Nowa Korba

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Awatar użytkownika
wskmaniak
Posty: 143
Rejestracja: 2008-04-11, 20:36
GG: 12695501
Moje maszyny: WSK M06 B3 KOS i WSK M21W2
CZ350
Lokalizacja: Brzesko
Kontaktowanie:

Nowa Korba

Post autor: wskmaniak » 2010-05-06, 20:46

Witam
Mam zamiar zregenerowac wał wueski 175 tylko mam jedno pytanie...Czy gdy kupie nowy korbowód[ten wspłóczesnej produkcji] będe musiał rozwiercac otwory w przeciwwagach na sworzeń??
UNIA TARNÓW

Awatar użytkownika
mateusz 46
Posty: 231
Rejestracja: 2009-05-05, 20:55
Moje maszyny: rm 125
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: mateusz 46 » 2010-05-06, 20:48

moja odp brzmi nie
oddajesz wał z nowa korbą do zakładu i tam ci juz wszystko zrobią pod warunkiem ze zakład jest dobry
u mnie zrobili wszystko pieknie na nowej korbie i chodzi idealnie a wszystko za 50zł
Ekipa Północ

Awatar użytkownika
wskmaniak
Posty: 143
Rejestracja: 2008-04-11, 20:36
GG: 12695501
Moje maszyny: WSK M06 B3 KOS i WSK M21W2
CZ350
Lokalizacja: Brzesko
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: wskmaniak » 2010-05-06, 20:51

ale czy nowy sworzeń pasuje w stare otwory?
UNIA TARNÓW

Awatar użytkownika
mateusz 46
Posty: 231
Rejestracja: 2009-05-05, 20:55
Moje maszyny: rm 125
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: mateusz 46 » 2010-05-06, 20:56

z tego co wiem jest o 1 mm grubszy
ale to nie problem dla dobrego zakładu
Ekipa Północ

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: wujcio » 2010-05-06, 21:27

najprościej zmierz sworzeń w swoim wale i porównaj z tym co jest na aukcji
wszystko zależy jakiej generacji masz wał czy starego typu czy nowego...

Awatar użytkownika
wskmaniak
Posty: 143
Rejestracja: 2008-04-11, 20:36
GG: 12695501
Moje maszyny: WSK M06 B3 KOS i WSK M21W2
CZ350
Lokalizacja: Brzesko
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: wskmaniak » 2010-05-06, 21:37

A jak rozpoznam czy to stary typ czy nowy?
UNIA TARNÓW

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: wujcio » 2010-05-06, 21:39

po wymiarze sworznia ;] i po tym czy łożysko igiełkowe jest jedno/dwu/trzyrzędowe

Awatar użytkownika
mateusz 46
Posty: 231
Rejestracja: 2009-05-05, 20:55
Moje maszyny: rm 125
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: mateusz 46 » 2010-05-06, 21:41

własnie po średnicy dolnego sworznia
21 lub 22mm jeśli sie nie myle ta takie były wymiarry
Ekipa Północ

Awatar użytkownika
wskmaniak
Posty: 143
Rejestracja: 2008-04-11, 20:36
GG: 12695501
Moje maszyny: WSK M06 B3 KOS i WSK M21W2
CZ350
Lokalizacja: Brzesko
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: wskmaniak » 2010-05-06, 21:48

Na stopie korbowodu było łożysko dwurzędowe
UNIA TARNÓW

Awatar użytkownika
Kubus_Rider
Posty: 79
Rejestracja: 2010-02-13, 17:36
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: Kubus_Rider » 2010-06-05, 15:06

Mam pytanie : orientuje sie ktoś gdzie jest moze porządny zakład zajmujący sie regeneracją wałów w okolicach Krakowa ? I ewentualnie jakie ceny mają.. Pozdrawiam ;-)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: wujcio » 2010-06-05, 15:27


Awatar użytkownika
Kubus_Rider
Posty: 79
Rejestracja: 2010-02-13, 17:36
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: Kubus_Rider » 2010-06-29, 13:36

A powiedz mi co z tymi podkładkami dystansującymi bo te korbowody na allegro tego nie posiadają w zestawie ? Jeżeli zawiozę do zakładu wał do regeneracji z nowym zestawem (korbowód, łożysko,sworzeń) to oni mają takie podkładki ? Niewiem nawet jak one wyglądają.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: wujcio » 2010-06-29, 17:32

jeśli masz w starym wale to powiedz żeby CI je zostawili gorzej jak ich nie ma...

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: Alien » 2010-06-30, 01:49

Szacowne krakowskie zakłady o dziwo nie posiadają takich podkładek...przekonałem się o tym (tfu!) na własnej skórze. Chociaż Pan Andrzej z Siemaszki czasem znajdzie jakieś na podłodze między tokarką, a starym taboretem.. Weź podkładki ze starej korby i problem znika.

Awatar użytkownika
Kubus_Rider
Posty: 79
Rejestracja: 2010-02-13, 17:36
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: Kubus_Rider » 2010-07-01, 09:02

hmmm.. własnie ciekawe czy one tam jeszcze są.. :cool: a da sie wogule takie coś dostać ?

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: wujcio » 2010-07-01, 13:23

jeśli masz org nie kombinowany wał to na pewno są bo ten element nie zużywa się:)
Kupić pewnie można ze starym wałem, dorabianie to nie ciekawa sprawa bo muszą być z bardzo twardego materiału

Awatar użytkownika
Kubus_Rider
Posty: 79
Rejestracja: 2010-02-13, 17:36
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: Kubus_Rider » 2010-07-01, 16:49

Aha dzięki :cool: No to nie pozostaje mi nic innego jak kupno nowego korbowodu i nadzieja ze te podkladki tam są ;-) A powiedzcie mi jakie ceny w krk ?

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: Alien » 2010-07-01, 22:58

Jak będziesz miał swoja nową korbę i łożysko to złożenie z wycentrowaniem to ok. 50zł. A druga sprawa to trzeba jeszcze zestopniowywać sworzeń z 22 na 21mm i to już zależy od zakładu. U Andrzeja kosztowało mnie to 10zł.
ps. Jeśli nie będziesz miał tych podkładek to odezwij się do mnie na PW, myślę ze znajdzie się dla Ciebie jakiś komplet :)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: wujcio » 2010-07-01, 23:28

Alien pisze:A druga sprawa to trzeba jeszcze zestopniowywać sworzeń z 22 na 21mm i to już zależy od zakładu. U Andrzeja kosztowało mnie to 10zł.
To jest zależne z którego okresu jest wal do wymiany bo o ile pamiętam to model w którym akurat sworzeń pasuje jest z końcówki produkcji (sam posiadam taki wal (jest tam łożysko jednorzędowe)

Awatar użytkownika
Kubus_Rider
Posty: 79
Rejestracja: 2010-02-13, 17:36
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: Nowa Korba

Post autor: Kubus_Rider » 2010-07-02, 17:59

Mój wał pochodzi z shl gazeli i posiada lozysko trzyrzędowe.. oraz swozen 21 .. Czyli jak to mam rozumiec oni staczają sworzen czy rozwiercają przeciwwagi ? :cool:

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości