawiony wal? Silnik 059<1 s2

Post autor: Muciek » 2016-05-29, 17:10

Tylko on chyba mówi o wale do zapłonu Sem.

Awatar użytkownika
zubr9471
Posty: 1212
Rejestracja: 2011-05-01, 15:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175
WFM
Junak
Romet
Jawa 250
SHL 175, 150

H-D
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: Przestawiony wal? Silnik 059<1 s2

Post autor: zubr9471 » 2016-05-29, 17:21

To w końcu zwykła czwórka czy sem ?
Za nic nie możesz ustawić bo okna są niestety w tym rozwiązaniu usytuowane w sposób dziwny i nie widać początku rozwarcia styków. W związku z tym zapłon trzeba ustawić na żarówke. Albo ustawić na środku zakresu regulacji i musi chodzić. Reszta regulacji to tylko korekta. Ważniejsza jest właściwa przerwa na przerywaczu.
P.S. tylko cdi lekiem na całe zło :papa:

Klaper
Posty: 71
Rejestracja: 2011-07-09, 12:05
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m21w2
Wsk M06-64
Mz TS250
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: Przestawiony wal? Silnik 059<1 s2

Post autor: Klaper » 2016-05-31, 12:32

.
zubr9471 pisze:To w końcu zwykła czwórka czy sem ?
Za nic nie możesz ustawić bo okna są niestety w tym rozwiązaniu usytuowane w sposób dziwny i nie widać początku rozwarcia styków. W związku z tym zapłon trzeba ustawić na żarówke. Albo ustawić na środku zakresu regulacji i musi chodzić. Reszta regulacji to tylko korekta. Ważniejsza jest właściwa przerwa na przerywaczu.
P.S. tylko cdi lekiem na całe zło :papa:
Jest to 059-1 Czyli zaplon SEM.Jezeli klin bylby na 11sta to akurat okna wypadalyby idealnie.

Awatar użytkownika
zubr9471
Posty: 1212
Rejestracja: 2011-05-01, 15:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175
WFM
Junak
Romet
Jawa 250
SHL 175, 150

H-D
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: Przestawiony wal? Silnik 059<1 s2

Post autor: zubr9471 » 2016-05-31, 14:02

więc przestaw na 11sta

Klaper
Posty: 71
Rejestracja: 2011-07-09, 12:05
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m21w2
Wsk M06-64
Mz TS250
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: Przestawiony wal? Silnik 059<1 s2

Post autor: Klaper » 2017-06-27, 23:30

Witam.Odswiezam temat. Koledzy,jezeli ustawie czop tak jak powinien byc to nie przestawi sie po odpaleniu? Jakies pomysly?

matitima1985
Posty: 288
Rejestracja: 2011-10-09, 16:32
GG: 0
Moje maszyny: wfm 58r
wsk MO6 Z2 2Xzak
komar 64r
Lokalizacja: Laski
Kontaktowanie:

Re: Przestawiony wal? Silnik 059<1 s2

Post autor: matitima1985 » 2017-06-28, 07:22

Z tego co wiem to przy tych silnikach jest klopot z ustawieniem bo wlasnie okna sa w innym miejscu i to nie dlatego ze jest przestawiony wal. Ja przy swojej S2 mam przerobione magneto, ktos dorobil dwa okna i teraz wszystko ladnie widac. Ostatnio pozyczalem koledze owe magneto bo mial taki sam problem jak ty.

Klaper
Posty: 71
Rejestracja: 2011-07-09, 12:05
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m21w2
Wsk M06-64
Mz TS250
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: Przestawiony wal? Silnik 059<1 s2

Post autor: Klaper » 2017-06-28, 18:39

To dlaczego koledzy twierdza,ze czop powinien byc ustawiony na 11ta?

matitima1985
Posty: 288
Rejestracja: 2011-10-09, 16:32
GG: 0
Moje maszyny: wfm 58r
wsk MO6 Z2 2Xzak
komar 64r
Lokalizacja: Laski
Kontaktowanie:

Re: Przestawiony wal? Silnik 059<1 s2

Post autor: matitima1985 » 2017-06-28, 19:02

Najlepiej bedzie jak wypowiedza sie inni posiadacze S2 jak jest w ich sprzetach.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość