Strona 1 z 1

Dziwna głowica a wygląda jak W2.

: 2018-11-19, 13:19
autor: xepher
Witam i o radę pytam. Dostałem od znajomego ciekawą głowicę do swojej czwórki a tu jajo, głowica nie pasuje. Po pierwsze ma inny rozstaw szpilek, po drugie małą komorę spalania. Czy ktoś spotkał się z taką głowica i do czego ona moze byc? A może to twórczość ludowa i do huty z nia?
Obrazek

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

: 2018-11-19, 14:08
autor: irek
Zwymiaruj ją to będzie łatwiej określić pochodzenie

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

: 2018-11-19, 16:05
autor: czankete
xepher pisze:
2018-11-19, 13:19
Czy ktoś spotkał się z taką głowica i do czego ona moze byc?
Obrazek
...wygląda jak z silnika Wiatr W1 125cm3 - ale wrzuć foto drugiej strony ;-)

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

: 2018-11-19, 17:35
autor: xepher
Wielkość komory około 33mm, rozstaw śrub 78mm. Zdjęcia :
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

: 2018-11-19, 18:20
autor: wkzarci
Wygląda na glowice silnika W1 125 ccm

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

: 2018-12-09, 18:06
autor: xepher
Dzięki za odpowiedź. Parę osób pisało do mnie prywatne wiadomości, odpisałem wszystkim ale mam wrażenie że moje pw nie dochodzą, więc najlepiej się ze mną kontaktować na maila.

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

: 2018-12-10, 20:26
autor: cezary603
Motorower Herkules 50 lob 80cc ?...

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

: 2018-12-11, 08:03
autor: Seba_830
cezary603 pisze:
2018-12-10, 20:26
Motorower Herkules 50 lob 80cc ?...
Tak na pewno, zwłaszcza, że głowica ma charakterystyczne oznaczenia dla wyrobów z ZMD ;-)

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

: 2018-12-11, 10:56
autor: cezary603
Niesamowite ..

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

: 2018-12-13, 17:57
autor: Szczepan
Zaspawana głowica od wiatra, jakby pod S01, żaden rarytas - wart tyle co waży na skupie... ale może ktoś już się naciął, że to od W1 ;D

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

: 2018-12-20, 09:28
autor: xepher
zubr9471 pisze:
2018-12-13, 19:58
Szczepan pisze:
2018-12-13, 17:57
Zaspawana głowica od wiatra, jakby pod S01, żaden rarytas - wart tyle co waży na skupie... ale może ktoś już się naciął, że to od W1 ;D
polać mu
Warta pewnie tyle, ale raczej nikt w domu nie spawal komory by ją obrobić, a jest zauważalnie mniejsza. Myślę że po prostu w fabryce potrzebowali głowice więc i obrobili sobie odlew według potrzeb.

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

: 2018-12-20, 17:59
autor: Szczepan
Przecież widać na pierwszy rzut oka, że jest zaspawana, to żaden odlew.

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

: 2018-12-23, 10:33
autor: xepher
Szczepan pisze:
2018-12-20, 17:59
Przecież widać na pierwszy rzut oka, że jest zaspawana, to żaden odlew.
Komora spalania twoim zdaniem też była spawana?

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

: 2018-12-23, 22:21
autor: man on the WSK
Można by sprawdzić wielkość tej głowicy względem typowej głowicy z W2B. Głowica od silnika W1 powinna być nieco mniejsza.

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

: 2018-12-23, 22:29
autor: xepher
Właśnie o tym mówię, podałem wyżej wymiar komory i jest ona zdecydowanie mniejsza porównując ją do w2. Nawet wizualnie to widać jeżeli się położy jedną obok drugiej.

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

: 2018-12-23, 23:01
autor: man on the WSK
Wielkość komory to jedna sprawa. Mi chodzi o całość.

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

: 2018-12-29, 16:41
autor: xepher
Całość jest na oko identyczna. Różni się numerem odlewu.

Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.

: 2019-01-01, 15:04
autor: s06tuner
kiedyś przeczytałem kilka książek o przerabianiu starych silników (głównie 2t) i w którejś z nich było napisane że przy ,,tuningu,, S01 zalecana jest ,,daszkowa ,, komora spalania - i żeby adaptować głowice z silnika w2 - to nie z jakiegoś forum tylko z książki.

spawanie aluminium istnieje nie od wczoraj - chęć podrasowania silnika też nie jest czymś nowym , tylko teraz można kupić jakieś części tuningowe np. skrzynie 6b do Simsona a kiedyś ludzie mający dostęp do obrabiarek itd. robili to sami (często zawodnicy startujący z rajdach i na kartach sami ,,budowali,, silniki )

myśle że jeśli to nie głowica od W1 to pewnie jakiś odlew głowicy w2 zaadoptowany do innego silnika (bo ma inny rozstaw szpilek) lub do wyczynowego w2 z dużym stopniem sprężania - ale te szpilki to wykluczają

wokół komory spalania widać ,,białe kółko,, - czyli taką średnice miał cylinder lub uszczelka pod głowice - można to zmierzyć i oszacować średnice cylindra - i wtedy oszacować w jakim silniku to siedziało - ja mam dwie głowice od S06 które mają takie kółka bo były założone na cylindry rozwiercone na 175