Rodzaje głowic stosowane w silnikach W2B

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Rodzaje głowic stosowane w silnikach W2B

Post autor: 175mirek » 2009-06-14, 13:12

Takie małe odkrycie?Nie wiem ale ostatnio zdjąłem od silnika Kobuza głowice splanowaną czyli od S1,dudka itp, i znalazłem głowice niesplanowaną od zwykłego silnika 060,no i jeszcze zdjąłem głowice z silnika 059.Położyłem te 3 głowice obok siebie i zauważyłem ze wszystkie róźnią sie od siebie.Min:

Głowica 1 od S1
głowica s1 #1.jpg
Widoczny brak progu(zgrubienia,dystansu) takiego jak w zwykłej głowicy.Posiada ona jeszcze jedną różnicę.Komora spalania jest mniejsza.Nie widac tego na zdjęciu ale jest mniejsza.
Posiada oznaczenia: AK 9 sFm 2 ZMD

Głowica 2 zwykła od silnika 060
głowcia 060 #2.jpg

Widoczny próg,normalna głowica jaką każdy widział.Ma większa komore spalania niż głowica od S1.
Posiada oznaczenia: AK 9 1 ZMD

Głowica 3 od silnika 059
głowcia 059 #3.jpg

Troche kiepski model porównawczy bo jest ciut wypracowana :P
Próg jest sporo wyższy niż w głowicy silnika 060,komora spalania taka sama jak w 060.
Posiada oznaczenia: AK 9 grzybek ZMB(tu nie ma pomyłki bo pisze naprawde ZMB) 1 ZMD

To takie moje spostrzeżenia.Jeśli ktoś wie o jeszcze innej głowicy prosił bym o dopisanie sie poniżej ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

Awatar użytkownika
ppaatt1995
Posty: 57
Rejestracja: 2009-12-07, 15:12
GG: 0
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Rodzaje głowic stosowane w silnikach W2B

Post autor: ppaatt1995 » 2010-02-01, 19:00

Ja mam taką samą głwowice jak ta pierwsza tylko są na niej takie napisy jak na tej od 059,czy to głowica do wsk sport?
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym ...

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Rodzaje głowic stosowane w silnikach W2B

Post autor: Alien » 2010-02-01, 22:25

są na niej takie napisy jak na tej od 059,czy to głowica do wsk sport?
Mój Garb '72 ma taką właśnie głowice, a niewątpliwie jest to 0-59 - czyli Twoja to raczej nie jest sport. Chociaż poza napisem to raczej niczym się nie różni.

Awatar użytkownika
ppaatt1995
Posty: 57
Rejestracja: 2009-12-07, 15:12
GG: 0
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Rodzaje głowic stosowane w silnikach W2B

Post autor: ppaatt1995 » 2010-02-02, 16:22

ale ta moja ma mniejszą komore spalani niż tak od 059.
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym ...

Awatar użytkownika
NeoN
Posty: 153
Rejestracja: 2008-08-05, 20:24
Moje maszyny: Wueska
Emzety
Komarzątka
Lokalizacja: Grójec
Kontaktowanie:

Re: Rodzaje głowic stosowane w silnikach W2B

Post autor: NeoN » 2010-02-12, 01:59

Oznaczenia na głowicy z M21 W2 75r.

AK9 Fsm 1 ZMD
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

marcinsud
Posty: 26
Rejestracja: 2010-03-13, 15:56
GG: 0
Moje maszyny: '73 M21W2
Lokalizacja: Leszno
Kontaktowanie:

Re: Rodzaje głowic stosowane w silnikach W2B

Post autor: marcinsud » 2011-07-21, 19:38

WSK M21W2 Lux 73 rocznik

Co ciekawe oznaczenie jak w sporcie, ale lekki nadlew jest. Tak przy okazji te zadziory to normalna sprawa czy lepiej je jakoś zlikwidować?

Ja coś czuję, że te oznaczenia są losowe, jak widać mam zwykłą głowicę, a opisana jest jak od S1, czyli AK9 FSM 2 ZMD. Pewnie wszystkie z FSM miały AK9 i 2 w oznaczeniu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

sawekwsk175
Posty: 102
Rejestracja: 2010-01-16, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: Wola
Kontaktowanie:

Re: Rodzaje głowic stosowane w silnikach W2B

Post autor: sawekwsk175 » 2011-12-27, 17:10

Ja dzisiaj porównałem 2 głowice, i się okazało że jedna ma podtoczenie na tuleje cylindra o głębokości ~ 1.2 mm a druga ~ 2.4 mm. Sęk w tym że w tej pierwszej wygląda na to jak by była uszczelka aluminiowa "przyklejona". lecz po dokładniejszych oględzinach wydaje mi się że jednak to jest fabryczne podtoczenie. Prośba do kogoś kto ma głowice na wierzchu żeby pomierzył. Z góry dzięki

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości