Tłok dotyka wału.

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Tłok uderza o wał?

Post autor: ŻbiKu » 2008-09-08, 15:08

Miałem na myśli że silnik ma tyle przejechane ale wymieniany był tylko tłok (nie wiem czemu). Połówki nie były nigdy rozkładane. Silnik jest prawie nowy trzeba zrobić tylko szlif, zmienić tłok i pewnie łożyska dla pewności bo te PRLowskie za dobre nie były podobno.Wyobraż sobie HP że ukruszony fragment tłoka mógł go uszkodzić w jego górnej partii;)

Awatar użytkownika
HP
Posty: 216
Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: GLAIWITZ
Kontaktowanie:

Re: Tłok uderza o wał?

Post autor: HP » 2008-09-08, 18:03

To fakt, aluminiowy okruch mogl dostac sie kanałem ssącym na gore.
Ile u Ciebie kosztuje szlif cylindra do 175?

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Tłok uderza o wał?

Post autor: ŻbiKu » 2008-09-09, 12:14

Musiałbym się rozejrzeć, zapytać w motoryzacyjnych. W pierwszej napotkanej szlifierni silników gość chce aż stówe za szlif.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Tłok uderza o wał?

Post autor: Wojtek » 2008-09-09, 12:19

Ja na początku roku płaciłem 50 złotych za szlif plus dyszka za mycie chemiczne cylindra. Przeważnie cena jest funkcją pojemności skokowej z dodatkowym argumentem lokalizacji szlifierni.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
HP
Posty: 216
Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: GLAIWITZ
Kontaktowanie:

Re: Tłok uderza o wał?

Post autor: HP » 2008-09-09, 14:02

W mojej okolicy ją 2 szlifiernie. W pierwszej chcieli 60zl a w drugiej 40, ale jak gość zobaczyl cylinder z WSKi to sam zaproponował 30zl. Chyba za sentyment. Nie mógł uwierzyć, ze ktos jeszcze remontuje i jeżdzi na tych maszynach.

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Tłok uderza o wał?

Post autor: kamil_Ziomek » 2008-09-10, 22:57

Ja w sumie nie wiem gdzie odają ale w Skuter Dębica pytałem się to 25zł za szlif ale w szkole zrobiłem za darmo.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
leśia
Posty: 51
Rejestracja: 2007-06-26, 22:14
GG: 11543476
Lokalizacja: złotów
Kontaktowanie:

Re: Tłok uderza o wał?

Post autor: leśia » 2008-10-08, 18:36

ja także miałem założony nowy tłok i wydawało mi się że tłok uderzał w głowice więc założyłem uszczelkę pod nią ale dalej był taki sam efekt a po jakiś trzech tysiącach kilometrów za mocno jej dałem po manetce i z silnika wydobył się trzy małe zgrzyty ;( .Pierwsze co mi przyszło do głowy to myśl że znowu pierścienie się przegrzały i pękły ale po próbie kopnięcia na starter wał ani myślał drgnąc 8/ ,wtedy zaczołem sie obawiać że to już raczej wał sie rozsypał!!!
ale po ściągnięciu głowicy na denku tłoka leżał jego odłamki...aby ściągnąć cylinder to musiałem się zdrowo przyłożyć i sie okazało się że tłok uderzał o wał i (normalnie były wygłębienia na przeciwwagach) dolna część tłoka od strony gażnika az do swożnia była wyłupana NORMALNIE MASAKRA!!!
Teraz od razu po zakupie nowego tłoka zeszlifuję z 1,5mm końce gaznika i dopiero założę...
pozdro
\...lubisz to się bawisz.../
http://www.youtube.com/watch?v=GSDNg6IZla0

Awatar użytkownika
adasiek185
Posty: 282
Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
Kontaktowanie:

Re: Tłok uderza o wał?

Post autor: adasiek185 » 2008-10-08, 18:57

Też kiedyś wyciąglem taki tłok w którym nic od sworznia w dol nic nie było. Ale co najdziwniejsze-silnik pracował na wolnych obrotach wtedy, na szczęście. Ale i tak uszkodził cylinder. Ułamał część tulei która wchodzi w blok
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!

Awatar użytkownika
ppaatt1995
Posty: 57
Rejestracja: 2009-12-07, 15:12
GG: 0
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Tłok dotyka wału.

Post autor: ppaatt1995 » 2010-03-20, 17:50

Mam pytanie.
Otóż mam wał ze starych zapasów i otwór na sworzeń tłokowy jest dziwnie wywiercony i jak kopie to tłok uderza o wał.


PS. Jakby co to nie mój wał tylko zdj z allegro,ale mój ma identyczną korbę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym ...

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: tłok dotyka wału

Post autor: Brat » 2010-03-20, 18:48

dziwie wywiercony ?? co masz na myśli ?? może przedstaw to chociaż rysunkiem z painta, możne źle jest przewiercona tulejka brązowa sworznia.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: tłok dotyka wału

Post autor: wujcio » 2010-03-20, 21:15

a jak wychodzi tłok do góry to jest niżej niż rant cylindra? dziwna sprawa, nie powinien udeżać o przeciwwagi może masz jakiś zwalony i za długi tłok

Awatar użytkownika
ppaatt1995
Posty: 57
Rejestracja: 2009-12-07, 15:12
GG: 0
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: tłok dotyka wału

Post autor: ppaatt1995 » 2010-03-20, 21:32

Tłok nie jest za długi tylko korbowód ma dziurę na sworzeń troch niżej nie wiem dlaczego.Może mi ktoś to wytłumaczyć.
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym ...

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: tłok dotyka wału

Post autor: wujcio » 2010-03-20, 21:35

sprawdź tylko jak wychodzi wysoko tłok bo jeśli gmp jest dużo niżej niż krawędź cylindra to nic z tego nie będzie, a jeśli ta różnica jest minimalna to możesz leko przypiłować tłok od dołu żeby nie obijał o przeciwwagi.
Możesz mieć np inne wykorbienie że tłok wychodzi dużo wyżej i chowa się dużo niżej ale wtedy otwór był by źle zrobiony w przeciwwagach na sworzeń. ciężko to stwierdzić jak nie ma żadnych zdjęć..
o ile mnie pamięć nie myli to od środka sworznia w przeciwwagach do środka sworznia od tłoka powinna być odległość 127 mm

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: tłok dotyka wału

Post autor: Stary » 2010-03-20, 23:41

Wyglada na to, ze otwor w glowce korbowodu jest zle wywiercony i tyle. Jest za nisko. Stracisz na kompresji.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: tłok dotyka wału

Post autor: Wojtek » 2010-03-21, 22:21

Możesz niskim kosztem wymienić tulejkę i nową rozwiercić już koncentrycznie.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: tłok dotyka wału

Post autor: Alien » 2010-03-22, 01:23

Gdyby tłok uderzał o przeciwwagi to pierwsze odpalenie byłby ostatnim - przecież płaszcz tłok w krótkim czasie by si ukruszył! Może coś innego Ci się tłucze, niekoniecznie w taki sposób. Odnoście zdjęcia - to ze tulejka wydaje się zamocowana niekoncentrycznie to nie znaczy ze otwór w główce korbowodu został źle wywiercony - po prostu takie były formy do odlewu, mimo tego odległość od środków otworów w stopie i główce korbowodu pozostaje taka sama.

Napisz coś więcej, odpalałeś ten silnik? Czy jesteś w trakcie może składania, jeśli tak to czy masz założony cylinder itp itd - to nie forum jasnowidzów.

Awatar użytkownika
ppaatt1995
Posty: 57
Rejestracja: 2009-12-07, 15:12
GG: 0
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: tłok dotyka wału

Post autor: ppaatt1995 » 2010-03-22, 15:18

Nie odpalałem jeszcze silnika tylko jak kopnołem przy założonym tylko cylku to coś blokowało.
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym ...

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: tłok dotyka wału

Post autor: Alien » 2010-03-22, 16:35

ppaatt1995 pisze:jak kopnołem przy założonym tylko cylku to coś blokowało.
To trochę za mało żeby wywnioskować o uderzanie o przeciwwagi, rzekłbym że raczej świadczy to o czymś zupełnie innym. Czy tłok masz założony strzałką w kierunku wydechu? Jeśli nie, to pewnie pierścienie zakleszczają się w oknie wydechowym.

btw 'Chiński' piszę się przez "CH".

Awatar użytkownika
ppaatt1995
Posty: 57
Rejestracja: 2009-12-07, 15:12
GG: 0
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: tłok dotyka wału

Post autor: ppaatt1995 » 2010-03-22, 17:21

Tłok mam założony zamkami na pierścienie do tyłu bo strzałki nie mam.
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym ...

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: tłok dotyka wału

Post autor: wujcio » 2010-03-22, 17:24

a czy cylinder masz po szlifie?

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości