Odprężnik w silnikach Wiatr

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Awatar użytkownika
wueskajarka
Posty: 314
Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
GG: 5298596
Lokalizacja: G O R Z Ó W
Kontaktowanie:

Odprężnik w silnikach Wiatr

Post autor: wueskajarka » 2008-10-12, 17:11

Obiecałem kiedyś zamieścić fotki odprężnika.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Odprężnik w silnikach Wiatr

Post autor: maykii » 2008-10-12, 17:14

Odprężnik identyczny jak w IŻ-u jeśt opcja i to nie taka trudna sprawa to zrobić.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
fazerofz6y
Posty: 537
Rejestracja: 2007-11-17, 12:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK BAK
S1EX GB
S1EX USA
S1 EX Canada
S2EX USA I inne
Lokalizacja: scotland
Kontaktowanie:

Re: Odprężnik w silnikach Wiatr

Post autor: fazerofz6y » 2008-10-12, 18:40

wueskajarka ---- a co to za sprzet w tle sie wylania tak niesmiale :cry:

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 561
Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
GG: 8665055
Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Re: Odprężnik w silnikach Wiatr

Post autor: Maciek » 2008-10-12, 22:54

Nie wiem jak tam jest ale oglądałem silnik Wiatra po ekstremalnym tunningu zapłon nie wiadomo od czego a'la Sem/Bosch gaźnik Bing cylinder powiercony w celu lepszego chłodzenia i miał głowice właśnie z dwoma otworami w drugim był gwint jak na drugą świece ale teoretycznie to sie nie sprawdzało bo swieca była zarzucana nagarem i nie chciała palić i kolega sie zastanawiał właśnie co tu mogło być i od czego ten silnik a w tej glowicy jaki jest gwint wkręci sie świece?

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Odprężnik w silnikach Wiatr

Post autor: Sebastian440 » 2008-10-12, 23:07

Maciek mógłbyś dać fotke tego silnika?
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
yahoo
Posty: 118
Rejestracja: 2008-07-19, 22:07
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Odprężnik w silnikach Wiatr

Post autor: yahoo » 2008-10-13, 14:24

wueskajarka pisze:Obiecałem kiedyś zamieścić fotki odprężnika.
Sarenki (przynajmniej niektóre) też miały. Moja np nie ma (a głowica inna niż w zwykłej WSK), a w opisywanej w ŚM Sarence Macieja Hyły - jest.

--
pzdr
yahoo

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 561
Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
GG: 8665055
Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Re: Odprężnik w silnikach Wiatr

Post autor: Maciek » 2008-10-13, 16:02

Sebastian własnie w tym sęk że nie moge właściciel prosił o nierocpowszechnianie zdjeć układ otworów w glowicy jest taki jak tu

Awatar użytkownika
wafelson
Posty: 186
Rejestracja: 2007-10-10, 21:10
GG: 7571750
Moje maszyny: m06b3
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontaktowanie:

Re: Odprężnik w silnikach Wiatr

Post autor: wafelson » 2008-10-13, 16:09

A po co tak właściwie w wsce odprężnik?
żeby łatwiej odpalić było czy jak...??

Awatar użytkownika
karol1992
Posty: 43
Rejestracja: 2008-01-19, 19:28
GG: 12909543
Lokalizacja: Augustynów
Kontaktowanie:

Re: Odprężnik w silnikach Wiatr

Post autor: karol1992 » 2008-10-13, 18:37

Ten odpręznik jest identyczny jak w iż-u , więc jest tam taki sam gwint jak na świecy.
No ładnie.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Odprężnik w silnikach Wiatr

Post autor: Wojtek » 2008-10-13, 18:41

wafelson pisze:A po co tak właściwie w wsce odprężnik?
żeby łatwiej odpalić było czy jak...??
Ja widzę zastosowanie przy gaszeniu i ewentualnie do przewietrzenia cylindra po zalaniu świecy.
Przy tak małej pojemności podczas odpalania nie ma zastosowania dla odprężnika.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
wafelson
Posty: 186
Rejestracja: 2007-10-10, 21:10
GG: 7571750
Moje maszyny: m06b3
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontaktowanie:

Re: Odprężnik w silnikach Wiatr

Post autor: wafelson » 2008-10-13, 19:55

Jak dla mnie to jedyne sensowne zastosowanie to to przewietrzanie cylindra, bo gaszenie też mi sie wydaje trochę dziwne odprężnikiem.

Awatar użytkownika
bing17
Posty: 362
Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
Lokalizacja: Łódź-Ruda.
Kontaktowanie:

Re: Odprężnik w silnikach Wiatr

Post autor: bing17 » 2008-10-13, 22:14

W Trialu R.Stecia (MR16T) też jest odprężnik. Jest to dosyć przydatne w jeździe terenowej, dosyć dobrze opisał to A.Kwiatkowski w swojej książce "Technika wyczynowej jazdy motocyklem". W sumie to i komary 2328 miały odprężniki, tylko zastanawiam się po co :)

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Odprężnik w silnikach Wiatr

Post autor: Wojtek » 2008-10-13, 23:55

Bing, streść to w kilku słowach bo nie posiadam książki.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Odprężnik w silnikach Wiatr

Post autor: wujcio » 2008-10-14, 09:55

bing17 pisze: W sumie to i komary 2328 miały odprężniki, tylko zastanawiam się po co :)
Mam silnik od motoroweru wierchowina i tez jest tam ten odprężnik z tego co mi ojciec mówił to służył on do gaszenia silnika bo w starszych modelach jak ten nie było wyłącznika zapłonu i iskra była cały czas (zasilana z jakiejś baterii) i pociągając za linke kompresja spadała i silnik gasł :)

Awatar użytkownika
wueskajarka
Posty: 314
Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
GG: 5298596
Lokalizacja: G O R Z Ó W
Kontaktowanie:

Re: Odprężnik w silnikach Wiatr

Post autor: wueskajarka » 2008-10-14, 15:36

wujcio pisze:
bing17 pisze: W sumie to i komary 2328 miały odprężniki, tylko zastanawiam się po co :)
Mam silnik od motoroweru wierchowina i tez jest tam ten odprężnik z tego co mi ojciec mówił to służył on do gaszenia silnika bo w starszych modelach jak ten nie było wyłącznika zapłonu i iskra była cały czas (zasilana z jakiejś baterii) i pociągając za linke kompresja spadała i silnik gasł :)
He he, może konstruktor tego Komara obawiał się o samozapłon i zastosował odprężnik ? :P A tak poważnie to ilu z was jeździ np. WSK 125 bez podłączonej instalacji i gasi motorek poprzez zdjęcie fajki, wrzucenie jedynki i szybkie puszczenie sprzęgła, że o zasłonięciu wlotu gaźnika nie wspomnę ... Taki odpężnik to jednak jak ktoś już wspomniał pełnił rolę szybkiego przewietrzacza skrzyni korbowej i komory spalania przy zalaniu świecy a dodatkowo jak motorek miał ograniczoną istalację elektryczną (np. wersje sportowe) to oczywiście mógł służyć do gaszenia bądź ułatwienia odpalenia (jak w ciągnikach rolniczych).
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!

Awatar użytkownika
@ndi.pl
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
Moje maszyny: Nieobecny

Re: Odprężnik w silnikach Wiatr

Post autor: @ndi.pl » 2008-10-14, 16:33

ja jezdze normalnie i zaden odpreznik mi nei potrzebny
gasze normalnie poprzez wyciagniecei kluczyka

a odpreznik mialy m.in ursusy 330 i pochodne (przydatne przy slabych aq lub przy odpalaniu korba)
Początkujący motórzysta .... ;D

Awatar użytkownika
soltys_16
Posty: 252
Rejestracja: 2007-07-15, 13:21
GG: 1961551
Lokalizacja: Ełk / Białystok
Kontaktowanie:

Re: Odprężnik w silnikach Wiatr

Post autor: soltys_16 » 2008-10-14, 19:39

Może też ze względów bezpieczeństwa - w razie zablokowania manetki gazu, czy też wywrotki można było szybko motor wyłączyć

Awatar użytkownika
misiek125
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-09, 17:22
GG: 5981881
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Kontaktowanie:

Re: Odprężnik w silnikach Wiatr

Post autor: misiek125 » 2008-10-19, 11:57

Ja mam właśnie takiego komara tyle że 2338 czyli już amortyzowany i też jest odprężnik i jest on do łatwiejszego rozruchu poprzez pedały . W komarze tym jest bardzo ciekawe sprzęgło odśrodkowe jak będę miał czas to zrobię fotki i zamieszczę
Freedom Riders

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Odprężnik w silnikach Wiatr

Post autor: Stary » 2008-10-19, 13:27

Wojtek pisze:Bing, streść to w kilku słowach bo nie posiadam książki.
Wojtku, zapewne chodziło o ostre zjazdy w dół po ostro pochylonej powierzchni - w instrukcji obsługi junaka odprężnik (oprócz ułatwienia rozruchu) opisany jest jako pomocny podczas zjazdów - bla bla bla "hamowanie silnikiem przy (...) otwartym odprężniku jest bardzo intensywne (...) bez użycia hamulców nie przekroczy 25-35 km/h. (...) daje maksimum bezpieczeństwa, oszczędza w wysokim stopniu hamulce i wyklucza zagrzewanie się silnika"

Awatar użytkownika
Gracjan
Posty: 102
Rejestracja: 2008-04-28, 14:39
GG: 621142
Lokalizacja: Młodoszowice woj. opolskie
Kontaktowanie:

Re: Odprężnik w silnikach Wiatr

Post autor: Gracjan » 2008-10-19, 13:50

bing17 pisze:W sumie to i komary 2328 miały odprężniki, tylko zastanawiam się po co :)
Jak sie komar popsuł to sie włączało odprężnik aby uwolnić kompresje i wtedy można było śmiało pedałować do domu :hah: .

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości