Strona 1 z 1

problem ze skręceniem silnika przez skrzynię

: 2017-02-02, 20:15
autor: specjal789
Witam! Zakupiłem wsk 125 kilka miesięcy temu i tak stała nie ruszana przez te kilka miesięcy. W tym tygodniu zabrałem się za remont silnika zakupiłem wszystkie potrzebne części ale mam problem z jego złożeniem a mianowicie gdy zamontuje skrzynię biegów a bardziej chodzi tu o ten mały wałek(pośredni) wchodzi w otwór od strony sprzęgła idealnie nic nie obciera nic nie zaczepia skrzynia chodzi znakomicie, ale gdy nakładam ostatnią zębatkę(23z) następnie tulejkę dystansową wkładam karter i opiera się on na tej zębatce przez co owa zębatka trze o karter a po złapaniu śrubami silnik skrzynia się wcale nie obróci. Dodam, że ta zębatka jest nowa stara była specjalnie zeszlifowana aby nie zaczepiała. Jakieś pomysły bo mi się kończą i nie znalazłem nic w internecie na mój problem. Aha i jeszcze jedno ten karter na którym opiera się zębatka jest inny w sensie z innego silnika ponieważ różnią się numerami.

Re: problem ze skręceniem silnika przez skrzynię

: 2017-02-02, 21:03
autor: halcik
To może tulejkę z brązu podmieniłeś na wyższą? Kombinuje tylko ty masz to przed sobą i możesz np porównać wysokości nowego i starego trybu

Re: problem ze skręceniem silnika przez skrzynię

: 2017-02-02, 22:35
autor: specjal789

Re: problem ze skręceniem silnika przez skrzynię

: 2017-02-02, 22:43
autor: halcik
Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale nie powinieneś obrócić trybu o 180 stopni i dopiero założyć tryb na wałek?

Re: problem ze skręceniem silnika przez skrzynię

: 2017-02-02, 23:17
autor: specjal789
https://www.youtube.com/watch?v=RCE3PcCLr14 robione według tego poradnika.

Re: problem ze skręceniem silnika przez skrzynię

: 2017-02-02, 23:37
autor: halcik
Masz rację, zresztą widać że zęby się ładnie zazębiają. A wymieniałeś tulejka wałka lub wbiłeś łożysko pod koszem do końca? Jeśli masz suwmiarką to zmierz wysokość obu karterów i porównaj z wysokością walka pośredniego z tulejkami. Sprawdź jak zazębiają się zęby, czyli czy zazębiają się większością powierzchni

Re: problem ze skręceniem silnika przez skrzynię

: 2017-02-02, 23:45
autor: specjal789
okej jutro postaram się wszystko podesłać, ale jestem przekonany ,że zęby źle się zbierały tak jak mówisz od wałka zdawczego zębatka była delikatnie wyżej.

Re: problem ze skręceniem silnika przez skrzynię

: 2017-02-03, 14:21
autor: specjal789
https://images83.fotosik.pl/335/91f38fef243db083.jpg][IMG]https://images83.fotosik.pl/335/91f38fef243db083.jpg

znalazłem przyczynę, zobacz ta zębatka opiera się na tej brązowej podkładce w karterze, nie jest to oryginał ktoś to musiał przerobić, bo patrząc kartery na grafikach nie znalazłem czegoś takiego.

Re: problem ze skręceniem silnika przez skrzynię

: 2017-02-03, 18:52
autor: specjal789
Tak jest przed chwilą wywaliłem tą dziwną podkładkę i wszystko jest w porządku, biegi na złożonym silniku wchodzą znakomicie oraz kartery teraz pasują do siebie idealnie. Dziękuję Ci za pomoc :)

Re: problem ze skręceniem silnika przez skrzynię

: 2017-02-03, 19:50
autor: AudioBas
specjal789 pisze:https://www.youtube.com/watch?v=RCE3PcCLr14 robione według tego poradnika.
Poradnik...
Masakra!
Łożyska ręką wchodzą! Powinni to na klej wkleić!

Re: problem ze skręceniem silnika przez skrzynię

: 2017-02-03, 20:36
autor: sbanys
specjal789 pisze:https://www.youtube.com/watch?v=RCE3PcCLr14 robione według tego poradnika.
Takie rzeczy powinno się trwale z internetu usunąć aby nie pokazywać na jakich śmieciowych "nowych" częściach robi się remont silnika. :lol:

Re: problem ze skręceniem silnika przez skrzynię

: 2017-02-03, 20:52
autor: halcik
Może to tylko film pokazowy, spokojnje