Strona 1 z 2

Nowa Korba

: 2010-05-06, 20:46
autor: wskmaniak
Witam
Mam zamiar zregenerowac wał wueski 175 tylko mam jedno pytanie...Czy gdy kupie nowy korbowód[ten wspłóczesnej produkcji] będe musiał rozwiercac otwory w przeciwwagach na sworzeń??

Re: Nowa Korba

: 2010-05-06, 20:48
autor: mateusz 46
moja odp brzmi nie
oddajesz wał z nowa korbą do zakładu i tam ci juz wszystko zrobią pod warunkiem ze zakład jest dobry
u mnie zrobili wszystko pieknie na nowej korbie i chodzi idealnie a wszystko za 50zł

Re: Nowa Korba

: 2010-05-06, 20:51
autor: wskmaniak
ale czy nowy sworzeń pasuje w stare otwory?

Re: Nowa Korba

: 2010-05-06, 20:56
autor: mateusz 46
z tego co wiem jest o 1 mm grubszy
ale to nie problem dla dobrego zakładu

Re: Nowa Korba

: 2010-05-06, 21:27
autor: wujcio
najprościej zmierz sworzeń w swoim wale i porównaj z tym co jest na aukcji
wszystko zależy jakiej generacji masz wał czy starego typu czy nowego...

Re: Nowa Korba

: 2010-05-06, 21:37
autor: wskmaniak
A jak rozpoznam czy to stary typ czy nowy?

Re: Nowa Korba

: 2010-05-06, 21:39
autor: wujcio
po wymiarze sworznia ;] i po tym czy łożysko igiełkowe jest jedno/dwu/trzyrzędowe

Re: Nowa Korba

: 2010-05-06, 21:41
autor: mateusz 46
własnie po średnicy dolnego sworznia
21 lub 22mm jeśli sie nie myle ta takie były wymiarry

Re: Nowa Korba

: 2010-05-06, 21:48
autor: wskmaniak
Na stopie korbowodu było łożysko dwurzędowe

Re: Nowa Korba

: 2010-06-05, 15:06
autor: Kubus_Rider
Mam pytanie : orientuje sie ktoś gdzie jest moze porządny zakład zajmujący sie regeneracją wałów w okolicach Krakowa ? I ewentualnie jakie ceny mają.. Pozdrawiam ;-)

Re: Nowa Korba

: 2010-06-05, 15:27
autor: wujcio

Re: Nowa Korba

: 2010-06-29, 13:36
autor: Kubus_Rider
A powiedz mi co z tymi podkładkami dystansującymi bo te korbowody na allegro tego nie posiadają w zestawie ? Jeżeli zawiozę do zakładu wał do regeneracji z nowym zestawem (korbowód, łożysko,sworzeń) to oni mają takie podkładki ? Niewiem nawet jak one wyglądają.

Re: Nowa Korba

: 2010-06-29, 17:32
autor: wujcio
jeśli masz w starym wale to powiedz żeby CI je zostawili gorzej jak ich nie ma...

Re: Nowa Korba

: 2010-06-30, 01:49
autor: Alien
Szacowne krakowskie zakłady o dziwo nie posiadają takich podkładek...przekonałem się o tym (tfu!) na własnej skórze. Chociaż Pan Andrzej z Siemaszki czasem znajdzie jakieś na podłodze między tokarką, a starym taboretem.. Weź podkładki ze starej korby i problem znika.

Re: Nowa Korba

: 2010-07-01, 09:02
autor: Kubus_Rider
hmmm.. własnie ciekawe czy one tam jeszcze są.. :cool: a da sie wogule takie coś dostać ?

Re: Nowa Korba

: 2010-07-01, 13:23
autor: wujcio
jeśli masz org nie kombinowany wał to na pewno są bo ten element nie zużywa się:)
Kupić pewnie można ze starym wałem, dorabianie to nie ciekawa sprawa bo muszą być z bardzo twardego materiału

Re: Nowa Korba

: 2010-07-01, 16:49
autor: Kubus_Rider
Aha dzięki :cool: No to nie pozostaje mi nic innego jak kupno nowego korbowodu i nadzieja ze te podkladki tam są ;-) A powiedzcie mi jakie ceny w krk ?

Re: Nowa Korba

: 2010-07-01, 22:58
autor: Alien
Jak będziesz miał swoja nową korbę i łożysko to złożenie z wycentrowaniem to ok. 50zł. A druga sprawa to trzeba jeszcze zestopniowywać sworzeń z 22 na 21mm i to już zależy od zakładu. U Andrzeja kosztowało mnie to 10zł.
ps. Jeśli nie będziesz miał tych podkładek to odezwij się do mnie na PW, myślę ze znajdzie się dla Ciebie jakiś komplet :)

Re: Nowa Korba

: 2010-07-01, 23:28
autor: wujcio
Alien pisze:A druga sprawa to trzeba jeszcze zestopniowywać sworzeń z 22 na 21mm i to już zależy od zakładu. U Andrzeja kosztowało mnie to 10zł.
To jest zależne z którego okresu jest wal do wymiany bo o ile pamiętam to model w którym akurat sworzeń pasuje jest z końcówki produkcji (sam posiadam taki wal (jest tam łożysko jednorzędowe)

Re: Nowa Korba

: 2010-07-02, 17:59
autor: Kubus_Rider
Mój wał pochodzi z shl gazeli i posiada lozysko trzyrzędowe.. oraz swozen 21 .. Czyli jak to mam rozumiec oni staczają sworzen czy rozwiercają przeciwwagi ? :cool: