Strona 1 z 4

WAŁ CHIŃSKI

: 2017-03-30, 20:47
autor: tomcio
Witam wszystkich, jestem tu nowy, mam odrazu pytanko, właśnie wyremontowałem wsk 175 KOBUZ, 82r. Zrobiłem nim już w tym roku jakieś 800km. Mam zapłon CDI. I wał chiński z allegro za 250 zł ten z napisem Zmd na korbie, i silnik emituje nadmierne drgania czy to wina tego wału, kolega ma M21W2 i motor równiutko pracuje na korbie duels. A to zdj. mojej maszyny zaraz po złożeniu, jeszcze brak kilku elementów na tym zdjęciu.

Re: WAŁ CHIŃSKI

: 2017-03-30, 21:29
autor: maniek85
Tak, raczej wał(zakładam że silnik mocno dokręciłeś do ramy hehe). kupowałeś go wysyłkowo? jak był spakowany? wystarczyło że wał raz komuś upadł zanim trafił w silnik i już jest lipa

Re: WAŁ CHIŃSKI

: 2017-03-31, 13:34
autor: Mixol
On nawet nie musiał upadać, tyle na forum pisane na temat chińszczyzny, waga wykonanie twardość itp.Jeżeli do 125 są lipne to do czwórki na pewno nie lepsze.

Re: WAŁ CHIŃSKI

: 2017-03-31, 15:38
autor: tomcio
Kupywałem go w sklepie, sklepowa mówiła że on tam z 10 lat u niej leży, ale zanim go włożyłem dawałem do wyważenia... Dotej pory jezdziłem trójką i teraz jak się przesiadłem na kobuza to jest baajka, jezdzimy razem z kumplem takie dłuższe trasy i jak siąde na jego czwóre to u niego jednak mniejsze drgania są, ale moją też jezdzi się pięknie jest zakres obrotów w którym mniej drga, no ale tak to wibracje są....

Re: WAŁ CHIŃSKI

: 2017-03-31, 15:40
autor: tomcio
Ale poza tymi drganiami silnik chodzi ładnie i mam nadzieje że nie prędko będe go rozbierał ale jeżeli już to wtedy założe stary wał na korbie duelss tak jak w trójce mojej...

Re: WAŁ CHIŃSKI

: 2017-03-31, 19:54
autor: daroohd
A tłok jakie wymiar jaki tłok jaki sworzeń.

Re: WAŁ CHIŃSKI

: 2017-03-31, 21:11
autor: tomcio
Tłok orginalny wsk ze starych zapasów z zieloną grupą selekcij na 3 szlif a korba na tulejce nie na igiełkach

Re: WAŁ CHIŃSKI

: 2017-03-31, 21:12
autor: tomcio
Jest tu ktoś z okolic Miechowa małopolskiego i chętny na jazde w niedziele ???

Re: WAŁ CHIŃSKI

: 2017-03-31, 21:55
autor: bayu
wał oddałeś o centrowania Kolego :) nie wyważenia to co innego :) Nie mylić pojęć, wibruje bo jest źle wyważony, Trzeba było regenerować stary nie było by problemu a jakby go poprawić to w tej cenie co zapłaciłeś za chinczyka miałbyś i łozysko lepsze i igłe zamiast tulejki i wywazenie lepsze :) i mniejsze wibracje niz fabryka. Ale tyle ludzie pisza ze to szajs a nadal sa tacy co to kupują :) Miałem to w rękach tam sa problemy z korbą i całosć jest kiepskiej jakości, jeszcze gorzej niż fabryka a tam tez było kiepsko, a o wyważeniu nie ma co mówić. stąd wibracje. No ale na krąrzenie bedziesz miał dobrze ;) hehe

Re: WAŁ CHIŃSKI

: 2017-03-31, 22:06
autor: tomcio
No na chińskim wale tylko raz się sparzyłem, no ale cóż na błędach się człowiek uczy, będe jezdził doąd coś będzie nietak, albo po sezonie rozbiore silnik i ten stary zregeneruje, ale może ten sezon przejeżdże i zrobie bez awarij te pare tysięcy
W trójce po niedzieli będe składał silnik i tam właśnie stary wał włożyłem z korbą duelss, zobacze jak będzie chodził :)

Re: WAŁ CHIŃSKI

: 2017-03-31, 23:00
autor: maniek85
w sumie temat bez sensu, nie wprowadza nic nowego ,tym bardziej że sam stwierdzasz że już tyle razy sie naciołeś na chińszczyżnie. takie pierdo..nie o szopenie moim zdaniem. ogólnie to temat jest typu " złożyłem silnik , dochodzi z niego niesamowite szumienie, czy to wina łożysk z chin?" oczywista oczywistość .

Re: WAŁ CHIŃSKI

: 2017-04-01, 09:03
autor: bayu
Temat moze sie komuś przyda aby sie zastanowił dwa razy zanim kupi typową Chine:)
Sam Duelss tez wszystkiego w czystej postaci nie załatwia ale jest dobrą baza do obróbki i usprawnienia itd.

Re: WAŁ CHIŃSKI

: 2017-04-01, 11:36
autor: tomcio
To jest mój pierwszy kupiony wał chiński do WSKi i ostatni raz się naciąłem i tyle... Teraz będe wiedział że lepiej stary zregenerować i przekonałem się o tym teraz na własnym doświadczeniu. A może ktoś miał ten wał w swojej WSCE i może wypowiedzieć się na ten temat ?? Czyli co uważacie za optymalne rozwiązanie wszyscy te korby Duelssa zachwalają niby to narazie chyba jedyne rozwiązanie?

Re: WAŁ CHIŃSKI

: 2017-04-01, 11:42
autor: tomcio
Koledzy a w jak wybieracie się w długie wyprawy, czy coś regularnie pada, co ze sobą w droge bierzecie ??

Re: WAŁ CHIŃSKI

: 2017-04-01, 23:26
autor: bayu
tomcio pisze:
2017-04-01, 11:36
To jest mój pierwszy kupiony wał chiński do WSKi i ostatni raz się naciąłem i tyle... Teraz będe wiedział że lepiej stary zregenerować i przekonałem się o tym teraz na własnym doświadczeniu. A może ktoś miał ten wał w swojej WSCE i może wypowiedzieć się na ten temat ?? Czyli co uważacie za optymalne rozwiązanie wszyscy te korby Duelssa zachwalają niby to narazie chyba jedyne rozwiązanie?
Spoko niech to bedzie przestroga dla innych, no jakoś przemęczysz. Duells nie jest super i jedynym rozwiązaniem ale jest lepszy od zwykłych korb z tulejką, które były strasznie kiepsko wykonane. Duells jest dobrą baza do rozwoju mozna go uzbroić odpowiednio i na jego bazie wykonać przyzwoitej jakosci wał z obróbką czego trzeba w przyzwoitej cenie do zwykłej eksploatacji.

Najlepszym rozwiązaniem jest Niezniszczalna regeneracja na Korbowodzie od 250 siątki :) potwierdzone przebiegi po 30tys km z katowaniem bez zadnego zuzycia gdzie popadały juz łozyska główne i trzeba było wymieniać a korba jest jak nowa :) szacowany przebieg ok 50tys km

Oraz Duells na wzmocnionym łozysku stopy i ew z dodatkowymi usprawnieniami :)

Re: WAŁ CHIŃSKI

: 2017-04-02, 06:50
autor: kwadrat49
tomcio pisze:
2017-04-01, 11:36
To jest mój pierwszy kupiony wał chiński do WSKi i ostatni raz się naciąłem i tyle... Teraz będe wiedział że lepiej stary zregenerować i przekonałem się o tym teraz na własnym doświadczeniu. A może ktoś miał ten wał w swojej WSCE i może wypowiedzieć się na ten temat ?? Czyli co uważacie za optymalne rozwiązanie wszyscy te korby Duelssa zachwalają niby to narazie chyba jedyne rozwiązanie?
Powiem tak ,kumpel mial takiego chinola w swojej czworce I raz w tygodniu cos dokrecal, bo od drgan poprostu sie rozkrecalo . Wpadl na pomysl zeby skracac sruby na jakims specyfiku I to pomoglo ale drgania dalej zostaly , kiedy przejechal sie moja wsk to poprosil mnie zebym mu taki wal jak moj zalatwil,poniewaz drgania sa o wiele mniejsze :hah: .
Ja mam wal z korba od YZ250 ,ale zalatwilem mu uzywke I Bayu wstawil tam Duelssa z innym lozykiem (oczywiscie wycentrowal I wywazyl) jak dotad kolega jest bardzo zadowolony ,wiec chyba Dueless jest optymalnym rozwiazaniem ,oczywiscie YZ250 jest juz sprawdzonym rozwiazaniem ,potwierdzonym przebiegami ale cenowo jest tez drozszy. Dueless jest czyms posrodku pomiedzy standardowa tulejka a YZ250 ,a juz zdecydowanie lepszy od wspolczesnej produkcji.
Co by tam nie wstawic to bedzie drgalo,takie juz sa te silniki ale mysle ze Dueless to dobre rozwiazanie zarowno cenowo jak I jakosciowo.
pozdrawiam ;)

Re: WAŁ CHIŃSKI

: 2017-04-02, 09:01
autor: tomcio
Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi koledzy, ja mam dostęp do duelssa bo nieopodal mnie sprzedają to w sklepie z częsciami, i myśle że ta korba by mi wystarczyła bo ja jeżdże "delikatnie" znaczy bez szarpania sprzęgłem, ale z tego co muwicie trzeba do tej korby łożyska igiełkowe lepsze kupić na własną ręke, tak ? Wczoraj zrobiliśmy z kumplem 200km wskami, i jechało się świetnie ale na niektórych obrotach mój kobuz na manetkach tak drżał że aż dziwnie kierownice trzymać ha ha, jednak to nie cały czas tylko na pewnych obrotach. I też każdego moge przestrzec przed tym wałem, lepiej stary zregenerować. A co myślicie o oddanie wału do "Auto Szlif Sikorscy" do Krakowa?? tu mam najbliżej. a tak na marginesie Dziś też planujemy wypad wskami :)

Re: WAŁ CHIŃSKI

: 2017-04-02, 09:28
autor: franq87
Chyba nie załapałeś auto reklamy baya .
Ja na oryginalnym wale robiłem 15 -20 tys bez najmniejszego problemu, ja nie wiem skąd u was ciągle problemy z tymi oryginalami.
Nieprawdą jest, że co by tam nie wstawić będzie drgało. Ten silnik można doprowadzić do bardzo małych drgań, i wcale nie potrzeba tu korbowodow z kosmosu.

Re: WAŁ CHIŃSKI

: 2017-04-02, 09:43
autor: tomcio
franq87 pisze:
2017-04-02, 09:28
Chyba nie załapałeś auto reklamy baya .
Ja na oryginalnym wale robiłem 15 -20 tys bez najmniejszego problemu, ja nie wiem skąd u was ciągle problemy z tymi oryginalami.
Nieprawdą jest, że co by tam nie wstawić będzie drgało. Ten silnik można doprowadzić do bardzo małych drgań, i wcale nie potrzeba tu korbowodow z kosmosu.
HAHA no terz zajażyłem :) Dużo żeczy jest seryjnych i sprawnych mimo złych opinii, nawet ten orginalny zaplon gdzie wszyscy na platynki narzekają , ja trójką w tamtym sezonie zrobiłem 5Tys,km i ani razu do platynek nie zajżałem, w czwórce to odrazu remont silnika zrobiłem i na seryjnym zapłonie pięknie cykała, ale chciałem mieć migacze i już zaczęło prądu brakować zwłaszcza w ruchu miejskim na wolnych obrotach, i tylko dlatego zdecydowałem się założyć CDI, no a wał też mi się nigdy nie zdarzyło żeby się coś działo z orginalnym, tylko ten przypał z tym chińczykiem wydawało mi się że będzie dobry, a mogłem pierw zasięgnąć opinii innych to bym nie narzekał teraz

Re: WAŁ CHIŃSKI

: 2017-04-02, 09:51
autor: tomcio
17125188_796412880526339_959701227_n.jpg

Tu wypad krótki z kolgą