Przedmuchy spod głowicy

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
Awatar użytkownika
kamil104
Posty: 67
Rejestracja: 2007-10-13, 13:56
GG: 9447750
Moje maszyny: WSK M21W2 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Przedmuchy spod głowicy

Post autor: kamil104 » 2009-08-25, 19:15

Witam!
Gdy próbuje odpalić moją garbuske za którymś razem kopiąc starterem słychać gwałtowny wydmuch powietrza i zaraz potem w piwnicy czuć zapach spalin. Gdy zdjąłem głowice okazało się, że powierzchnia styku z tuleją cylindra ma małe wżerki. Sam brzeg tulei jest tak jakby delikatnie zbity w paru miejscach. Można obie powierzchnie tak przeszlifować żeby tłok nie obijał o głowice czy pozostaje tylko założenie uszczelki?

termin21

Re: Przedmuchy spod głowicy

Post autor: termin21 » 2009-08-25, 19:34

jak przeszlifujesz to ci ubędzie materiału i jeszcze bardziej ci będzie wydmuchiwać.teoretycznie sprawdza sie głowcie w 175 tak(tak słyszałem)ściągasz cylinder nakładasz głowice na niego i łapiesz za głowice i podnoszisz powinna podnieść się głowica razem z cylindrem który nie powinien odpaść wtedy jest idealnie dopasowane a nie wiem czy pod głowice do 175 uszczelke dostaniesz

Awatar użytkownika
kamil104
Posty: 67
Rejestracja: 2007-10-13, 13:56
GG: 9447750
Moje maszyny: WSK M21W2 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Przedmuchy spod głowicy

Post autor: kamil104 » 2009-08-25, 19:41

Podobno pasuje od CZ 350. Ogólnie to głowice można włożyć bez żadnych oporów, dopiero przy wykręconych szpilkach jak ją przekręce to dopiero wtedy głowica mocno się trzyma cylindra (próbowałem wyrównać głowice obracając w lewo i w prawo na posmarowanym pastą tempo brzegu cylindra).

mati17_17
Posty: 214
Rejestracja: 2008-06-19, 11:42
GG: 13417607
Moje maszyny: Wsk 175 1974r
Mz etz 83r
Lokalizacja: Książenice woj.śląskie
Kontaktowanie:

Re: Przedmuchy spod głowicy

Post autor: mati17_17 » 2009-08-25, 19:43

w 175 nie było nigdy uszczelki a jak masz problem z ta głowicą to wymien lub spróbuj naprawic miło by było zobaczyc foto tych uszkodzań

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Przedmuchy spod głowicy

Post autor: pawel15 » 2009-08-25, 20:13

Spróbuj wyrównać głowicę na szkle z drobnoziarnistym papierem ściernym(np. 600 lub drobniejszym), daj uszczelkę od CZ 350 i powinno być dobrze. Pasta Tempo jest do innych celów ;).

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: Przedmuchy spod głowicy

Post autor: Tukan » 2009-08-25, 20:21

Drobne zeszlifowanie kołnierza tulei cylindra nie powinno w niczym przeszkadzać. Jeśli kołnierz jest mocno zbity itp to nie ma się co łudzić, nigdy nie będzie szczelnie - cyl do wymiany.

Awatar użytkownika
czochu
Posty: 119
Rejestracja: 2007-10-31, 09:21
GG: 0
Lokalizacja: piaseczno
Kontaktowanie:

Re: Przedmuchy spod głowicy

Post autor: czochu » 2009-08-25, 21:37

gdy ja miałem tak w swojej 175 , to cylinder sie przegrzał i zniekształcił sie troche w tym miejscu gdzie nachodzi głowica no i nie mogłem niczym uszczelnić a czego to ja nie próbowałem...

Awatar użytkownika
kamil104
Posty: 67
Rejestracja: 2007-10-13, 13:56
GG: 9447750
Moje maszyny: WSK M21W2 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Przedmuchy spod głowicy

Post autor: kamil104 » 2009-08-25, 22:23

I musiałeś wymieniać cylinder?

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Przedmuchy spod głowicy

Post autor: wujcio » 2009-08-25, 22:42

cylinder można splanować na szkle i papierze ściernym albo na kamieniu szlifierskim tylko trzeba równomiernie dociskać.
Potem po wyrównaniu cylindra smarujemy pastą polerską i dociskamy głowicę i obracamy tak żeby powierzchnia wyrównała się. Można sprawdzać jakość dotarcja przez posmarowanie towotem albo smarem i dociśnięciem głowicy do cylindra po podniesieniu będzie widać gdzie smar został.
Po takiej operacji minimalnie zbierzemy nierówności i nie powinno być problemu z uderzaniem tłoka o głowicę.
Jeśli Tłok Ci uderza w głowice w jednym punkcie to lekko przypiłuj głowicę w tym punkcie i nic się nie stanie.

Awatar użytkownika
kamil104
Posty: 67
Rejestracja: 2007-10-13, 13:56
GG: 9447750
Moje maszyny: WSK M21W2 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Przedmuchy spod głowicy

Post autor: kamil104 » 2009-08-25, 22:59

Jutro spróbuje ;) Jakiej gradacji powinien być papier?

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Przedmuchy spod głowicy

Post autor: wujcio » 2009-08-25, 23:17

400 albo 800 chodzi o to żeby wyrównać powierzchnie wiec zacznij najpierw od grubszego będziesz widział jak rozkładają się rysy (jaśniejsze a gdzie są dziury ciemne miejsca) jak będziesz miał równe możesz próbować z mniejszą gradacją :)

Awatar użytkownika
czochu
Posty: 119
Rejestracja: 2007-10-31, 09:21
GG: 0
Lokalizacja: piaseczno
Kontaktowanie:

Re: Przedmuchy spod głowicy

Post autor: czochu » 2009-08-26, 16:06

ja u siebie wymieniłem cylinder bo był strasznie skatowany wytarty gwint na kolanko zerwany prawie całkiem więc sie nie bawiłem

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Przedmuchy spod głowicy

Post autor: pawel15 » 2009-08-26, 16:13

czochu pisze:ja u siebie wymieniłem cylinder bo był strasznie skatowany wytarty gwint na kolanko zerwany prawie całkiem więc sie nie bawiłem
Kamil104 ma problem z cylindrem ale pod względem nieszczelności przy tulei a nie przy gwincie na kolano...
A co do docierania to po skończonym zabiegu tuleję trzeba dokłądnie oczyścić z opiłków ale chyba o tym nie muszę pisać.

Awatar użytkownika
czochu
Posty: 119
Rejestracja: 2007-10-31, 09:21
GG: 0
Lokalizacja: piaseczno
Kontaktowanie:

Re: Przedmuchy spod głowicy

Post autor: czochu » 2009-08-26, 19:38

paweł15 popatrz co napisałem wyzej.... napisałem ze był przegrzany i nieszczelny a ze miał inne wady to nie opłacało sie go robić tylko go wymieniłem czujesz czacze

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości