Strona 1 z 6

Najkrótsza skrzynia w WSK 175.

: 2007-07-06, 18:28
autor: bing17
Witam.
Jaka skrzynia pasująca do silnika W2B ma najkrótsze przełożenia ?? Najbardziej zależy mi na krótkim 1 i 2 biegu. Pozdrawiam bing17.

: 2007-07-06, 19:19
autor: andi
Odpowiedź jest krótka = oryginalna czyli z wałkiem zdawczym 27 Zębów.

: 2007-07-06, 19:42
autor: Stary
Ja tam mistrzem w 175 nie jestem, ale tam chyba byly dwa typy skrzyń, prawda?

: 2007-07-07, 05:46
autor: andi
Masz rację jednak piszę oryginalna bo w 99% dzisiejszych WSK 175 jest to wolniejsze przełożenie na pierwszych trzech biegach, czwarty bieg jest taki sam .
Szybsze przełożenie miały silniki z początkowej fazy produkcji ( te z dociskiem sprzęgła w prawym deklu ) montowane do pierwszych motocykli z garbatym bakiem i krótką kierownicą czyli takiej jaka Ci się śni po nocach .

: 2007-07-07, 07:58
autor: Stary
Dzięki za sprostowanie :) Będę dokładniej wiedział co mi się śni po nocach :P I do tego można chyba jeszcze dorzucić 12V instalacje? :) Przy najbliższej okazji nakupuje sobie trochę literatury bo odnośnie jednoramówek to z wiedzą u mnie kiepsko, a jeśli chodzi o 175 znam tylko po trochu najbardziej znane modele :)

Ach dwuramówki :*

: 2007-07-07, 08:28
autor: bing17
Ja słyszałem, że najkrótsze przełożenia miała skrzynia w W2B z późniejszych lat produkcji.

: 2007-07-07, 20:37
autor: kd
A czy ktoś z Was spotkał się z 5-biegową skrzynią w WSK 175? Bo słyszałem z wiarygodnego źródła o krótkiej partii motocykli z takimi skrzyniami.

: 2007-07-07, 22:02
autor: luk@sz
wątpie zeby były 5-co biegowe ale poczcekamy moze ktoś coś wie na ten temat, ale moim zdaniem 4 biegi w wsk wystarczą

: 2007-07-07, 22:06
autor: bing17
Przecież mówie że chodzi o prototyp. Co do skrzyni to potrzebuje mieć krótką 1 i 2 bo silnik jest charakterystyczny :D

: 2007-07-08, 00:32
autor: ŻbiKu
kd pisze:A czy ktoś z Was spotkał się z 5-biegową skrzynią w WSK 175? Bo słyszałem z wiarygodnego źródła o krótkiej partii motocykli z takimi skrzyniami
O niczym takim nie słyszałem, ale to nie znaczy że takie coś nie istniało. Chociaż wątpie by standardowe W2B miało 5 biegów.
luk@sz pisze:moim zdaniem 4 biegi w wsk wystarczą
Co do tego mam mieszane uczucia. Jak dla mnie między 3 - 4 biegiem powinien być jeszcze jeden pośredni.

: 2007-07-08, 08:26
autor: GuZioR
Zobaczcie tutaj viewtopic.php?t=121

: 2007-07-08, 10:40
autor: bing17
Założyłem temat o najkrótszych przełożeniach do silnika WSK 175 a nie o skrzyniach prototypowych. Mógłby ktoś kto sie zna napisać wszystkie przełożenia skrzyni z najkrótszą 1 i 2 i od kiedy ona występowała, bo z tego co wiadomo nowsze 175 miały skrzynie krótsze.

: 2007-07-08, 19:55
autor: andi
bing17 pisze:Mógłby ktoś kto sie zna napisać wszystkie przełożenia skrzyni z najkrótszą 1 i 2 i od kiedy ona występowała
Widzisz takich ludzi którzy "się znaja" nie ma, dlatego nie ma, bo tak naprawdę nie da się dokładnie określić kiedy zmieniono to przełożenie .
Tak jak napisałem już kiedyś, moja pierwsza WSK175 w tamtych czasach miała wyciskacz sprzęgła w prawym deklu i szybsze przełożenie pierwszych trzech biegów , następną którą kupiłem miała zmienione przełożenia na wolniejsze i wyciskacz przykręcony do kartera .
Daty określić niesposób, jedno jest pewne wolniejszego przełożenia niż to które jest w najnowszych modelach już nie uzyskasz .
W tych silnikach można mieć trzy rodzaje przełozeń jednak będą one zawsze szybsze .
A jeżeli chodzi Ci o przełożenia wyrażone w cyfrach to odsyłam Cię do podręcznika WSK i ShL Gazela tam je znajdziesz .
Trzecia możliwość jest moim wynalazkiem, ale dla Ciebie chyba się nie nada .

: 2007-07-08, 20:24
autor: Stary
Jak to nie da się określić kiedy zmieniono przełożenie? Przełożenie to zmieniono od numeru silnika 123280 ... W roku 1974 silniki miały numery powyżej 121414. Czytaj: przełożenie to zmieniono w 1974 roku. i co wy na to? Pisze w każdej książce o 175 :P

: 2007-10-13, 18:38
autor: andi
Odnowię ten temat dlatego że na samo zakończenie sezonu dostałem wreszcie długo szukaną 14 zębną zębatkę zdawczą na łańcuch napędowy.
jak sami wiecie w Kobuzach oryginalne zębatki łańcuchowe mają odpowiednio 15 i 41 zębów, próbowałem już różnych kombinacji ale z zębatkami na tylne koło......

może na chwilę przystaniemy w tym miejscu by uporządkować te przełożenia więc miałem następujące konfiguracje ;
zębatka zdawcza 15z zębatka napędzana 41 - (oryginał)
zębatka zdawcza 15z zębatka napędzana 42 - (pierwsze wersje WSK 175)
zębatka zdawcza 15Z zębatka napędzana 43 - (od wsk 125)
zębatka zdawcza 15Z zębatka napędzana 45 - ( dudek)
dzięki temu że można dostać zębatki zdawcze 14Z nasze możliwości rozwijają się o następne 4 opcję tj;
zębatka zdawcza 14z zębatka napędzana 41
zębatka zdawcza 14z zębatka napędzana 42
zębatka zdawcza 14Z zębatka napędzana 43
zębatka zdawcza 14Z zębatka napędzana 45
biorąc pod uwagę fakt że Kobuzy miały dwa typy skrzyń biegów (jak odkrył to Stary "do numeru silnika 123280 i od numeru silnika 123280 wzwyż", zyskujemy następne dwie konfiguracje).
Jest jeszcze jena możliwość która daje nam możliwość podwojenia tych wszystkich opcji wystarczy zamontować koło sprzęgłowe małe o ilości 16z w miejsce oryginalnego 15Z na łańcuch sprzęgłowym, koło to pochodzi od SHL-ki i pasuje idealnie do kobuza, warunek jest jeden potrzebny jest w takiej opcji „wyciągnięty” łańcuch sprzęgłowy bo nowy oryginał będzie za krótki .

...... wracamy do sedna, najlepszą konfiguracją jest ( z moich doświadczeń) :
Oryginalne przełożenie łańcucha sprzęgłowego + skrzynia biegów, starszy model + zębatka zdawcza 14z + zębatka na kole napędowym 41Z na takiej konfiguracji motocykl doskonale nadaje się do codziennej eksploatacji , przyspiesza żwawo , pokonuje wzniesienia bez oporów i zadyszki, prędkość przelotowa około 90 km/h realizowana jest na około ¾ obrotów silnika, warunki atmosferyczne „wiatr’ wydają się nie mieć wielkiego wpływu .
Choroba kobuzowa - - nieaktywna , więc pozostaje mi zachęcić wszystkich do zimowej modyfikacji sprzętu , prosty zabieg , koszt niewielki a radość olbrzymia.
Zachęcam kolegów do eksperymentów oraz do pisania na Forum , jest nadzieja że ten serwer będzie serwerem docelowym i więcej nie będzie przykrych niespodzianek .

Pozdrawiam kolegów , idzie zima więc będziemy remontować i usprawniać .

: 2007-10-13, 18:53
autor: konan
Niezły pomysł z tą modyfikacją 14 z na 41 jeżeli naprawdę są takie osiągi to możliwe że sie za to wezmę :zdrowko: :zdrowko:

: 2007-10-13, 20:04
autor: ceva
andi pisze:Choroba kobuzowa
Może nie w temacie, ale o co chodzi?

: 2007-10-13, 20:14
autor: Wężu
No tak jest w Kobuzach a jak jest w zwykłych M21W2 i to jesze z tym starym bakiem??? Też zda to egzamin???

: 2007-10-13, 20:45
autor: ŻbiKu
Andi pisze:Oryginalne przełożenie łańcucha sprzęgłowego + skrzynia biegów, starszy model + zębatka zdawcza 14z + zębatka na kole napędowym 41Z na takiej konfiguracji motocykl doskonale nadaje się do codziennej eksploatacji , przyspiesza żwawo , pokonuje wzniesienia bez oporów i zadyszki, prędkość przelotowa około 90 km/h
Jak zwykle Andi wyskoczył z dobrym pomysłem :zdrowko:
Tylko skąd wziąć starszą wersję skrzynki biegów? Po czym ją rozpoznam??? :)

ceva pisze:Może nie w temacie, ale o co chodzi?
Między III a IV biegem jest "dziura", wrzucając na IV bieg motocykl nie ma dobrego momentu obrotowego, niezależnie ile wykręcisz na trójce. Poza tym bardzo słabo przyśpiesza tzw. > niemoc<. Najlepszym rozwiązaniem byłoby, gdyby fabrycznie IV bieg był V biegiem wrzucanym np. przy 80km/h, czyli dziura załatana byłaby dodatkowym przełożeniem, które rozpędzałoby jednostkę ale sami wiemy jak jest, nie ma co bujać w obłokach, tylko brać się za to co Andi polecił.

: 2007-10-14, 00:02
autor: 1angel
skrzynie te różniły się ilością zębów wałka zdawczego silniki od nr. 123280 (czyli te o wyższej wartości przełożenia) miały wałek zdawczy 27z a wszystkie poprzednie 26z obydwa rodzaje wałków są do kupienia na skuterdębica.hg.pl ;-)