Demontaż tulei dystansowej na lewym czopie.

Odpowiedz
lezzard

Demontaż tulei dystansowej na lewym czopie.

Post autor: lezzard » 2007-10-14, 20:38

Witam. Mój problem polega na tym ze nie moge wybic wału korbowego z tego karteru co jest koszyk sprzegłowy itd. Zebatka zeszła bez oporów ale jest jeszcze jakas tulejka niewiem co to jest. Prubowałem zdiac to sciagaczem ale nic nie ruszyło. Niechcę walic na siłe zeby nie rozwalic kartera. To wygląda mniej wiecej tak:

Obrazek

Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 2007-10-17, 21:47 przez lezzard, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Romano
Posty: 198
Rejestracja: 2007-01-02, 19:04
GG: 0
Lokalizacja: Poddębice
Kontaktowanie:

Post autor: Romano » 2007-10-14, 20:51

Rozumiem że jesteś nowy ,lecz dobrze jest poczytać forum zanim się coś napisze aby nie powtarzać postów , rozumiem że chodzi o silnik 175 więc poczytaj sobie post Żbika ,który pokazuje prosty ściągacz do tej tulejki viewtopic.php?t=295 aha i uzupełnij profil (pole wiek )

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-10-14, 21:08

aaach Roman wyprzedziłeś mnie :) Tak jest, sciagacz do drążków to koszt 20zł na bazarze, pilnik, szlifiera i jedziesz. Żadne podbijanie czy coś, nie da rezultatu, no może jeden - poharatasz karter. Tuleje dystansową trzeba ściągnąć przy użyciu ściągacza takiego lub innego, może być 3 ramienny z odpowiednio dostosowanymi szerokimi łapkami, półokrągłymi (tak ściągałem 1. raz w życiu tuleje pożyczonym ściągaczem).

Awatar użytkownika
qwert45
Posty: 234
Rejestracja: 2007-02-22, 17:34
GG: 0
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Post autor: qwert45 » 2007-10-15, 19:12

Ja pożyczyłem taki uniwersalny dwułapowy sciągacz od kolegi i bez problemu odskakiwało, niestety ktoś go ode mnie pożyczył i połamał.

Awatar użytkownika
marianek_spox
Posty: 218
Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
GG: 0
Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar
Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
Kontaktowanie:

Post autor: marianek_spox » 2007-10-15, 19:17

Ja wydłubałem :D Monstrum że hej ;) Ważne że działa ;)
Pozdrawiam Marian

Ekipa Południe

Awatar użytkownika
WSKarz
Posty: 185
Rejestracja: 2007-11-05, 17:09
GG: 960779
Lokalizacja: świdnica
Kontaktowanie:

dziwny "krążek" na wale zatrzymujący simmering

Post autor: WSKarz » 2007-12-04, 21:21

Cześć i witam. Przeczytałem parę postów ale nie znalazłem odpowiedzi na moje zagadnienie. Otóż gdy odkręcę pokrywę od strony sprzęgła i ściągnę kosz sprzęgłowy i wszystkie zębatki to na wale (na tym gdzie jest koło zamachowe) pod zębatką jest taki krążek z rowkiem dookoła i chcę ściągnąć owy"krążek"żeby móc zdjąć simmering. Może ktoś wie jak to ściągnąć?

pozdro

[ Dodano: 2007-12-04, 20:23 ]
Chcę dodać że na różne sposoby próbowałem się tego pozbyć ale na darmo, siedzi zapieczone jak nie wiem. Mówię o tym wszystkim jeszcze przed rozpołowieniem karterów.
Jedzie wielki ociężały,brudny,stary traktor polami kopci,dymi
tah tah tah gdzie po mojej miedzy!!!!

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-12-04, 21:27

Były tematy i o ściąganiu i o jego funkcji.
Jest on mocowany na stożku i musisz użyć dobrej jakości ściągacza.
Co do funkcji to w skrócie opiera się na nim zębatka.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
KLINAR
Posty: 129
Rejestracja: 2007-06-10, 10:54
GG: 0
Lokalizacja: STG
Kontaktowanie:

Post autor: KLINAR » 2007-12-04, 21:28

Jeśli chcesz coś robic w skrzyni, a łożyska sa jeszcze dobrze i simer nie puszcza to nie zawracaj sobie tym głowy, do rozpołowienia silnika nie potrzeba rozkrecac tej strony silnika, ale radze zaopatrzyc sie w sciągacz dwuramienny, ja dałem za swój chyba 5-6 zł (już nie pamietam, ale kupiłem go w brickomarche czy jakoś tak :P ) Żbiku bodajże miał sciagacz innego typu, przerobiony własnie pod taka tulejke, jednak najlepiej radze kupić nowy 2 ramienny ;) Koszt nieduży a przyda ci sie i napewno nie tylko do tego ;)

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-12-04, 21:36

Z tego co pamiętam, był gdzieś temat o ściąganiu tulei, jednak nie mogę go znaleźć i z tej racji ten pozostawiam na razie otwarty..

Tutaj jest mój ściągacz:
topics21/narzedzia-w-warsztacie-vt295.htm

szef1990
Posty: 94
Rejestracja: 2007-03-20, 19:51
GG: 0
Lokalizacja: Net
Kontaktowanie:

Post autor: szef1990 » 2007-12-04, 21:39

Ogrzej tą tuleję palniiem i usłyszysz aż "strzał" i zdejmiesz ją kombinerkami

Awatar użytkownika
WSKarz
Posty: 185
Rejestracja: 2007-11-05, 17:09
GG: 960779
Lokalizacja: świdnica
Kontaktowanie:

Post autor: WSKarz » 2007-12-04, 22:10

Ok dzięki wszystkim za rady ale chyba skorzystam ze ściągacza. :mrgreen:
Jedzie wielki ociężały,brudny,stary traktor polami kopci,dymi
tah tah tah gdzie po mojej miedzy!!!!

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Post autor: Fenix » 2007-12-04, 23:22

Zbiku - czy to "pierwotnie" (przed przeróbką) był ściągacz do sworzni kulowych?
Zdjęcie gotowego ściącza jest tu>>>
.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-12-05, 00:17

Był to ściągacz do końcówek drążków kierowniczych :)

[ Dodano: 2007-12-05, 22:07 ]
Tematy skleiłem.

Osa 175 :)
Posty: 11
Rejestracja: 2008-02-16, 13:20
Kontaktowanie:

Re:

Post autor: Osa 175 :) » 2008-02-19, 21:24

szef1990 pisze:Ogrzej tą tuleję palniiem i usłyszysz aż "strzał" i zdejmiesz ją kombinerkami
Osobiscie nie polecałbym tego sposobu!! Poniewaz podczas nagrzewania pierscień zmienia swą strukture czasteczek(goły okiem tego nie widać) przy pierwszym lepszym uderzeniu struktura zostaje zerwana i na pierscieniu pojawiaja sie mikro pekniecia co doprowadaza do rozsypania sie owego pierscienia.
Jak pies je to nie szczeka!! Bo mu miska ucieka!!

Pawel895
Posty: 69
Rejestracja: 2015-02-21, 19:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 GIL. WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Siechnice
Kontaktowanie:

Re: Demontaż tulei dystansowej na lewym czopie.

Post autor: Pawel895 » 2016-09-05, 22:41

Mi się udało przy pomocy zwykłego ściągacza dwuramiennego nastawnego ściągnąć zarówno wirnik jak i tuleje dystansową na lewym czopie
20160628_155407.jpg
20160623_104504.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
zamela
Posty: 120
Rejestracja: 2015-12-10, 19:09
GG: 3213296
Moje maszyny: WSK 125 , DR 350s , ER5
Lokalizacja: Pleszew
Kontaktowanie:

Re: Demontaż tulei dystansowej na lewym czopie.

Post autor: zamela » 2018-04-24, 20:11

sciągnąc się udało ale jak to później zamontować ? wymieniałem wał na ten z korbą dulsa i niestety pierścień nie chce zbyt głęboko się osadzić przez co mam wrażenie że zębatka siedzi za płytko.
Macie jakiś patent na montaż tego elementu ?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości