Osobliwy problem na IV biegu

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-08-29, 00:14

Dot. to Pegaza ;) który zamontowałem jeszcze raz na próbę. Hmm wymiana dyszy to dla mnie nie problem, pojadę jutro do motoryzacyjnych i się dowiem czy mają jak nie mają spróbuję z iglicą i ponowną regulacją...

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Post autor: Fenix » 2007-08-29, 13:17

ŻbiKu pisze:Kd ...Oryginalnie zasila przecież 2 gary po 175ccm...
A zauważyłeś że z tych garów gaźnik (cezety i jawy) zasila je po kolei, a nie jednocześnie obydwa za jednym siorbnięciem? Czyli... zasila dokładnie 175 ccm.

misiolek
Posty: 287
Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
GG: 1970710
Moje maszyny: WSK KOS '82
K750
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Post autor: misiolek » 2007-08-29, 14:45

Żbiku próbowałeś zwiększyć ilość paliwa w komorze pływaka ?
Miałem tak w swojej jawie - pomogło.
"o święty benzyniarzu ... "

kd
Posty: 23
Rejestracja: 2007-02-10, 22:37
GG: 0
Lokalizacja: Wieliczka
Kontaktowanie:

Post autor: kd » 2007-08-29, 18:57

Pomysł podany przez ciebie misiołek jes nie najlepszy.Te gaźniki z boczną komorą pływakową nie mają regulacji poziomu paliwa. Poziom jest ustawiony fabrycznie. Od biedy można by się pokusić o przelutowanie iglicy, ale może być potem problem ze szczelnością pływaka. Poziom można regulować w nowszych Jikovach z centralną komorą pływakową.

misiolek
Posty: 287
Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
GG: 1970710
Moje maszyny: WSK KOS '82
K750
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Post autor: misiolek » 2007-08-29, 22:30

Oj to przepraszam ... Myślałem, że w pegazie/jikovie cezetowskim również da się to ustawić ...
"o święty benzyniarzu ... "

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-08-30, 18:59

Więc tak, założyłem filtr od malczana i podniosłem iglicę iiii....jest gorzej. Przy 90 dławi się jeszcze gorzej i mocniej się to odczuwa, wątpie by to było winą tego nowego filtra powietrza. Gaźnika nie regulowałem bo chodził po podniesieniu iglicy ok, a co do filtra to jeszcze z nim będe kombinował bo strasznie szmery ssania słychać.

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-08-30, 22:55

Zakładaj oryginalny filtr i opuść iglicę na sam dół, jeżeli nie pomoże musisz założyć mniejszą dyszę,
Kobuzy dostają "Choroby Kobuzowej" od nadmiaru paliwa a nie od jego braku.
Mojego wyleczyłem z tej choroby właśnie takim zabiegiem, może i Twojemu pomoże .
Ostatnio zmieniony 2007-08-31, 07:29 przez andi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-08-31, 00:44

Jutro do obiadu się tym zajmę. THNX :zdrowko:

[ Dodano: 2007-09-02, 14:59 ]
Dzięki Andi, chyba utrafiłeś w sedno, po obniżeniu iglicy na sam dół czuć już mniej efekt hamowania po 90km/h ale motocykl dalej się nie rozpędza. Może tak jak napisałeś zmiana dyszy pomoże, za to ciężej jest go rano zapalić hmm ale to już możliwe kwestia doregulowania.

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-09-02, 22:23

Ja jeżdżę na Pegazie przy dobrym ustawieniu motor bez przelania gaźnika nie zapali gdy jest zimny, w chłodniejsze jesienne dni obowiązkowo ssanie.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-09-06, 21:07

VBieg pisze:części do Jikowa są w sklepie internetowym na stronie http://www.sesa-moto.cz
Ten adres nie działa ale...dysze do Jikova są u znajomego w motoryzacyjnym po 5,5zł ;) Jutro jadę zakupić i tu się rodzi pytanie. Andi jak małą ją kupić? Np. jeżeli dysza w moim gaziorze jest 100 (przykład, jeszczetego nei sprawdzałem) to kupić 90 czy 80? Chodzi mi o ile mniejszą przepustowość ma mieć.

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Post autor: Fenix » 2007-09-07, 09:18

części do Jikowa są w sklepie internetowym na stronie http://www.sesa-moto.cz
A u mnie ten adres działa! Choć po czesku nie bardzo rozumiem...

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-09-07, 10:14

No teraz to już i mi działa. Widocznie mieli jakieś wstrzymanie serwisu.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-09-07, 11:50

Tomek Cyba wspominał, że jest jakiś sklep który ściąga z czech każdą część jaką tylko chcemy. On kupował bodaj oryginalne części zawieszenia do jawy z hamulcem tarczowym.

http://www.sesa-moto.cz/page.php?parame ... kde=polish

Wow - to musiał być niezły pożeracz szos :shock:
Obrazek

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-09-07, 23:38

Przepiękny motocykl. U nas jeździ po mieście piękne AWO Simson (chyba to jest to), też czerwone i przepięknie odrestaurowane.

Ale do tematu...
Dzisiaj zamontowałem do Jikova mniejszą oryginalną dyszę - 96. Co się okazało po wykręceniu, moja nie miała nawet żadnego oznaczenia! Dla porównania obu dysz wrzucam fotkę, zobaczcie jak dużą przepustowość posiada - pisałem już o tym kiedyś, gdy porównałem dyszę z pegaza i tą. Iglicę na razie ustawiłem na 3 rowek od góry tak jak książka nakazuje i jutro z rana będę regulował, po południu jak wszystko pójdzie ok to na zlocik :)

Mniejsza dysza to ta którą kupiłem dzisiaj.Obrazek

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-09-08, 09:55

to chyba jakiś mega znawca tjuningował tą dyszę poprzez rozwiercenie no chyba że pochodzi z jakiegoś junkersa (większa pojemność to i dysza mogła być większa)
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-09-08, 18:01

większa pojemność to i dysza mogła być większa)
Też tak myślałem, dopóki się nie dowiedziałem że w CZ i JAWA tłoki chodzą cyklicznie. Także gaźnik zasila na przemian gary po 175cmm. Dysza ta była w tym gaźniku fabrycznie.

Konfiguracja:

Dysza 96, ustawienie iglicy na 3 rowek od góry (środek)

Obserwacje: POPRAWA!

Co prawda nie miałem za bardzo gdzie się rozpędzić (lipna pogoda i na wyjazdach z miasta duży ruch), ale motocykl przekraczając prędkość 80-85km/h dalej chce się rozpędzać.

Andi miałeś rację, co prawda na 3 biegu troszkę jakby stracił na przyśpieszeniu ale za to na IV jest o niebo lepiej :)

Jednak nie dane mi było jechać na co roczny zielonogórski zlot motocyklowy :-/ , ponieważ po wymianie dyszy do południa kobuz nie chciał ze mną gadać jak dawniej (przytkał się gaźnik), po wydmuchaniu i regulacjach znów pięknie cyka ;)

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-09-09, 13:56

Fota którą pokazał Stary to jak na mój gust Jawa 500 z wałkiem królewskim. Mało tego jeden z forumowiczów jest posiadaczem takiej. (chyba :) ) Szkoda tylko że wyemigrował do Francji :)
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Conqeror
Posty: 13
Rejestracja: 2008-01-13, 20:45
GG: 0
Lokalizacja: ozo
Kontaktowanie:

Re: Osobliwy problem na IV biegu

Post autor: Conqeror » 2008-01-28, 22:53

Ja zmieniłem dysze na 96 . Motor mimo tego wszystkiego nadal nie ciagnie na 4 biegu a v max 3 biegu sie strasznie zmniejszył. Jeszcze wróce do dyszy 100 i zmienie ustawienie iglicy . Moze też zapłon przekręcić :/

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Osobliwy problem na IV biegu

Post autor: ŻbiKu » 2008-01-28, 23:04

Może masz tłumik przytkany? Może silnik domaga się jakiegoś małego remonciku? Może masz iglicę za wysoko? A może...? no właśnie co? Szukaj "dziury" w całym ;) Zębatki masz oryginalne? (chodzi mi o ilość zębów).

Conqeror
Posty: 13
Rejestracja: 2008-01-13, 20:45
GG: 0
Lokalizacja: ozo
Kontaktowanie:

Re: Osobliwy problem na IV biegu

Post autor: Conqeror » 2008-01-28, 23:33

REmont to był zrobiony . Nowy tłok pierścienie , simeringi , łożyska . Cylnider nie jest wychachany. Kiedyś jak miałem za wysoko iglice ( zalewała sie tylk ona wysokich , dysza 100 najniższy rowek iglicy ) to elegancko zaczeła ciagnoć na 4 z 60 km/h d0 80 dyszek . Aż byłem zdziwiony . Jeszcze popatrze . Jak narazie to złapałem kapcia z tyłu to troche czasu zejdzie .

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość