Ciężko pracująca klamka sprzęgła

Odpowiedz
Awatar użytkownika
HP
Posty: 216
Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: GLAIWITZ
Kontaktowanie:

Ciężko pracująca klamka sprzęgła

Post autor: HP » 2011-06-21, 21:27

WSK Kobuz po remoncie. Wymienione kompletne sprzęglo łącznie ze spręzyną i nawet linką. Wszystkie części nowe. Kosz poskręcany prawidlowo, tulejka blokująca zabita. Dźwigienka wysprzęglika przesmarowna. Mimo to aby wysprzęglic silnik na klamke trzeba użyc dużą siłę. W efekcie po przejechaniu 50km w trybie miejsko-leśnym (oczywiscie po drogach leśnych) strasznie boli prawa dłoń.
Macie jakies pomysly jak to zrobić?

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: CIĘŻKO PRACUJĄCA KLAMKA SPRZĘGŁA

Post autor: maykii » 2011-06-21, 22:42

Prawą ręką wciskasz sprzęgło ? :mrgreen:

A tak serio to przesmaruj linkę. Wyjmij ją też z klamki i zobacz czy sama klamka nie chodzi ciężko. Tak czy inaczej klamkę też przesmaruj.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 295
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: CIĘŻKO PRACUJĄCA KLAMKA SPRZĘGŁA

Post autor: man on the WSK » 2011-06-21, 22:47

Mam to samo w dudku, z linką jeszcze nie próbowałem

Awatar użytkownika
glutek21
Posty: 257
Rejestracja: 2010-12-13, 16:04
GG: 266895
Moje maszyny: WSK M21W2S Dudek
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: CIĘŻKO PRACUJĄCA KLAMKA SPRZĘGŁA

Post autor: glutek21 » 2011-06-21, 23:07

Popsikaj do pancerza linki coś ala WD-40 i powino być dużo lepiej :) Jeżeli linka dalej będzie się ciężko poruszać w pancerzu pasowało by ją wymienić.

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: CIĘŻKO PRACUJĄCA KLAMKA SPRZĘGŁA

Post autor: maykii » 2011-06-21, 23:12

WD-40 nie jest to środek do smarowania... 8/

Najlepiej weź strzykawkę, jakiś olej np. Hipol, i wprowadzaj powoli i co wstrzyknięcie przeciągaj linkę w pancerzu.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
sopi220
Posty: 272
Rejestracja: 2010-02-16, 23:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk...i jescze troszkę
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: CIĘŻKO PRACUJĄCA KLAMKA SPRZĘGŁA

Post autor: sopi220 » 2011-06-21, 23:16

ja podobny problem mam w 125 ze sprzęgłem.ale wydaje mi się że to wina ślimaka w deklu.w 175 nie mam pojęcia co może być.jeżeli nie zadziała to co koledzy podpowiadają to na twoim miejscu jeszcze raz bym rozebrał i złożył sprzęgło.ps.może to też być wina popychacza sprzęgła,za krutki lub za długi.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: CIĘŻKO PRACUJĄCA KLAMKA SPRZĘGŁA

Post autor: wujcio » 2011-06-22, 00:04

Trzeba poprowadzić tak linkę sprzęgła żeby było jak najmniej ostrych zagięć.
Ważne jest też to o czym inni wspomnieli: dobre nasmarowanie linki, śrubki naciągu, klamki i innych części które tam współpracują.
Polecam suchy smar w sprayu nie pozostawia śladów i po wyschnięciu trzyma się dobrze :)

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: CIĘŻKO PRACUJĄCA KLAMKA SPRZĘGŁA

Post autor: irek » 2011-06-22, 09:13

Nawet zwykła, nasmarowana linka daje spory opór. Zamów sobie w linmocie linkę z wkładką teflonową. Ja mam taką i różnica jest. Chodzi lżej.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
HP
Posty: 216
Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: GLAIWITZ
Kontaktowanie:

Re: CIĘŻKO PRACUJĄCA KLAMKA SPRZĘGŁA

Post autor: HP » 2011-06-22, 18:11

W pancerzu jest tyle smaru, ze aż wycieka, tak samo na wszystkich elementach pracujących.
Takie prace to podstawa przy skręcaniu starych jak i nowych motocykli.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: CIĘŻKO PRACUJĄCA KLAMKA SPRZĘGŁA

Post autor: Wojtek » 2011-06-22, 18:17

Wewnątrz wałka sprzęgłowego także? Pozostaje źle złożone sprzęgło. Sprężyna jest oryginalna? Nie ma w jej kielichu jakiegoś niepożądanego tarcia? Nie ma tu zbyt wiele możliwości. Jeśli wszystko na wierzchu jest nasmarowane a popychacz nie zacina się w wałku to pozostaje tylko błędny montaż sprzęgła albo złe pasowanie elementów.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: CIĘŻKO PRACUJĄCA KLAMKA SPRZĘGŁA

Post autor: wujcio » 2011-06-22, 19:13

tak samo ta dźwignia co wpycha wodzik musi mieć odpowiedni kat: przy wciśniętej klamce powinna tworzyć około 90 stopni z prętem który jest wciskany jeśli jest on inny to dźwignia będzie chodziła ciężko.

Awatar użytkownika
HP
Posty: 216
Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: GLAIWITZ
Kontaktowanie:

Re: CIĘŻKO PRACUJĄCA KLAMKA SPRZĘGŁA

Post autor: HP » 2011-06-22, 20:11

Sprężyna jest wymieniona i to moze byc przyczyna.Wszystko jest wymienione, nawet koszyk. Sprzęglo jest poskladane prawidlowo, a dźwignia ma odpowiedni kąt. Popychacz od dźwigni do koszyka jest prosty, oreginalny i nasmarowany. Sprzęglo wysprzęgla bardzo dobrze, biegi wchodzą płynnie a przy ruszaniu nie szarpie.
Chyba nic nie wymyslimy...

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: CIĘŻKO PRACUJĄCA KLAMKA SPRZĘGŁA

Post autor: Stary » 2011-06-22, 22:34

Może się ułoży. Przekładki stalowe dałeś jak w oryginale tj. dwie cienkie i jedną grubszą?

Awatar użytkownika
HP
Posty: 216
Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: GLAIWITZ
Kontaktowanie:

Re: CIĘŻKO PRACUJĄCA KLAMKA SPRZĘGŁA

Post autor: HP » 2011-06-22, 23:35

Tak. Linka poprowadzona jest jak fabrycznie tj.między teleskopami, z prawej strony pod bakiem i przechodzi luźno na lewą strone silnika.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: CIĘŻKO PRACUJĄCA KLAMKA SPRZĘGŁA

Post autor: Alien » 2011-06-23, 00:07

Sprzęglo wysprzęgla bardzo dobrze, biegi wchodzą płynnie a przy ruszaniu nie szarpie.
Nic tylko się cieszyć....a ręka się wyrobi :D

Awatar użytkownika
HP
Posty: 216
Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: GLAIWITZ
Kontaktowanie:

Re: CIĘŻKO PRACUJĄCA KLAMKA SPRZĘGŁA

Post autor: HP » 2011-06-23, 19:57

No jakaś racja w tym jest co piszesz...

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Ciężko pracująca klamka sprzęgła

Post autor: Alien » 2011-06-23, 23:08

Możesz jeszcze spróbować śrubę regulacyjną na klamce ustawić minimalnie wykręcona, im mniejsze jest to ramie tym lepiej. Wtedy odpowiednio przesuń ten zacisk na lince który ciągnie ramie wyciskacza. Jak złożysz to przekręć o 1-2 obroty szpilkę drobnozwojną żeby zrobić delikatne napięcie wstępne. Tylko nie przesadź bo wiadomo te 2mm luzu na klamce muszą być.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości