Szlif cylindra

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
Awatar użytkownika
glutek21
Posty: 257
Rejestracja: 2010-12-13, 16:04
GG: 266895
Moje maszyny: WSK M21W2S Dudek
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Szlif cylindra

Post autor: glutek21 » 2011-08-21, 23:56

Panowie dało by rade zrobić szlif cylindra w 175 na średnice 65mm?? Nie wiem jak gruba pozostała by tuleja i czy wytrzymało by to wszystko. :)

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra

Post autor: Szczepan » 2011-08-22, 00:00

Tłoków ci zbraknie, chyba, że z czegoś innego zastosujesz. Jeśli zostanie coś tulei to bardzo cienka.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
glutek21
Posty: 257
Rejestracja: 2010-12-13, 16:04
GG: 266895
Moje maszyny: WSK M21W2S Dudek
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra

Post autor: glutek21 » 2011-08-22, 00:09

Na dniach będę mia ł silniczek 175 z zastanym tłokiem w cylindrze to zobacze jak gruba jest tuleja, bo niestety nie pamiętam ile jeszcze jej tam było jak składałem silnik..

Myślałem by zrobić tuning z takim tłoczkiem http://allegro.pl/tlok-jawa-250-nominal ... 21649.html ,jego też trzeba by troche podbuzerować (oczywiście nie eksperymentuje na silniku w Dudku :D, narazie tylko plany.. ) Chyba że to gra nie warta świeczki? ;]

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra

Post autor: Szczepan » 2011-08-22, 00:13

3 pierścienie, ciężki tłok jak dla mnie nie bardzo. Takie tłoki stosowano w mocno przerabianych s32. Szukałbym jakiegoś zachodniego tłoka o średnicy 64mm. Jest paru mędrców na forum, którzy mają więdze na ten temat.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra

Post autor: wujcio » 2011-08-22, 10:02

da się roztoczyć na wymiar 65 mm ale to już ostateczność. Rozmiar tulei w najgrubszym miejscu to 70 mm mam akurat rozwiercony cylinder bez tulei.
Więc przy 65 mm już jest dosyć cienko i może być lipa przy pracy...

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra

Post autor: Sebastian440 » 2011-08-22, 19:24

Tuleja moze pekać
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra

Post autor: Muciek » 2011-08-22, 20:14

Ścianka tuleji może mieć 1,5mm .

Awatar użytkownika
glutek21
Posty: 257
Rejestracja: 2010-12-13, 16:04
GG: 266895
Moje maszyny: WSK M21W2S Dudek
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra

Post autor: glutek21 » 2011-08-22, 21:56

I tu jest pytanie czy warto coś takiego robić. Kolega BlacK pisał że w trialowej wsce Pana Liszki jest tłok od jawy, i wydaje mi się że to napewno ten od 250, lecz mogę się też mylić.. Szkoda by było gdyby coś się stało w silniku i rozwaliło świeży wał ( założyłbym tam wał po regeneracji), i inne rzeczy... Jednem słowem pieniądze poszły by w błoto.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra

Post autor: Muciek » 2011-08-22, 22:05

Co ty chcesz tam robić dokładnie?

Awatar użytkownika
glutek21
Posty: 257
Rejestracja: 2010-12-13, 16:04
GG: 266895
Moje maszyny: WSK M21W2S Dudek
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra

Post autor: glutek21 » 2011-08-22, 22:08

Napoczątek zrobić większą pojemność :) Później kto wie... Może jakaś membrana

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra

Post autor: Szczepan » 2011-08-22, 22:35

Nie ma co się porywać z motyką na słońce. Zacznij od podstawowych rzeczy typu wypełnienie wału, zgranie i poprawa kanałów i ew. zmiany czasów otwarcia okien. Za bardzo nie zwiększysz pojemności, na tej tulei.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra

Post autor: Alien » 2011-08-22, 23:31

Borewicz pisze:Nie ma co się porywać z motyką na słońce. Zacznij od podstawowych rzeczy typu wypełnienie wału, zgranie i poprawa kanałów i ew. zmiany czasów otwarcia okien. Za bardzo nie zwiększysz pojemności, na tej tulei.
Jak ma chęci to niech robi - tłukąc ciągle te podstawy tkwimy w średniowieczu, a na światłach większość simsonów po modach pokaże co najwyzej tylną oponę.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra

Post autor: Szczepan » 2011-08-22, 23:34

Dlatego napisałem zacznij ;). A dopiero po tym niech sie bierze za resztę.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra

Post autor: Sebastian440 » 2011-08-23, 11:30

Tłok od jawy jest bardzo ciężki, przez co będziesz maił olbrzymie problemy z wyważeniem. Lepiej zacząć od membrany.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
glutek21
Posty: 257
Rejestracja: 2010-12-13, 16:04
GG: 266895
Moje maszyny: WSK M21W2S Dudek
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra

Post autor: glutek21 » 2011-08-23, 12:11

To może jakiś inny tłok niż od tej jawy, tylko od czego? 300 - 400zł za tłok od japończyka nie dam ;/

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra

Post autor: Szczepan » 2011-08-23, 12:14

No to trudno ZMD. Są tłoki na 64mm, ale jeśli chcesz porządnie to musisz wydać.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra

Post autor: Muciek » 2011-08-23, 13:30

No to co chcesz przerabiać, tuning to nie są tanie rzeczy dasz membranę a potem Ci się rozwali ten tłok i tyle będzie.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość