Problem z wałem.

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
Awatar użytkownika
ppaatt1995
Posty: 57
Rejestracja: 2009-12-07, 15:12
GG: 0
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Problem z wałem.

Post autor: ppaatt1995 » 2010-02-23, 16:25

Nie wiem co zrobić z wałem ponieważ jak rozpołwiłem silnik to wał sie razem z nim rozpołowił,co mam teraz z nim zrobić?Nadaje sie na wyzucenie?
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym ...

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: wał problem

Post autor: Wojtek » 2010-02-23, 16:40

To ciekawa historia. Zanieś wał do zakładu na wymianę sworznia i może łożyska lub całego korbowodu. Jeśli korbowód był w dobrym stanie to naprawa nie będzie droga.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: wał problem

Post autor: wujcio » 2010-02-23, 17:06

jeśli oczywiście otwór w przeciwwadze nie jest naruszony (nie jest wyrobiona dziura do której wpadnie nowy sworzeń.) to wał nadaje się do regeneracji.

Awatar użytkownika
ppaatt1995
Posty: 57
Rejestracja: 2009-12-07, 15:12
GG: 0
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: wał problem

Post autor: ppaatt1995 » 2010-02-23, 17:07

Korbowód jest w dobrym stanie,luzy ma małe tylko na boki.To zanieśc tam gdzie robią regeneracje?I powiedzeć zeby dolny sworzen wymienili.?
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym ...

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: wał problem

Post autor: wujcio » 2010-02-23, 17:14

no ok korbowód może być w bd stanie ale sworzeń będzie luźno w przeciwwadze i do widzenia nic z tym nie zrobisz.

Awatar użytkownika
ppaatt1995
Posty: 57
Rejestracja: 2009-12-07, 15:12
GG: 0
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: wał problem

Post autor: ppaatt1995 » 2010-02-23, 17:17

To czyli,ze jak nowy sworzeń lekko wejdzie to przeciwwagi do wywalenia?
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym ...

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: wał problem

Post autor: wujcio » 2010-02-23, 17:21

tak jest :) sworzeń musi wejść ciasno żeby było wszystko sztywno, jesli rusza CI sie na boki kobra to znaczy ze masz rowki w korbie albo na sworzniu w miejscach gdzie chodzą rolki.

arturoo
Posty: 2
Rejestracja: 2009-06-13, 19:31
GG: 0
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Re: wał problem

Post autor: arturoo » 2010-02-27, 22:59

Jeżeli uważasz że korbowód nie ma luzu na tym starym sworzniu to jeżeli masz gdzieś w okolicy galwanizernię możesz podejść i dowiedzieć się czy kładą chrom ale techniczny nie galanteryjny. Jak kładą to zanosisz przeciwwagę żeby położyli cienką warstwę a najlepiej zanieść im sworzeń żeby wiedzieli ile położyć i problem masz z głowy.
Kolega tak robił z dwoma wałami od Jawy i wszystko złożyło się pięknie i pracuje już chyba ponad 2 lata.

Awatar użytkownika
ppaatt1995
Posty: 57
Rejestracja: 2009-12-07, 15:12
GG: 0
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: wał problem

Post autor: ppaatt1995 » 2010-02-28, 09:49

Dzięki wilekie arturoo
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym ...

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: wał problem

Post autor: Alien » 2010-02-28, 12:01

Niby tak - parę mikrometrów przybędzie, ale weźcie pod uwagę ze sworzeń nie zużywa się równomiernie..Wał ma byc złożony precyzyjnie a w tej metodzie jest za dużo na oko.. trzeba dokładnie znać potrzebną wartość naddatku powłokowi żeby w procesie galwanizacji ustalić odpowiednie natężenie i napięcie prądu. No i ocena zużycia na zasadzie "Jeżeli uważasz że korbowód nie ma luzu" to wynik jest takie ze: udo sie, albo sie nie udo... :) ale trzymając się tego pomysłu to można by pochromować przeciwwagi i kupić nowy sworzeń (pytanie tylko gdzie).

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości