Strona 1 z 1

Pegaz modele, różnice, typy

: 2016-01-07, 15:45
autor: mietek009
Cześć czy mógłby mi ktoś opisać z grubsza modele pegazów do czwórki. Jakie mają podobieństwa różnice np gaźnik od junaka a czwórki. Wszystko co powinienem wiedzieć o Pegazie.

Re: Pegaz modele, różnice, typy

: 2016-01-07, 18:20
autor: Mateusz123341

Re: Pegaz modele, różnice, typy

: 2016-01-07, 22:02
autor: rss
SHLki mialy bodajze Pegaza o srednicy 24mm, byc moze starsze WSK tez.
Sam Pegaz U1 rozni sie od U3 tylko polozeniem kanalu doprowadzajacego powietrze do dyszy wolnych obrotow
(ktorys ma bardziej z przodu a ktorys bardziej z tylu)
widac to po wymontowaniu "srodka" gaznika z korpusu
i jest to bodajze jedyna roznica.

Re: Pegaz modele, różnice, typy

: 2016-01-07, 22:07
autor: man on the WSK
SHL M11 z silnikiem S32 miały gaźnik typu GM24U1 , a wersja z silnikiem W2A gaźnik GM24U3.

Re: Pegaz modele, różnice, typy

: 2016-01-07, 23:17
autor: mietek009
Junkersy jak rozumiem miały 26 tak ?

Re: Pegaz modele, różnice, typy

: 2016-01-07, 23:51
autor: halcik
Junak 26U1, a wsk175 26U3

Re: Pegaz modele, różnice, typy

: 2016-01-07, 23:54
autor: mietek009
A jaka przepustnica w 175 ? I kanał powietrzny ?

Re: Pegaz modele, różnice, typy

: 2016-01-10, 16:08
autor: picek
panowie do książek pozaglądać zanim zaczniecie coś pisać- bo więcej zamieszania robicie jak pomagacie.
SHL M11 gaźniki GM24 U1 oraz U3
WSK 175 Gaźniki Gm26 U1 i U3 zazwyczaj U3 ze względu na lata produkcji.
na gaźniku jest oznaczenie więc porównacie
U1a U3 różniły się tylko elementem zamykającym dopływ paliwa w komorze pływakowej - dla informacji dodam OSA miała U2
średnice dysz do literatury odsyłam
shl a Wsk różniły się również przepustnicami w części skośnego podcięcia. wnikających odsyłam do literatury
U1 zastąpiono komorą U3 odbywało się to chyba w 64 roku (nie mam wiedzy o junakach) ale Shlki M11 napewno miały zmiany w trakcie produkcji
Wydaje mi się że już Gazela miała też tylko U3 na gardzieli 26. A więc można by uznać że wszystkie WSK 175 powinny mieć gaźnik U3 chyba ze im zostało z junaków i to wykorzystali, pytanie tylko gdzie czy w Gazelach czy w pierwszych czwórkach. Ale to są już szczegóły.
Znajac życie i wiedzac że pegazy wymagały częstych napraw większość z gaźników jest kilkukrotnie przekładana.
rss coś napisałeś o wolnych obrotach- pierwsze słyszę ale sprawdzę, wielokrotnie rozbierałem całe gaźniki ale na taką różnicę nie zwróciłem uwagi jeśli rzeczywiście jest.