Nowy tłok ze skutera - niby oryginał a krótszy...

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Nowy tłok ze skutera - niby oryginał a krótszy...

Post autor: wujcio » 2009-05-28, 00:02

Witam,
W poniedziałek zakupiłem nowy oryginalny tłok w skuterze na 1 szlif i wszystko wygląda ładnie tylko że : oznaczenia trochę się różnią od oryginału który posiadam (jest napisane WSK i AK-12 ale po drugiej stronie są dziwne cyferki) i również dolna cześć tłoka jest o 2 mm krótsza (mierząc od sworznia do dolnej jego części) reszta wydaje się być taka sama (jutro dokładniej pomierzę).

Czy jakoś negatywnie wpłynie to na pracę silnika (wcześniej będzie otwierał się kanał ssący i później zamykał)

2 mm to nie dużo ale chce mieć pewny silnik...

Takiego samego Tłoka zakupił użytkownik forum: POLL tylko że na inny szlif.

Jest sens zakładać taki tłok czy lepiej szukać innego... bo zamierzam robić szlif a nie chce zakładać syfu z obecnej produkcji...

Awatar użytkownika
adasiek185
Posty: 282
Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
Kontaktowanie:

Re: Nowy tłok ze skutera - niby oryginał a krótszy...

Post autor: adasiek185 » 2009-05-28, 01:51

Nie wiem na jakie zmieni 2mm różnica płaszcza, ale podejrzewam że na złe. W większości tuningów skraca się tłoki od strony kanału ssącego w celu wydłużenia czasu ssania świeżej mieszanki, ale zazwyczaj to góra 1mm. Ja bym szukał oryginału
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Nowy tłok ze skutera - niby oryginał a krótszy...

Post autor: wujcio » 2009-05-28, 08:04

czy Ty umiesz czytać przecież napisałem ze góra jest taka sama a od strony kanału ssącego jest niżej ;]
I przecież nie kupiłem jakieś podróby tylko oryginał możliwe że było kilu dostawców tłoków w PRL

Awatar użytkownika
adasiek185
Posty: 282
Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
Kontaktowanie:

Re: Nowy tłok ze skutera - niby oryginał a krótszy...

Post autor: adasiek185 » 2009-05-28, 11:29

No o tym mówię. Jest krótszy płaszcz tłoka, przez co ma wydłużony czas napełniania skrzynki korbowej. Może zaszkodzić taka różnica. I mimo tego, jeśli tłok odbiega od oryginału wymiarami to lepiej se go odpuścić. Co innego, gdyby dłuższy był. Można go podciąć na wymiar. A tak to nic nie zrobisz
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Nowy tłok ze skutera - niby oryginał a krótszy...

Post autor: kamil_Ziomek » 2009-05-28, 12:05

Jak się skraca to o 1,5mm. Ja w romecie miałem o 3mm i działało. Podaj ile dokładnie masz od swożnia w dół bo akurat remont robie to ci powiem ile ja mam (tłok też mam od Wacka i jeździłem już długo na nim)
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Nowy tłok ze skutera - niby oryginał a krótszy...

Post autor: ŻbiKu » 2009-05-28, 12:29

Widzę, że wyprzedziliście mnie z założeniem tematu :) Kupiłem taki sam tłok w Skuterze oryginał I szlif i krótszy o 2mm od dołu. Zrobiłem 500km i szczerze powiem, że nie widzę jakiejś poprawy czy pogorszenia.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Nowy tłok ze skutera - niby oryginał a krótszy...

Post autor: wujcio » 2009-05-28, 14:37

No to super dzięki za dobra wiadomość :) a pierścienie też brałeś od Wacka?
Ten tłok jeszcze ma te rowki na kanały płuczące dużo szersze ale ogólnie wszystko jest jak w oryginale

adasiek185 to mi załatw org tłoka na 1 szlif ;] jak mówię tylko te dwie różnice ma i jak pisze Żbiku wszystko działa więc nie ma co szukać dziury w całym ;]

Awatar użytkownika
adasiek185
Posty: 282
Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
Kontaktowanie:

Re: Nowy tłok ze skutera - niby oryginał a krótszy...

Post autor: adasiek185 » 2009-05-28, 15:48

Szersze płuki nie zaszkodzą a nawet dobrze. Ja miałem tłok z wsk g od wewnątrz i był z kolei za długi i tłukł w blok
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Nowy tłok ze skutera - niby oryginał a krótszy...

Post autor: ŻbiKu » 2009-05-28, 15:55

pierścienie zamawiam z Łodzi - firma PRIMA.

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Nowy tłok ze skutera - niby oryginał a krótszy...

Post autor: kamil_Ziomek » 2009-05-28, 17:27

Widze że sprawa rozwiązana tak na marginesie ja mam tłok o wysokości 74mm.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: Nowy tłok ze skutera - niby oryginał a krótszy...

Post autor: 175mirek » 2009-05-28, 21:45

Ja mam taki sam tłok i to też na 1 szlif.Myslałem ze to jakiś nadzwyczajny do trialów czy crossówek z takim oryginalnym tuningiem bo jest o 2mm krótszy i ma szersze te okna jak mówili wyżej.
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

Awatar użytkownika
WSKarz
Posty: 185
Rejestracja: 2007-11-05, 17:09
GG: 960779
Lokalizacja: świdnica
Kontaktowanie:

Re: Nowy tłok ze skutera - niby oryginał a krótszy...

Post autor: WSKarz » 2009-06-29, 21:47

Może Wackowi skończyły się oryginalne tłoczki i pcha zamawiającym to co jeszcze zostało :D
Jedzie wielki ociężały,brudny,stary traktor polami kopci,dymi
tah tah tah gdzie po mojej miedzy!!!!

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Nowy tłok ze skutera - niby oryginał a krótszy...

Post autor: wujcio » 2009-06-29, 22:21

Nie ma co przeżywać ten tłok ze skutera jest też oryginalny bo ma insygnia i nie wygląda jak z Almotu a taka różnica na pewno wpłynie pozytywnie na prace silnika.
Możliwe że jest to tłok z końca produkcji który został dopracowany

Awatar użytkownika
Anzel
Posty: 615
Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
GG: 0
Moje maszyny: Kilkanaście
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Nowy tłok ze skutera - niby oryginał a krótszy...

Post autor: Anzel » 2009-06-30, 18:02

Nie insygnia tylko sygnatury :-D
""Yes Rico...Kaboom""


Ekipa Południe® ;)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Nowy tłok ze skutera - niby oryginał a krótszy...

Post autor: wujcio » 2009-06-30, 19:27

no właśnie o to mi chodziło :PP

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Nowy tłok ze skutera - niby oryginał a krótszy...

Post autor: ŻbiKu » 2009-07-30, 16:58

Pochwalcie się wrażeniami z jazdy z krótszym tłokiem. Ja w silniku mam taki tłok krótszy o jakieś 2mm, wypełniacze wału, brak małej wkładki w tłumiku (specjalnie), paliwo V-power (nie racing) i wczoraj spokojnie na prostej poleciałem prawie że 130km/h, chciał jechać jeszcze troche szybciej ale nie wychamowałbym potem. Aż trudno uwierzyć. Zapłon ustawiony na 4,1mm przed GMP, mieszanka paliwo-powietrze uboga (mój silnik taką lubi), tak że zimny silnik ma tendencję do przygasania przez chwilę (bez ssania). Dysza w gaźniku 90.

termin21

Re: Nowy tłok ze skutera - niby oryginał a krótszy...

Post autor: termin21 » 2009-07-30, 17:23

wujcio pisze:czy Ty umiesz czytać przecież napisałem ze góra jest taka sama a od strony kanału ssącego jest niżej ;]
I przecież nie kupiłem jakieś podróby tylko oryginał możliwe że było kilu dostawców tłoków w PRL
Nie było zawsze tłoki w polscie robiła odlewnia w gorzycach były one super jakośći

Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: Nowy tłok ze skutera - niby oryginał a krótszy...

Post autor: 175mirek » 2009-07-30, 17:24

Ja jeszcze docieram i mam kiepsko zapłon ustawiony.Musze ustawić zapłon,zrobic jeszcze ze 300km bo 100 zrobiłem i będę próbował :D
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Nowy tłok ze skutera - niby oryginał a krótszy...

Post autor: wujcio » 2009-07-30, 22:19

U mnie też widać różnice kopa ma takiego że szok normalnie 60 km/h to w parę sekund. a silnik ma przejechane około 10 km ;) i jakoś specjalnie go nie żyłuje bo jeżdżę spokojnie.
Tyle że szlif mam zrobiony bardzo ciasno jak z fabryki i wszystko się ostro grzeje.
Poprzednio robiłem remont na org tłoku to takiego przyspieszenia nie było. Normalnie dzięki wypełniaczom i temu tłokowi jest dużo silniejszy przedtem jak się długo jechało na gazie czy coś to strasznie kopcił i był słaby a tu spokojnie można zatrzymać się i pyrka na wolnych obrotach.

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: Nowy tłok ze skutera - niby oryginał a krótszy...

Post autor: Mateusz WSK » 2009-07-31, 21:46

ee to ładnie Ci leci sprzęt Żbiku.Ja w swoim mam org. tłoczek, nie testowałem nigdy bo nie ma sensu za bardzo :P.najwięcej chyba 100km/h jechałem.Czasami to przycisne gdy widze jakiś skuter przede mną lub żeby jakieś auto wyprzedzić :D.Mój strasznie głośno chodzi, już przy 90 to nieźle ryczy.Nie mam wkładki to pewnie dlatego tak :P.Ale podoba mi się ten piękny głos na wolnych obrotach.Mmm :P.Auta zagłuszam na światłach gdy stoje :P.
Ja tam nie mam problemu przeważnie z odpalaniem, pomimo że mój Pegaz nie jest już w życiowej formie.Czasem coś mu odbije i nie odpali, ale to żadko.Wtedy gdy trzeba na mieście to pali elegancko, na zimnym 1-2 kopy ciepłym też tak.O dziwo trzyma elegancko obroty na zimnym silniku, bez gazu elegancko pracuje :)
pozdr.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości