Pierścienie chromowane

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: irek » 2007-03-07, 07:32

Oki sprawdziłem, jest. Będe zamiawiał, tylko musze wiedzieć czemu w WSK był tylko jeden pierścień chromowany (górny), czemu tylko jeden a nie obydwa, no i czemu w ogóle był. Jest mi to potrzebne bo nie wiem ile jakich zamówić.

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-03-07, 08:34

Dobrze że jesteś taki dociekliwy! ale na Twoje pytanie tak naprawdę już nikt nie odpowie z całkowitą pewnością .
Mogę powiedzieć tylko tyle , że w tamtych czasach przy tamtych jakościach oleju i benzyny , zatarte pierścienie na tłoku to była normalka .
Oryginalne pierścienie produkowane w tamtych czasach to był naprawdę chłam , pamiętam że był problem założyć je na tłok , kupowało się więcej bo nigdy nie udało się założyć ich nie łamiąc choć jednego .
Zakładaj oba chromowane do tego dobry olej do benzynki i nie zastanawiaj się więcej nad tym .

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-03-07, 15:15

Dobra sprawa Sobi z tym sklepem, do którego dałeś link. Widze że od razu w komplecie jeden pierścień chromowany (oznaczenie CR) ?

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: irek » 2007-03-07, 22:20

andi pisze:Dobrze że jesteś taki dociekliwy! ale na Twoje pytanie tak naprawdę już nikt nie odpowie z całkowitą pewnością .
Mogę powiedzieć tylko tyle , że w tamtych czasach przy tamtych jakościach oleju i benzyny , zatarte pierścienie na tłoku to była normalka .
Tak własnie myślałem, że nie otrzymam odpowiedzi dlaczego jeden, no ale bajka. Teraz wiem, że pierścienie chromowane są jednak lepsze od zwykłych i to bezapelacyjnie.

Dla nie zorientowanych powtórze, że zmniejszają one tarcie, przez co spada temperatura silnika, zwiększa się moment obrotowy i moc (nie znacznie ale zawsze coś), cylinder sie tak szybko nie zużywa i to chyba tyle. Jeśli o czymś zapomniałem to dopiszcie.
Pozdrawiam
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
RaPi
Posty: 121
Rejestracja: 2007-01-03, 18:40
GG: 0
Moje maszyny: ze Świdnika
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: RaPi » 2007-03-07, 22:27

puma pisze:Dla nie zorientowanych powtórze, że zmniejszają one tarcie, przez co spada temperatura silnika, zwiększa się moment obrotowy i moc (nie znacznie ale zawsze coś), cylinder sie tak szybko nie zużywa i to chyba tyle. Jeśli o czymś zapomniałem to dopiszcie.
Pozdrawiam
Zgodzam sie ale nie do końca, w współczesnych 2t pierścienie chromowe stosuje sie do cylindrów w nikasilu, do zwyklych cylindrów idą pierścienie żeliwne(oczywiście są wyjątki), pierścienie chromowe są twardsze-daja wiecej mocy ale i cylinder zużywa się szybciej

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: irek » 2007-03-07, 22:48

Sory RaPi ale ja bym sie kłócił tutaj. Owszem są twardsze ale jednocześnie zmniejszają tarcie więc moim zdaniem zużycie cylindra pozostaje na podobnym poziomie a co najwyżej minimalnie zmniejsza się jego żywotność, przynajmniej ja tak uważam.
Ostatnio zmieniony 2007-03-07, 22:50 przez irek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
RaPi
Posty: 121
Rejestracja: 2007-01-03, 18:40
GG: 0
Moje maszyny: ze Świdnika
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: RaPi » 2007-03-07, 23:51

Chodzi o to ze w zwykłych żeliwnych pierścieniach masz tzw "pory" (takie mikrodziurki) gdzie znajduje sie olej, pierścienie chromowe są gładsze i bardziej przylegają do cylindra - za tą teorie głowy sobie uciąć nie daje ale tak mi sie wydaje. Co do tego że pierścienie chromowe zużywają szybciej cylinder żeliwny nie mam wątpliwości, nie wiem o ile zwiększa to zużycie ale na pewno coś takiego jest.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: irek » 2007-03-08, 00:05

No teraz to sie mogę zgodzić, możesz mieć racje z tym co napisałeś, ale sądzę, że to minimalna różnica.

Awatar użytkownika
RaPi
Posty: 121
Rejestracja: 2007-01-03, 18:40
GG: 0
Moje maszyny: ze Świdnika
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: RaPi » 2007-03-08, 00:10

Własnie nie taka mała, jak chciałem kupić pierścienie w hurtowni chromowane do sportowego silnika w żeliwnym cylindrem to pogadałem sobie z kolesiem i mi mówił ze juz były takie praktyki ale ze to długo nie pochodzi, W wsk nie ma az takich obrotów i silnik nie jest az taki wyżyłowany więc nie ma wielkich przeciwwskazań aby założyć sobie 2 chromowe pierścienie

Xabingo

Post autor: Xabingo » 2007-03-08, 15:01

Chwilka... czyli najlepsze są żeliwne do wyżyłowanych silników?

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: irek » 2007-03-08, 20:56

Raczej właśnie chromowane, tylko jesli RaPi ma racje to też będzie zależało od cylindra.

Awatar użytkownika
mafioza
Posty: 8
Rejestracja: 2007-03-04, 16:15
Lokalizacja: Kamień\Rzeszów
Kontaktowanie:

Post autor: mafioza » 2007-03-13, 10:38

Czyli są lepsze pierścionki chromowane czy nie?

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: irek » 2007-03-13, 18:16

Lepsze są chromowane i to bezapelacyjnie. Jeśli jest możliwość wyboru to zakładać tylko chromowane. A powody i zalety chromowanych pierścieni są już wypisane wyżej.

Awatar użytkownika
Endriu
Posty: 17
Rejestracja: 2007-02-07, 20:20
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Post autor: Endriu » 2007-03-19, 21:02

Ja kupiłem sobie pierścienie chromowane do wsk. Były one droższe od zwykłych prawie o połowę, ale moim zdaniem są lepsze.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: irek » 2007-03-26, 15:31

Właśnie przed chwilką zamówiłem sobie pierścienie chromowane z Primy. Podam wam numer na hurtownie do nich: 6598120. Numer podaje dlatego, że wszędzie indziej z tumanami sie nie dogada. To mi już mówiło dwóch gości ze sklepów i hurtowni którzy u nich zamawiają. Dzwońcie pod ten numer, tam zastaniecie kogoś kompetentnego. Pierścienie chromowane u nich kosztują 3 zł za sztukę. Ja zamówiłem sobie 4 sztuki. Wysyłają mi za pobraniem i wynosi mnie to 12 za przesyłkę plus pierścienie. Jak dostane je już do domu to wam napisze jak wyglądają itp. zdjęć raczej nie zrobię bo mam aparat tylko w telefonie, ale jeśli by w miarę dobrze wyszły to wrzucę na forum.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-03-26, 15:35

Badz tak miły i kierunkowy jeszcze podaj ;)

Czyli jednak zakładasz do 175 dwa pierścionki chrom? Ja jak będę zmieniał to chyba zostane przy oryginalej kombinacji 1chrom, 1 normalny..

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: irek » 2007-03-26, 15:56

Kierunkowy to 0-42 no i numer przypominam 6598120.

Tak, zakładam dwa pierścienie chromowane. Zastanawiałem sie czy nie założyć zgodnie z oryginałem ale zamówiłem 4 chromowane, bez żeliwnych no więc już sprawa jasna. Tak na marginesie to jak sie zamawia na hurtownie to mają pakowane po 50 sztuk w rulonie ale nie o tym chciałem pisać. Konkretnie mi chodzi, że dla osób prywatnych mają pakowane po 2 sztuki w pudełku, jeden żeliwny i jeden chromowany, czyli nawet wiedzą jak było w silniku oryginalnie. ale nie ma problemu z zamówieniem sobie tak jak ja tylko chromowanych.

Awatar użytkownika
Firewall
Posty: 225
Rejestracja: 2007-01-02, 18:38
GG: 0
Lokalizacja: Tychy
Kontaktowanie:

Post autor: Firewall » 2007-03-26, 16:05

Posłuże się zdjęciem z Allegro, aby zobrazować jak wygląda pierścień chromowany, a jak zwykły.

Awatar użytkownika
Sobi
Posty: 87
Rejestracja: 2007-01-03, 15:07
GG: 0
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Sobi » 2007-03-26, 18:19

Ten z fotki to troche już przejechał. I jak, jednak dorabiane lesze co :-) Uparciuchy :P
Renowacja B3 – wskrzesić legendę

Awatar użytkownika
RaPi
Posty: 121
Rejestracja: 2007-01-03, 18:40
GG: 0
Moje maszyny: ze Świdnika
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: RaPi » 2007-03-26, 18:21

Myślę, że śmiało można montować 2 pierścienie chromowane do wsk, kiedyś były kiepskie oleje i mogly mieć zły wpływ takie pierścienie, ale dzisiaj nie ma chyba wielkich przeciwwskazań, o których pisałem wcześniej.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości