Strona 1 z 1

wsk 175 - kolizja tłoka z karterem

: 2018-07-13, 16:29
autor: zamela
Witam
ostatnio u kumpla pojawił się taki problem że silnik po złożeniu i próbach uruchomienia zagadał ale dławił się w czasie dodawania gazu pewnie sprawy gaźnikowe aż wkoncu zaniemówił całkowicie i przy XX próbie odpalenia tłok stanął tak że wałem nie szło w ogóle ruszyć więc zrzuciłem cylinder i okazało się że dół tłoka od strony wydechu uderzył w rant karteru przez co kawałek tłoka się wykruszył spadł pomiędzy talerz wału i go zablokował.
Wał nowy dulsa , tłok nowy , szlif wszystko niby złożone zgodnie ze sztuką a jednak kolizja wystąpiła .
Czy ktoś miał podobny problem ? co może być tego przyczyną ?

Re: wsk 175 - kolizja tłoka z karterem

: 2018-07-13, 23:01
autor: Skinder
A który szlif ?

Re: wsk 175 - kolizja tłoka z karterem

: 2018-07-21, 13:28
autor: zamela
R1

Re: wsk 175 - kolizja tłoka z karterem

: 2018-08-13, 03:38
autor: kwadrat49
Wiesz ja tez jak skladalem swoja 175~ke to mialem takie obawy przed zalozeniem cylindra , wygladalo to bardzo ciasno w dolnym polozeniu . Wal zrobil Bayu a tlok mam Aliena , balem sie ze moze byc mala odchylka od wymiarow do tego luz na lozyskach I spotkanie tloka z karterem gotowe, pomimo tak malej tolerancji w 175-ach wszystko u mnie pracuje jak powinno.
Jedynie co przychodzi mi do glowy to czy czasen tlok nie jest zalozony odwrotnie lub jest marnej jakosci, chodzi mi o wymiary.
Jaki tlok jest zalozony? ALMOT,CX, GORZYCE,ALIEN?
Porownaj wymiary z innymi tlokami to moze cos sie rozjasni, wal raczej powinien byc ok , przynajmniej nie slyszalem zeby ktos mial z tym problem.
Jak rozkminisz co jest nie tak to napisz ,sam jestem ciekawy gdzie jest problem.

Re: wsk 175 - kolizja tłoka z karterem

: 2018-08-13, 14:11
autor: MotoPRLmaniak
Bardzo dziwny przypadek.Porównaj wysokość nowego tłoka ze starym.Możliwe że coś jest źle wykonane.Wiem że kiedyś robili wały do silników rometowskich które miały za krótkie korbowody.Moze masz podobny problem.

Re: wsk 175 - kolizja tłoka z karterem

: 2018-08-14, 13:22
autor: zamela
sprawa się wyjaśniła - podczas montażu musiał pęknąć jeden pierścień który później w suwie zwrotnym jakoś wpadł pomiędzy tłok a rant w karterze

Re: wsk 175 - kolizja tłoka z karterem

: 2018-08-19, 20:04
autor: MotoPRLmaniak
Dziwny przypadek.Pierścień nie powinien pęknąć po szlifie.Musieli pięknie wykonać ten "szlif".

Re: wsk 175 - kolizja tłoka z karterem

: 2018-08-19, 20:15
autor: halcik
Standardem jest brak fazowania, a wtedy do pęknięcia pierścienie jest jeden krok.

Re: wsk 175 - kolizja tłoka z karterem

: 2019-08-29, 00:26
autor: ShadowH
Czy możesz napisać o jakie fazowanie chodzi, bo niedługo będę przymierzał się do składania silnika 175 i nie chciałbym popełnić jakiegoś błędu.

Re: wsk 175 - kolizja tłoka z karterem

: 2019-08-29, 07:25
autor: halcik
Na internetach tego dużo
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3052734.html
Osobiście pierścieni nie szlifowałem nigdy, ale raz bym spróbował żeby zobacz czy będzie słychać jakąś różnicę. Wiadomo, po czasie i tak pierścień się zetrze i znów będzie ostry.