Dziwna głowica a wygląda jak W2.

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
xepher
Posty: 37
Rejestracja: 2016-10-08, 19:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2
CZ 472.4 1979
Jawa 638.0
Suzuki RG80
Romet Pony M3
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Dziwna głowica a wygląda jak W2.

Post autor: xepher » 2018-11-19, 13:19

Witam i o radę pytam. Dostałem od znajomego ciekawą głowicę do swojej czwórki a tu jajo, głowica nie pasuje. Po pierwsze ma inny rozstaw szpilek, po drugie małą komorę spalania. Czy ktoś spotkał się z taką głowica i do czego ona moze byc? A może to twórczość ludowa i do huty z nia?
Obrazek
"Jak dwumetrowy stukilowy facet może jechać na motorynce.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 568
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

Post autor: irek » 2018-11-19, 14:08

Zwymiaruj ją to będzie łatwiej określić pochodzenie
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

czankete
Moderator
Posty: 964
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: do 200 jeszcze trochę brakuje...
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

Post autor: czankete » 2018-11-19, 16:05

xepher pisze:
2018-11-19, 13:19
Czy ktoś spotkał się z taką głowica i do czego ona moze byc?
Obrazek
...wygląda jak z silnika Wiatr W1 125cm3 - ale wrzuć foto drugiej strony ;-)

xepher
Posty: 37
Rejestracja: 2016-10-08, 19:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2
CZ 472.4 1979
Jawa 638.0
Suzuki RG80
Romet Pony M3
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

Post autor: xepher » 2018-11-19, 17:35

Wielkość komory około 33mm, rozstaw śrub 78mm. Zdjęcia :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
"Jak dwumetrowy stukilowy facet może jechać na motorynce.

Awatar użytkownika
wkzarci
Posty: 381
Rejestracja: 2012-12-22, 13:29
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 itp, itd.
Lokalizacja: Kozienice
Kontaktowanie:

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

Post autor: wkzarci » 2018-11-19, 18:20

Wygląda na glowice silnika W1 125 ccm

xepher
Posty: 37
Rejestracja: 2016-10-08, 19:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2
CZ 472.4 1979
Jawa 638.0
Suzuki RG80
Romet Pony M3
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

Post autor: xepher » 2018-12-09, 18:06

Dzięki za odpowiedź. Parę osób pisało do mnie prywatne wiadomości, odpisałem wszystkim ale mam wrażenie że moje pw nie dochodzą, więc najlepiej się ze mną kontaktować na maila.
"Jak dwumetrowy stukilowy facet może jechać na motorynce.

cezary603
Posty: 115
Rejestracja: 2015-06-15, 20:24
GG: 0
Moje maszyny: wsk125-72rWFM125-61r
Lokalizacja: mrągowo
Kontaktowanie:

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

Post autor: cezary603 » 2018-12-10, 20:26

Motorower Herkules 50 lob 80cc ?...

Seba_830
Posty: 172
Rejestracja: 2012-08-14, 12:39
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Mz 250
Jawa 50
Motorynka
Lokalizacja: Stanisławów
Kontaktowanie:

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

Post autor: Seba_830 » 2018-12-11, 08:03

cezary603 pisze:
2018-12-10, 20:26
Motorower Herkules 50 lob 80cc ?...
Tak na pewno, zwłaszcza, że głowica ma charakterystyczne oznaczenia dla wyrobów z ZMD ;-)

cezary603
Posty: 115
Rejestracja: 2015-06-15, 20:24
GG: 0
Moje maszyny: wsk125-72rWFM125-61r
Lokalizacja: mrągowo
Kontaktowanie:

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

Post autor: cezary603 » 2018-12-11, 10:56

Niesamowite ..

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1715
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

Post autor: Szczepan » 2018-12-13, 17:57

Zaspawana głowica od wiatra, jakby pod S01, żaden rarytas - wart tyle co waży na skupie... ale może ktoś już się naciął, że to od W1 ;D
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
zubr9471
Posty: 1212
Rejestracja: 2011-05-01, 15:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175
WFM
Junak
Romet
Jawa 250
SHL 175, 150

H-D
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

Post autor: zubr9471 » 2018-12-13, 19:58

Szczepan pisze:
2018-12-13, 17:57
Zaspawana głowica od wiatra, jakby pod S01, żaden rarytas - wart tyle co waży na skupie... ale może ktoś już się naciął, że to od W1 ;D
polać mu

xepher
Posty: 37
Rejestracja: 2016-10-08, 19:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2
CZ 472.4 1979
Jawa 638.0
Suzuki RG80
Romet Pony M3
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

Post autor: xepher » 2018-12-20, 09:28

zubr9471 pisze:
2018-12-13, 19:58
Szczepan pisze:
2018-12-13, 17:57
Zaspawana głowica od wiatra, jakby pod S01, żaden rarytas - wart tyle co waży na skupie... ale może ktoś już się naciął, że to od W1 ;D
polać mu
Warta pewnie tyle, ale raczej nikt w domu nie spawal komory by ją obrobić, a jest zauważalnie mniejsza. Myślę że po prostu w fabryce potrzebowali głowice więc i obrobili sobie odlew według potrzeb.
"Jak dwumetrowy stukilowy facet może jechać na motorynce.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1715
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

Post autor: Szczepan » 2018-12-20, 17:59

Przecież widać na pierwszy rzut oka, że jest zaspawana, to żaden odlew.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

xepher
Posty: 37
Rejestracja: 2016-10-08, 19:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2
CZ 472.4 1979
Jawa 638.0
Suzuki RG80
Romet Pony M3
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

Post autor: xepher » 2018-12-23, 10:33

Szczepan pisze:
2018-12-20, 17:59
Przecież widać na pierwszy rzut oka, że jest zaspawana, to żaden odlew.
Komora spalania twoim zdaniem też była spawana?
"Jak dwumetrowy stukilowy facet może jechać na motorynce.

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 292
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

Post autor: man on the WSK » 2018-12-23, 22:21

Można by sprawdzić wielkość tej głowicy względem typowej głowicy z W2B. Głowica od silnika W1 powinna być nieco mniejsza.

xepher
Posty: 37
Rejestracja: 2016-10-08, 19:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2
CZ 472.4 1979
Jawa 638.0
Suzuki RG80
Romet Pony M3
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

Post autor: xepher » 2018-12-23, 22:29

Właśnie o tym mówię, podałem wyżej wymiar komory i jest ona zdecydowanie mniejsza porównując ją do w2. Nawet wizualnie to widać jeżeli się położy jedną obok drugiej.
"Jak dwumetrowy stukilowy facet może jechać na motorynce.

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 292
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

Post autor: man on the WSK » 2018-12-23, 23:01

Wielkość komory to jedna sprawa. Mi chodzi o całość.

xepher
Posty: 37
Rejestracja: 2016-10-08, 19:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2
CZ 472.4 1979
Jawa 638.0
Suzuki RG80
Romet Pony M3
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

Post autor: xepher » 2018-12-29, 16:41

Całość jest na oko identyczna. Różni się numerem odlewu.
"Jak dwumetrowy stukilowy facet może jechać na motorynce.

s06tuner
Posty: 127
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

Post autor: s06tuner » 2019-01-01, 15:04

kiedyś przeczytałem kilka książek o przerabianiu starych silników (głównie 2t) i w którejś z nich było napisane że przy ,,tuningu,, S01 zalecana jest ,,daszkowa ,, komora spalania - i żeby adaptować głowice z silnika w2 - to nie z jakiegoś forum tylko z książki.

spawanie aluminium istnieje nie od wczoraj - chęć podrasowania silnika też nie jest czymś nowym , tylko teraz można kupić jakieś części tuningowe np. skrzynie 6b do Simsona a kiedyś ludzie mający dostęp do obrabiarek itd. robili to sami (często zawodnicy startujący z rajdach i na kartach sami ,,budowali,, silniki )

myśle że jeśli to nie głowica od W1 to pewnie jakiś odlew głowicy w2 zaadoptowany do innego silnika (bo ma inny rozstaw szpilek) lub do wyczynowego w2 z dużym stopniem sprężania - ale te szpilki to wykluczają

wokół komory spalania widać ,,białe kółko,, - czyli taką średnice miał cylinder lub uszczelka pod głowice - można to zmierzyć i oszacować średnice cylindra - i wtedy oszacować w jakim silniku to siedziało - ja mam dwie głowice od S06 które mają takie kółka bo były założone na cylindry rozwiercone na 175

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość