luzy boczne na tloku i korbowodzie wsk 175

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
maciejbdg70
Posty: 24
Rejestracja: 2013-06-13, 21:05
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontaktowanie:

luzy boczne na tloku i korbowodzie wsk 175

Post autor: maciejbdg70 » 2017-11-25, 19:13

czesc,potrzebuje pomocy,rozebrałem silnik w celu wyczyszczenia i zauważyłem luzy boczne na tloku i korbowodzie
zaraz dodam film na którym widać ze
luzu góra dól nie ma
występuje luz tłoka na boki
korbowód jest przesunięty delikatnie na bok
jest luz na boki korbowodu
,ale nie ma takich luzów jak tlok ze sie przesuwa ,tylko sie tak kołysze
dodam ze wal jak i tłok to oryginał
co o tym sadzicie,prosze o rady co tym zrobić.

https://www.youtube.com/watch?v=z3sBUWP ... e=youtu.be

przy okazji nagrałem krotki film przekroju silnika wsk 125 :)
https://www.youtube.com/watch?v=bgKnCf1NKfA

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: luzy boczne na tloku i korbowodzie wsk 175

Post autor: halcik » 2017-11-25, 21:34

Alles in Ordnung

maciejbdg70
Posty: 24
Rejestracja: 2013-06-13, 21:05
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: luzy boczne na tloku i korbowodzie wsk 175

Post autor: maciejbdg70 » 2017-11-26, 23:26

dzieki za odpowiedz,ale poczekam jeszcze na ipinie innych,jak bedzie ktos tak mily i cos dopisze.:)jak juz jest rozebrane to zastanawiam sie czy nie oddać przy okazji do centrowania, wywarzania.

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: luzy boczne na tloku i korbowodzie wsk 175

Post autor: Patafil65 » 2017-11-26, 23:51

Halcik oczywiście ma rację, dla tłoka WSK 175 to normalne luzy poosiowe, ponieważ korbowód jest trzymany na stopie w tych silnikach . Jedyne ze znanych mi pojazdów MZ 250 Trophy miało korbowód ustalany na sworzniu tłokowym i tam luz poosiowy tłoka jest minimalny, natomiast na stopie korbowodu występuje 2 mm luzu. Do rzeczy tu najważniejszy jest luz promieniowy czyli góra-dół, jeśli go nie wyczuwasz to znaczy jeszcze długo pojeździ. Sprawdzić centrowanie nie zaszkodzi, to zajmuje tylko chwilkę, ale jeśli wał nie był nigdy rozbierany to raczej powinno być ok i daremny trud ;-) .
P.S. raczej był rozbierany :-/

maciejbdg70
Posty: 24
Rejestracja: 2013-06-13, 21:05
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: luzy boczne na tloku i korbowodzie wsk 175

Post autor: maciejbdg70 » 2017-11-27, 18:37

Patafil65 dzieki za odpowiedz.z moja wsk jest tak ze ja rozbierałem ten silnik z 5 lat temu,złożyłem i wsk odstawiłem do garazu.a powodem rozbiórki byl fakt ze tata odpalal ja ostatni raz w latach 90.potem ja przed pierwszym rozebraniem na krótko odpaliłem,silnik chodził prawidłowo i nie miał drgań.
czy wiecie gdzie moge zrobic centrowanie Bydgoszcz i okolice??

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: luzy boczne na tloku i korbowodzie wsk 175

Post autor: Patafil65 » 2017-11-27, 19:08

Jedź do Seba Garge lub Motodream, powinni pomóc bo robią przekładki do wyczynu.

maciejbdg70
Posty: 24
Rejestracja: 2013-06-13, 21:05
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: luzy boczne na tloku i korbowodzie wsk 175

Post autor: maciejbdg70 » 2017-11-28, 21:28

u seby to suzuki moje było serwisowane.nie pomyslalem o nim ,dzieki za przypomnienie :) chyba temat sie wyczerpal,ale jak ktos chce dodac wskazówki ogólne to by bylo fajnie .zawsze warto poczytac innych rady :)

maciejbdg70
Posty: 24
Rejestracja: 2013-06-13, 21:05
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: luzy boczne na tloku i korbowodzie wsk 175

Post autor: maciejbdg70 » 2017-11-29, 19:23

jeszcze jedna sprawa.kupilem lozysko na wal firmy fag c3 a teraz nie wiem czy nie powinienem mocniejszego kupic,gdzies czytałem na forum ze takie stosują do wski,montować?
oraz jest zamknięte czy osłonę z gumy wywalić tylko od wewnętrznej części a zewnętrzna zostawić w celu lepszego uszczelnienia ??

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: luzy boczne na tloku i korbowodzie wsk 175

Post autor: halcik » 2017-11-29, 20:06

Lepsze uszczelnienie na łożysku to prawdopodobne gorsze na simeringu. Jeśli chcesz żeby simmering (guma) pracowała na sucho to zostaw :D
Mam nadzieję że rozumiesz co oznacza uśmiech na końcu poprzedniego zdania. Teoretycznie to zamnlkniecie ma utrzymać smar który jest oryginalnie w łożysku, olej niby jest rzadszy, ale po co testować na sobie? I jeszcze jedna uwaga, smar z łożyska fajnie współpracuje z mieszanka, potrafi pięknie zarzucać świecę tuż po remoncie. Proponuję łożyska wału wykąpać przed założeniem.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości