Strona 1 z 1

Szlif cylindra

: 2011-08-21, 23:56
autor: glutek21
Panowie dało by rade zrobić szlif cylindra w 175 na średnice 65mm?? Nie wiem jak gruba pozostała by tuleja i czy wytrzymało by to wszystko. :)

Re: Szlif cylindra

: 2011-08-22, 00:00
autor: Szczepan
Tłoków ci zbraknie, chyba, że z czegoś innego zastosujesz. Jeśli zostanie coś tulei to bardzo cienka.

Re: Szlif cylindra

: 2011-08-22, 00:09
autor: glutek21
Na dniach będę mia ł silniczek 175 z zastanym tłokiem w cylindrze to zobacze jak gruba jest tuleja, bo niestety nie pamiętam ile jeszcze jej tam było jak składałem silnik..

Myślałem by zrobić tuning z takim tłoczkiem http://allegro.pl/tlok-jawa-250-nominal ... 21649.html ,jego też trzeba by troche podbuzerować (oczywiście nie eksperymentuje na silniku w Dudku :D, narazie tylko plany.. ) Chyba że to gra nie warta świeczki? ;]

Re: Szlif cylindra

: 2011-08-22, 00:13
autor: Szczepan
3 pierścienie, ciężki tłok jak dla mnie nie bardzo. Takie tłoki stosowano w mocno przerabianych s32. Szukałbym jakiegoś zachodniego tłoka o średnicy 64mm. Jest paru mędrców na forum, którzy mają więdze na ten temat.

Re: Szlif cylindra

: 2011-08-22, 10:02
autor: wujcio
da się roztoczyć na wymiar 65 mm ale to już ostateczność. Rozmiar tulei w najgrubszym miejscu to 70 mm mam akurat rozwiercony cylinder bez tulei.
Więc przy 65 mm już jest dosyć cienko i może być lipa przy pracy...

Re: Szlif cylindra

: 2011-08-22, 19:24
autor: Sebastian440
Tuleja moze pekać

Re: Szlif cylindra

: 2011-08-22, 20:14
autor: Muciek
Ścianka tuleji może mieć 1,5mm .

Re: Szlif cylindra

: 2011-08-22, 21:56
autor: glutek21
I tu jest pytanie czy warto coś takiego robić. Kolega BlacK pisał że w trialowej wsce Pana Liszki jest tłok od jawy, i wydaje mi się że to napewno ten od 250, lecz mogę się też mylić.. Szkoda by było gdyby coś się stało w silniku i rozwaliło świeży wał ( założyłbym tam wał po regeneracji), i inne rzeczy... Jednem słowem pieniądze poszły by w błoto.

Re: Szlif cylindra

: 2011-08-22, 22:05
autor: Muciek
Co ty chcesz tam robić dokładnie?

Re: Szlif cylindra

: 2011-08-22, 22:08
autor: glutek21
Napoczątek zrobić większą pojemność :) Później kto wie... Może jakaś membrana

Re: Szlif cylindra

: 2011-08-22, 22:35
autor: Szczepan
Nie ma co się porywać z motyką na słońce. Zacznij od podstawowych rzeczy typu wypełnienie wału, zgranie i poprawa kanałów i ew. zmiany czasów otwarcia okien. Za bardzo nie zwiększysz pojemności, na tej tulei.

Re: Szlif cylindra

: 2011-08-22, 23:31
autor: Alien
Borewicz pisze:Nie ma co się porywać z motyką na słońce. Zacznij od podstawowych rzeczy typu wypełnienie wału, zgranie i poprawa kanałów i ew. zmiany czasów otwarcia okien. Za bardzo nie zwiększysz pojemności, na tej tulei.
Jak ma chęci to niech robi - tłukąc ciągle te podstawy tkwimy w średniowieczu, a na światłach większość simsonów po modach pokaże co najwyzej tylną oponę.

Re: Szlif cylindra

: 2011-08-22, 23:34
autor: Szczepan
Dlatego napisałem zacznij ;). A dopiero po tym niech sie bierze za resztę.

Re: Szlif cylindra

: 2011-08-23, 11:30
autor: Sebastian440
Tłok od jawy jest bardzo ciężki, przez co będziesz maił olbrzymie problemy z wyważeniem. Lepiej zacząć od membrany.

Re: Szlif cylindra

: 2011-08-23, 12:11
autor: glutek21
To może jakiś inny tłok niż od tej jawy, tylko od czego? 300 - 400zł za tłok od japończyka nie dam ;/

Re: Szlif cylindra

: 2011-08-23, 12:14
autor: Szczepan
No to trudno ZMD. Są tłoki na 64mm, ale jeśli chcesz porządnie to musisz wydać.

Re: Szlif cylindra

: 2011-08-23, 13:30
autor: Muciek
No to co chcesz przerabiać, tuning to nie są tanie rzeczy dasz membranę a potem Ci się rozwali ten tłok i tyle będzie.