Nowa Korba

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: maykii » 2010-07-02, 18:06

Tak jak Alien napisał to ztaczasz sworzeń do wymiaru 21mm.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: Alien » 2010-07-02, 18:39

Kubus_Rider pisze: Czyli jak to mam rozumiec oni staczają sworzen czy rozwiercają przeciwwagi ? :cool:
Obie opcje są możliwe, ale stopniowanie sworznia jest łatwiejsze technologicznie. Poza tym rozwiercając przeciwwagi jest ryzyko ze coś wyjdzie niecentrycznie i będzie lipa.

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: Tukan » 2010-07-02, 18:43

A czy sworzeń nie jest przypadkiem (a raczej na pewno) właśnie w wierzchniej warstwie utwardzany? Chyba nie tak łatwo z tym zbieraniem materiału...

Awatar użytkownika
Kubus_Rider
Posty: 79
Rejestracja: 2010-02-13, 17:36
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: Kubus_Rider » 2010-07-03, 15:21

No właśnie dobrze by było jak by sie ktoś wypowiedział kto regenerował wał gdzieś w Krakowie ;-)

Awatar użytkownika
wskmaniak
Posty: 143
Rejestracja: 2008-04-11, 20:36
GG: 12695501
Moje maszyny: WSK M06 B3 KOS i WSK M21W2
CZ350
Lokalizacja: Brzesko
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: wskmaniak » 2010-07-03, 18:04

Odebrałem wał z regeneracji i jestem bardzo zadowolony. Otwory w przeciwwagach zostały powiększone i pan dorobił mi podkładki. Poskładam silnik i zobaczymy jak będzie
UNIA TARNÓW

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: Tukan » 2010-07-03, 18:59

wskmaniak pisze:Otwory w przeciwwagach zostały powiększone
I prawidłowo, nie wiem co to za brednia ze stopniowaniem sworznia.
Niezły ten Wasz południowy Andrzejek. :hihi:

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: Alien » 2010-07-03, 19:28

I prawidłowo, nie wiem co to za brednia ze stopniowaniem sworznia.
Ta 'brednia' siedzi u mnie w wale i nie wydaje mi się żeby coś było źle - dla jasności, Andrzejkowi podziękowałem za współpracę i wał składałem w innym, wydaje mi się bardziej profesjonalnym, zakładzie - dla nich stopniowanie sworznia nie było niczym dziwnym. Co do utwardzenia jego powierzchni - jeśli takowe jest, to przetoczenie niczemu nie przeszkadza, bo powierzchnia z którą pracuje łożysko pozostaje nietknięta. Tokarka jak widać poradziła sobie z tym arcy-twardym materiałem, w którego twardość tak naprawdę szczerze wątpię :) Także osobiście pozostanę przy swojej wersji, bo uważam że daleko łatwiej jest obrobić jeden wałek w dwóch stron, niż dwie przeciwwagi zachowując osiowość - w myśl zasady ze tolerancje łatwiej dobierać zgodnie z zasadą stałego otworu, a nie stałego wałka. Wiadomo że są uchwyty samocentrujące, ale pytanie brzmi czy w fabryce zostało to przewiercone centrycznie względem poszczególnych przeciwwag czy "w zespole".

Co do podkładek, owszem dorobienie ich nie jest żadnym problem. Tylko że większym zakładom się nie chce w bawić w takie pierdółki, więcej pieniędzy jest ze szlifowania wału do ciężarówki, więc szkoda czasu. Czemu Andrzej się tego nie podjął (mimo że ma 'kameralny' warsztat) nie wiem - zapytajcie jego samego.

U mnie problem polegał na tym że nie znałem grubości tych podkładek i co dziwne nikt, pomimo długich poszukiwań, nie potrafił udzielić mi odpowiedzi na to pytanie. Mógłbym to zmierzyć, ale nie mam takich precyzyjnych przyrządów pomiarowych, poza tym zastosowałem inne łożysko igiełkowe, które ma odrobinę węższy koszyczek niż ten z Dębicy, a kij wie jaki był oryginał. Aż wreszcie pytanie jak ktoś w warsztacie złoży ten wał, przecież cały nasz obliczony luz w bierze w łeb kiedy przeciwwagi nie wejdą idealnie równo z płaszczyzną przeciwwag. Słowem, w końcu znalazłem używki...żeby nie było za prosto mam teraz ze trzy komplety i każdy jest inny :lol: i bynajmniej nie jest to powodem nadmiernego zużycia. Wybrałem najgrubszy i luz osiowy na korbowodzie jest teraz minimalny. To spora zmiana biorąc pod uwagę że początkowo miałem 2mm :lol:

Awatar użytkownika
Kubus_Rider
Posty: 79
Rejestracja: 2010-02-13, 17:36
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: Kubus_Rider » 2010-07-03, 22:35

Wskmaniak - gdzie regenerowałeś wał ? ;-)

Awatar użytkownika
wskmaniak
Posty: 143
Rejestracja: 2008-04-11, 20:36
GG: 12695501
Moje maszyny: WSK M06 B3 KOS i WSK M21W2
CZ350
Lokalizacja: Brzesko
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: wskmaniak » 2010-07-03, 22:53

W warsztacie w Brzesku. Załatwiał mi to chłopak siostry.
Gdzies w Niepołomicach jest gosc który bardzo dobrze regeneruje wały :-D
UNIA TARNÓW

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: Alien » 2010-07-03, 23:18

Ja robiłem w Auto-Szlifie na ul. Makuszyńskiego w Krakowie - nie jeździłem jeszczena nim, więc powiem tylko że warsztat jest naprawdę profesjonalnie wyposażony, goście kumają o co chodzi i przede wszystkim w końcu ktoś zrobił mi wał tak jak chciałem. Jeśli przywieziesz swoją korbę to koszt złożenia i centrowania wyniesie Cie 50zł.

Awatar użytkownika
Kubus_Rider
Posty: 79
Rejestracja: 2010-02-13, 17:36
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: Kubus_Rider » 2010-07-14, 16:13

Właśnie 2 dni temu wybrałem sie do Krakowa właśnie na ulice Kornela Makuszyńskiego 5b do zakladu Auto-szlif. Do tego co mówił Alien, faktycznie zakład bogato wyposażony. Byłem zrobiłem rozeznanie bo paczka z korbowodem jeszcze nie doszła. Powiedzieli bo pytałem o metodę rozwiercania przeciwwag, powiedzieli ze niema problemu. Kosz wszystkiego powiedział mi ze do 100 zł tak orientacyjnie, ale ze pewnie z 70/80 zł . Wiec decyduje sie na ten zakład ;-)

Awatar użytkownika
Kubus_Rider
Posty: 79
Rejestracja: 2010-02-13, 17:36
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: Kubus_Rider » 2010-08-16, 12:02

Byłem ostatnio w zakladzie i jestem zasmucony nieda sie zregenerowac mojego wału z W2. Pan co sie zna na rzeczy powiedzial o co chodzi a mianowicie nieda sie przekuc korbowodu z jednorzędowym lozyskiem z wsk do wału W2 czyli przykladowo takiego jak mam ja z SHL gazela bo stopa korbowodu z jednorzędowym lozyskiem jest wąższa od tego z trzyrzędowym i powiedzial mi ze sie nie da.. :/ zrobilem zdjecia obu korbowodów dla porownania http://www.wsk175enduro.blogspot.com Jedynie kupic wał chyba z wsk i wtedy regenerowac ale niewiem czy sie nie zdecyduje na kupno nowego..

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: wujcio » 2010-08-16, 21:38

Coś mi tu nie pasuje jeśli stopa korbowodu jest węższa to jak może po dodaniu dystansów obcierać o coś?

Teoretycznie dla szerszej korby przeciwwagi są bardziej pod frezowane więc szczelina między połówkami powinna być taka sama dla korby jednorzędowej jak i dwu i trzy rzędowej (różnica jedynie w głębokości pod frezowania pod stopę korbowodu)
Od biedy można zawsze korbowód przeszlifować i troszkę go odchudzić bo jak wiadomo nowy i tak jest cięższy od oryginalnego (jeśli faktycznie tarł by bokami o przeciwwagi)

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: Alien » 2010-08-17, 13:19

Da się, mam tak u siebie - kwestia doboru podkładek. Powiedzieli Ci że się nie da, bo nie chce im się bawić w dorabianie podkładek - więcej pieniędzy mają z robienia samochodów więc szkoda im tracić czasu na zabawę z motocyklami które przynoszą im groszowe zyski. Ja przyniosłem im swoje podkładki i wszystko ładnie siedzi, nie ma mowy o obcieraniu o przeciwwagi (co miało miejsce w przypadku braku podkładek, po tym jak wał zrobił mi Andrzej).

Awatar użytkownika
Kubus_Rider
Posty: 79
Rejestracja: 2010-02-13, 17:36
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: Kubus_Rider » 2010-08-17, 22:59

Nie wiem, może faktycznie nie chciało sie z tym robić ale facet miał swoje lata i twierdził ze sie nieda, mniejsza juz o to. Co byście doradzili kupno używki do regeneracji (tylko jak odróżnic wał wsk od shl żeby potem nie było ze sie nie da ?) Widziałem różne wały jedne maja takie wyciecia w przeciwwagach a jedne nie Obrazek
Obrazek

Jak to rozróżnić ? Jesli ktos wie jakie wały byly w poszczegolnych modelach motocykli to też będe wdzięczny... Dla jasności ja mam taki bez tych wycięć :?: :-?
Ostatnio zmieniony 2010-08-17, 23:28 przez Kubus_Rider, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: Wojtek » 2010-08-17, 23:07

Kupno podkładek. To że facet jest stary nie znaczy że jest bogiem wałów korbowych. Sprawa jest prosta jak drut a co więcej Alien wyjaśnił dlaczego nie chciało mu się tego robić. Podkładki z dobrej stali tokarz dorobi ci za 20-30 złotych.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości