Jak ustawić zapłon CDI w Wsk 175

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
DNV
Posty: 181
Rejestracja: 2016-11-08, 18:56
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 M06B3
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Jak ustawić zapłon CDI w Wsk 175

Post autor: DNV » 2020-03-15, 14:54

Witam mam zamontowany zapłon CDI od Audiobass , chciałem zapytać jak za pomocą czujnika zegarowego ustawić zapłon . Ile trzeba mm cofnąć tłok od GMP ???

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Jak ustawić zapłon CDI w Wsk 175

Post autor: halcik » 2020-03-15, 15:07

Zapłon ustawiasz standardowo lub jak niektórzy piszą ciut mniej przed Gmp. Jeśli natomiast nie wiesz jak ustawić zapłon CDI, to robisz znak na kole i cofasz do żądanej wysokość i tłoka przed gmp. Po odpaleniu i przy zastosowaniu lampy stroboskopowej sprawdzasz czy te linie się pokrywają

DNV
Posty: 181
Rejestracja: 2016-11-08, 18:56
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 M06B3
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: Jak ustawić zapłon CDI w Wsk 175

Post autor: DNV » 2020-03-15, 16:26

Mam czujnik zegarowy wkręcany do cylindra i za jego pomocą chce ustawić zapłon

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Jak ustawić zapłon CDI w Wsk 175

Post autor: jjaworskyy » 2020-03-15, 16:35

DNV pisze:
2020-03-15, 16:26
Mam czujnik zegarowy wkręcany do cylindra i za jego pomocą chce ustawić zapłon
Ja rozumiem, że forum jest od tego żeby pomagać, ale chociaż trochę własnej inicjatywy... Każdy szanujący się sprzedający zapłony ( TurboZabytki, AudioBas, Rakso) pomogą Ci jeśli zadzwonisz i zapytasz ( domniemam, że kupiłeś od któregoś z nich). Wpisując na YT: ustawienie zapłonu WSK 125 CDI wyskoczy Ci kilka filmików np: jeden Skindera :)

DNV
Posty: 181
Rejestracja: 2016-11-08, 18:56
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 M06B3
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: Jak ustawić zapłon CDI w Wsk 175

Post autor: DNV » 2020-03-15, 16:45

Bardziej mi chodziło ile ma być cofnięty od GMP . Już zdobyłem informacje ze ma być 3,8 mm . Lecz pojawił się inny problem . Po cofnięciu tłoka na 3,8 mm brakuje regulacji na podstawce nie da się już bardziej przekręcić ..... zapłon od Audiobass . Wiem ze w tym silniku kiedyś ktoś wal wymieniał na nowy ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ... Dodam ze wymieniałem łańcuszek sprzęgłowy i zębatkę ale to raczej nie ma chyba znaczenia w jaki sposób się to założy .

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Jak ustawić zapłon CDI w Wsk 175

Post autor: halcik » 2020-03-15, 17:37

Ciekawe bo w cdi miejsce wystąpienia zapłonu jest ciężkie do identyfikacji

Remix301
Posty: 78
Rejestracja: 2018-11-17, 20:21
GG: 0
Moje maszyny: Motorynkam301
Wsk125
Kontaktowanie:

Re: Jak ustawić zapłon CDI w Wsk 175

Post autor: Remix301 » 2020-03-15, 18:44

To masz coś nie tak z wałem jak co brakuje regulacji.

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Jak ustawić zapłon CDI w Wsk 175

Post autor: jjaworskyy » 2020-03-15, 18:59

Jeśli tłok jest w GMP to rowek na klin powinien znajdować się na godzinie 6

DNV
Posty: 181
Rejestracja: 2016-11-08, 18:56
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 M06B3
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: Jak ustawić zapłon CDI w Wsk 175

Post autor: DNV » 2020-03-15, 22:40

Sprawdziłem , w GMP rowek na klin jest u góry na godzinie 13:00 ale jak oglądam filmy skindera i inne z silnikiem Wsk 175 to widze ze rowek na klin jest u góry a ty piszesz ze na godzinie 6 ....

Remix301
Posty: 78
Rejestracja: 2018-11-17, 20:21
GG: 0
Moje maszyny: Motorynkam301
Wsk125
Kontaktowanie:

Re: Jak ustawić zapłon CDI w Wsk 175

Post autor: Remix301 » 2020-03-16, 00:29

Ja też mam na wierzchu wał i rowek jest na godzinie 13, wątpię że by były tak samo przekręcone.

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Jak ustawić zapłon CDI w Wsk 175

Post autor: jjaworskyy » 2020-03-16, 07:16

Remix301 pisze:
2020-03-16, 00:29
Ja też mam na wierzchu wał i rowek jest na godzinie 13, wątpię że by były tak samo przekręcone.
Mając wał w ręku i trzymając tylko za korbę to klin powinien byc na dole, tak samo w silniku, tłok na górze, klin do dołu, centralnie naprzeciwko śruby mocującej iskrownik

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Jak ustawić zapłon CDI w Wsk 175

Post autor: czankete » 2020-03-16, 11:08

jjaworskyy pisze:
2020-03-16, 07:16
Remix301 pisze:
2020-03-16, 00:29
Ja też mam na wierzchu wał i rowek jest na godzinie 13, wątpię że by były tak samo przekręcone.
Mając wał w ręku i trzymając tylko za korbę to klin powinien byc na dole, tak samo w silniku, tłok na górze, klin do dołu, centralnie naprzeciwko śruby mocującej iskrownik
... w silniku 125 tak ale tu mowa o CDI w 175, gdzie klin będzie odwrotnie bo u góry - zdjęcie poglądowe w linku:

https://4motor.pl/pl/wsk-175/1666-wal-k ... 56130.html

...pytanie tylko czy skoro brak jest możliwości regulacji podstawą to czy winny jest wał, który jak napisał DNV został wymieniony na nowy czy problem leży gdzieś indziej? W przypadku gdyby przekręcił się czop w 175 w przeciwieństwie do 125 może być problem z "bezklinowym"osadzeniem koła magnesowego. Domniemam jednak, że zanim został wstawiony CDI silnik pracował na klasycznym układzie zapłonowym? DNV a możesz wrzucić jakieś zdjęcia?

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Jak ustawić zapłon CDI w Wsk 175

Post autor: jjaworskyy » 2020-03-16, 11:14

czankete pisze:
2020-03-16, 11:08
jjaworskyy pisze:
2020-03-16, 07:16
Remix301 pisze:
2020-03-16, 00:29
Ja też mam na wierzchu wał i rowek jest na godzinie 13, wątpię że by były tak samo przekręcone.
Mając wał w ręku i trzymając tylko za korbę to klin powinien byc na dole, tak samo w silniku, tłok na górze, klin do dołu, centralnie naprzeciwko śruby mocującej iskrownik
... w silniku 125 tak ale tu mowa o CDI w 175, gdzie klin będzie odwrotnie bo u góry - zdjęcie poglądowe w linku:

https://4motor.pl/pl/wsk-175/1666-wal-k ... 56130.html

...pytanie tylko czy skoro brak jest możliwości regulacji podstawą to czy winny jest wał, który jak napisał DNV został wymieniony na nowy czy problem leży gdzieś indziej? W przypadku gdyby przekręcił się czop w 175 w przeciwieństwie do 125 może być problem z "bezklinowym"osadzeniem koła magnesowego. Domniemam jednak, że zanim został wstawiony CDI silnik pracował na klasycznym układzie zapłonowym? DNV a możesz wrzucić jakieś zdjęcia?
Jestem przekonany, że przeczytałem 125...

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Jak ustawić zapłon CDI w Wsk 175

Post autor: czankete » 2020-03-17, 15:26

Remix301 pisze:
2020-03-16, 00:29
Ja też mam na wierzchu wał i rowek jest na godzinie 13,
...nie pamiętam tylko już teraz czy obrócenie wału w kierunku przeciwnym do jego obrotów i zwrócenie wpustu na klin na godz. 12 nie odpowiada czasem położeniu tłoka w punkcie, gdzie ma nastąpić zapłon?

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak ustawić zapłon CDI w Wsk 175

Post autor: AudioBas » 2020-04-02, 09:25

Witam.
Nie wiem czemu ludzie kupują zapłon i zamiast od razu zadzwonić, napisać do producenta to szukają pomocy na forach czy Facebookach :)

Wystarczył jeden telefon, aby załatwić sprawę. Z bliżej niewyjaśnionych przyczyn brakło regulacji (stawiam na delikatne przekręcenie czopu zapłonu, ponieważ piasty wykonujemy na maszynach CNC i występowanie rowka na klin wypada zawsze w tym samym miejscu).
Wychodząc na przeciw do klienta, zrobimy mu indywidualne koło magnesowe z lekkim przesunięciem, które sprawi, że regulacji nie braknie.

Dla potomnych i to nie chodzi tylko o mnie. Jak kupujecie coś i za to płacicie (często nie małe pieniądze), korzystajcie z pomocy sprzedającego i zgłaszajcie mu problem od razu ;)
W tym przypadku bezpłatną wymianą i wysyłką zajęliśmy się od ręki, ponieważ stawiamy na zadowolenie klienta, nawet w takich naprawdę losowych przypadkach jak tutaj.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

DNV
Posty: 181
Rejestracja: 2016-11-08, 18:56
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 M06B3
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: Jak ustawić zapłon CDI w Wsk 175

Post autor: DNV » 2020-04-02, 09:49

Wszystko super załatwione od ręki , faktycznie wystarczyło tylko zadzwonić . Specjalnie pod mój silnik i problem jaki opisałem producent wyśle mi specjalnie dostosowane koło tak abym miał regulacje . Przyczyna może być wał korbowy współczesny który był zastosowany lub lekkie przekręcenie ale to dopiero mozna by stwierdzić po wyjeciu wału . W każdym bądź razie super ze nie trzeba kombinować z wałem .

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Jak ustawić zapłon CDI w Wsk 175

Post autor: czankete » 2020-04-02, 12:28

DNV pisze:
2020-04-02, 09:49
Przyczyna może być wał korbowy współczesny który był zastosowany lub lekkie przekręcenie ale to dopiero mozna by stwierdzić po wyjeciu wału . W każdym bądź razie super ze nie trzeba kombinować z wałem .
...nie trzeba będzie kombinować, aż do momentu kiedy czop znowu się nie przestawi :? . W takiej sytuacji przekonasz się jak silnik popracuje trochę na kole magnesowym czy się przekręci. Z dotychczasowego doświadczenia mogę powiedzieć, że jak raz tak się stało to niestety będzie się powtarzać. Ale obym w Twoim przypadku się mylił ;-) ...

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Jak ustawić zapłon CDI w Wsk 175

Post autor: Savier » 2020-04-02, 13:55

Kamil ma rację, też z tym walczę. Klienci, trochę wyobraźni :) naprawdę chcemy pomóc, trzeba tylko dać szansę.
Niestety z wałami jest tak jak czankete pisze, ciężko żeby to dłużej chodziło. Może wada fabryczna... Daj Bóg niech chodzi :). WSK to akurat sprzęt, który od nowości ma taki rozstrzał wymiarowy, że na podstawkach luzuję dychę. Jak było 5 setek to 1/3 klientów dzwoniło z pretensjami że nie pasuje :). Pozdrowienia dla Andrzeja ze zmiany poniedziałkowej w 1975 w Nowej Dębie!

DNV
Posty: 181
Rejestracja: 2016-11-08, 18:56
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 M06B3
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: Jak ustawić zapłon CDI w Wsk 175

Post autor: DNV » 2020-04-12, 22:23

O co chodzi z ta zmiana pomiedzialkowa Andrzeja z 1975 ?

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Jak ustawić zapłon CDI w Wsk 175

Post autor: Skinder » 2020-04-13, 00:17

Facet popijał i czasem zamiast 50.5 robił wymiar 51.5. Ewentualnie otwory montażowe mu się przesuwały po 3mm w każdą stronę. Czyli nic takiego.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości