Najkrótsza skrzynia w WSK 175.

Awatar użytkownika
bing17
Posty: 362
Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
Lokalizacja: Łódź-Ruda.
Kontaktowanie:

Najkrótsza skrzynia w WSK 175.

Post autor: bing17 » 2007-07-06, 18:28

Witam.
Jaka skrzynia pasująca do silnika W2B ma najkrótsze przełożenia ?? Najbardziej zależy mi na krótkim 1 i 2 biegu. Pozdrawiam bing17.

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-07-06, 19:19

Odpowiedź jest krótka = oryginalna czyli z wałkiem zdawczym 27 Zębów.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-07-06, 19:42

Ja tam mistrzem w 175 nie jestem, ale tam chyba byly dwa typy skrzyń, prawda?

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-07-07, 05:46

Masz rację jednak piszę oryginalna bo w 99% dzisiejszych WSK 175 jest to wolniejsze przełożenie na pierwszych trzech biegach, czwarty bieg jest taki sam .
Szybsze przełożenie miały silniki z początkowej fazy produkcji ( te z dociskiem sprzęgła w prawym deklu ) montowane do pierwszych motocykli z garbatym bakiem i krótką kierownicą czyli takiej jaka Ci się śni po nocach .

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-07-07, 07:58

Dzięki za sprostowanie :) Będę dokładniej wiedział co mi się śni po nocach :P I do tego można chyba jeszcze dorzucić 12V instalacje? :) Przy najbliższej okazji nakupuje sobie trochę literatury bo odnośnie jednoramówek to z wiedzą u mnie kiepsko, a jeśli chodzi o 175 znam tylko po trochu najbardziej znane modele :)

Ach dwuramówki :*

Awatar użytkownika
bing17
Posty: 362
Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
Lokalizacja: Łódź-Ruda.
Kontaktowanie:

Post autor: bing17 » 2007-07-07, 08:28

Ja słyszałem, że najkrótsze przełożenia miała skrzynia w W2B z późniejszych lat produkcji.

kd
Posty: 23
Rejestracja: 2007-02-10, 22:37
GG: 0
Lokalizacja: Wieliczka
Kontaktowanie:

Post autor: kd » 2007-07-07, 20:37

A czy ktoś z Was spotkał się z 5-biegową skrzynią w WSK 175? Bo słyszałem z wiarygodnego źródła o krótkiej partii motocykli z takimi skrzyniami.

Awatar użytkownika
luk@sz
Posty: 181
Rejestracja: 2007-01-03, 17:03
Lokalizacja: Golinka
Kontaktowanie:

Post autor: luk@sz » 2007-07-07, 22:02

wątpie zeby były 5-co biegowe ale poczcekamy moze ktoś coś wie na ten temat, ale moim zdaniem 4 biegi w wsk wystarczą

Awatar użytkownika
bing17
Posty: 362
Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
Lokalizacja: Łódź-Ruda.
Kontaktowanie:

Post autor: bing17 » 2007-07-07, 22:06

Przecież mówie że chodzi o prototyp. Co do skrzyni to potrzebuje mieć krótką 1 i 2 bo silnik jest charakterystyczny :D

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-07-08, 00:32

kd pisze:A czy ktoś z Was spotkał się z 5-biegową skrzynią w WSK 175? Bo słyszałem z wiarygodnego źródła o krótkiej partii motocykli z takimi skrzyniami
O niczym takim nie słyszałem, ale to nie znaczy że takie coś nie istniało. Chociaż wątpie by standardowe W2B miało 5 biegów.
luk@sz pisze:moim zdaniem 4 biegi w wsk wystarczą
Co do tego mam mieszane uczucia. Jak dla mnie między 3 - 4 biegiem powinien być jeszcze jeden pośredni.

Awatar użytkownika
GuZioR
Posty: 57
Rejestracja: 2007-05-08, 16:06
GG: 0
Lokalizacja: Dąbrowica/Nowy Targ
Kontaktowanie:

Post autor: GuZioR » 2007-07-08, 08:26

Zobaczcie tutaj viewtopic.php?t=121
Po prostu kocham to co robie...

Zapraszam do oglądania zdjęć mojej WSK, schematów do motoru, danych technicznych, instrukcji obsługi na stronie http://guzior.fotosik.pl/

Awatar użytkownika
bing17
Posty: 362
Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
Lokalizacja: Łódź-Ruda.
Kontaktowanie:

Post autor: bing17 » 2007-07-08, 10:40

Założyłem temat o najkrótszych przełożeniach do silnika WSK 175 a nie o skrzyniach prototypowych. Mógłby ktoś kto sie zna napisać wszystkie przełożenia skrzyni z najkrótszą 1 i 2 i od kiedy ona występowała, bo z tego co wiadomo nowsze 175 miały skrzynie krótsze.

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-07-08, 19:55

bing17 pisze:Mógłby ktoś kto sie zna napisać wszystkie przełożenia skrzyni z najkrótszą 1 i 2 i od kiedy ona występowała
Widzisz takich ludzi którzy "się znaja" nie ma, dlatego nie ma, bo tak naprawdę nie da się dokładnie określić kiedy zmieniono to przełożenie .
Tak jak napisałem już kiedyś, moja pierwsza WSK175 w tamtych czasach miała wyciskacz sprzęgła w prawym deklu i szybsze przełożenie pierwszych trzech biegów , następną którą kupiłem miała zmienione przełożenia na wolniejsze i wyciskacz przykręcony do kartera .
Daty określić niesposób, jedno jest pewne wolniejszego przełożenia niż to które jest w najnowszych modelach już nie uzyskasz .
W tych silnikach można mieć trzy rodzaje przełozeń jednak będą one zawsze szybsze .
A jeżeli chodzi Ci o przełożenia wyrażone w cyfrach to odsyłam Cię do podręcznika WSK i ShL Gazela tam je znajdziesz .
Trzecia możliwość jest moim wynalazkiem, ale dla Ciebie chyba się nie nada .

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-07-08, 20:24

Jak to nie da się określić kiedy zmieniono przełożenie? Przełożenie to zmieniono od numeru silnika 123280 ... W roku 1974 silniki miały numery powyżej 121414. Czytaj: przełożenie to zmieniono w 1974 roku. i co wy na to? Pisze w każdej książce o 175 :P

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-10-13, 18:38

Odnowię ten temat dlatego że na samo zakończenie sezonu dostałem wreszcie długo szukaną 14 zębną zębatkę zdawczą na łańcuch napędowy.
jak sami wiecie w Kobuzach oryginalne zębatki łańcuchowe mają odpowiednio 15 i 41 zębów, próbowałem już różnych kombinacji ale z zębatkami na tylne koło......

może na chwilę przystaniemy w tym miejscu by uporządkować te przełożenia więc miałem następujące konfiguracje ;
zębatka zdawcza 15z zębatka napędzana 41 - (oryginał)
zębatka zdawcza 15z zębatka napędzana 42 - (pierwsze wersje WSK 175)
zębatka zdawcza 15Z zębatka napędzana 43 - (od wsk 125)
zębatka zdawcza 15Z zębatka napędzana 45 - ( dudek)
dzięki temu że można dostać zębatki zdawcze 14Z nasze możliwości rozwijają się o następne 4 opcję tj;
zębatka zdawcza 14z zębatka napędzana 41
zębatka zdawcza 14z zębatka napędzana 42
zębatka zdawcza 14Z zębatka napędzana 43
zębatka zdawcza 14Z zębatka napędzana 45
biorąc pod uwagę fakt że Kobuzy miały dwa typy skrzyń biegów (jak odkrył to Stary "do numeru silnika 123280 i od numeru silnika 123280 wzwyż", zyskujemy następne dwie konfiguracje).
Jest jeszcze jena możliwość która daje nam możliwość podwojenia tych wszystkich opcji wystarczy zamontować koło sprzęgłowe małe o ilości 16z w miejsce oryginalnego 15Z na łańcuch sprzęgłowym, koło to pochodzi od SHL-ki i pasuje idealnie do kobuza, warunek jest jeden potrzebny jest w takiej opcji „wyciągnięty” łańcuch sprzęgłowy bo nowy oryginał będzie za krótki .

...... wracamy do sedna, najlepszą konfiguracją jest ( z moich doświadczeń) :
Oryginalne przełożenie łańcucha sprzęgłowego + skrzynia biegów, starszy model + zębatka zdawcza 14z + zębatka na kole napędowym 41Z na takiej konfiguracji motocykl doskonale nadaje się do codziennej eksploatacji , przyspiesza żwawo , pokonuje wzniesienia bez oporów i zadyszki, prędkość przelotowa około 90 km/h realizowana jest na około ¾ obrotów silnika, warunki atmosferyczne „wiatr’ wydają się nie mieć wielkiego wpływu .
Choroba kobuzowa - - nieaktywna , więc pozostaje mi zachęcić wszystkich do zimowej modyfikacji sprzętu , prosty zabieg , koszt niewielki a radość olbrzymia.
Zachęcam kolegów do eksperymentów oraz do pisania na Forum , jest nadzieja że ten serwer będzie serwerem docelowym i więcej nie będzie przykrych niespodzianek .

Pozdrawiam kolegów , idzie zima więc będziemy remontować i usprawniać .

Awatar użytkownika
konan
Posty: 260
Rejestracja: 2007-06-12, 22:48
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: konan » 2007-10-13, 18:53

Niezły pomysł z tą modyfikacją 14 z na 41 jeżeli naprawdę są takie osiągi to możliwe że sie za to wezmę :zdrowko: :zdrowko:
miłośnik motocykli WSK-i zwłaszcza

ceva
Posty: 72
Rejestracja: 2007-05-29, 23:37
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-B3 '78
WSK M21W2 Dudek '76
Lokalizacja: Sierpc
Kontaktowanie:

Post autor: ceva » 2007-10-13, 20:04

andi pisze:Choroba kobuzowa
Może nie w temacie, ale o co chodzi?

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2007-10-13, 20:14

No tak jest w Kobuzach a jak jest w zwykłych M21W2 i to jesze z tym starym bakiem??? Też zda to egzamin???
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-10-13, 20:45

Andi pisze:Oryginalne przełożenie łańcucha sprzęgłowego + skrzynia biegów, starszy model + zębatka zdawcza 14z + zębatka na kole napędowym 41Z na takiej konfiguracji motocykl doskonale nadaje się do codziennej eksploatacji , przyspiesza żwawo , pokonuje wzniesienia bez oporów i zadyszki, prędkość przelotowa około 90 km/h
Jak zwykle Andi wyskoczył z dobrym pomysłem :zdrowko:
Tylko skąd wziąć starszą wersję skrzynki biegów? Po czym ją rozpoznam??? :)

ceva pisze:Może nie w temacie, ale o co chodzi?
Między III a IV biegem jest "dziura", wrzucając na IV bieg motocykl nie ma dobrego momentu obrotowego, niezależnie ile wykręcisz na trójce. Poza tym bardzo słabo przyśpiesza tzw. > niemoc<. Najlepszym rozwiązaniem byłoby, gdyby fabrycznie IV bieg był V biegiem wrzucanym np. przy 80km/h, czyli dziura załatana byłaby dodatkowym przełożeniem, które rozpędzałoby jednostkę ale sami wiemy jak jest, nie ma co bujać w obłokach, tylko brać się za to co Andi polecił.

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-10-14, 00:02

skrzynie te różniły się ilością zębów wałka zdawczego silniki od nr. 123280 (czyli te o wyższej wartości przełożenia) miały wałek zdawczy 27z a wszystkie poprzednie 26z obydwa rodzaje wałków są do kupienia na skuterdębica.hg.pl ;-)
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości