Tłumik dolny-rurka

Gaźnik, filtr powietrza, kolanko wydechowe, tłumik
Odpowiedz
andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Tłumik dolny-rurka

Post autor: andi » 2007-02-24, 12:13

Czy ktoś z kolegów móglby dokładnie zwymiarować rurkę końcową z tłumika wsk 175 , będę wdzięczny za ewentualny rysunek z dokładnymi wymiarami , oczywiście dokładne zdjęcie też mile widziane .
Temat jest ważny dlatego że ja jak pewnie wielu użytkowników wsk nie mam w swoim tłumiku oryginalnej rurki , kupiłem moją wsk bez tej rurki i z braku możliwości dostania oryginalnej dorobiłem ją na podstawie prób i błędów .

Awatar użytkownika
lukiszka
Posty: 131
Rejestracja: 2007-01-03, 00:13
GG: 0
Lokalizacja: Gdańsk/Niestępowo
Kontaktowanie:

Post autor: lukiszka » 2007-02-24, 14:13

Dołączam się do prośby Andiego.
Słyszałem kiedyś o zamienniku tej rurki, miał to być zmywak (stalowa "gąbka" do mycia garnków) ale nie wiem czy to dobre, w nadchodzącym sezonie to sprawdzę bo sobie już sprawiłem takie coś.
Garaż: wsk 175 Kobuz

Awatar użytkownika
Gaceczkos
Posty: 203
Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Gaceczkos » 2007-02-24, 17:24

lukiszka pisze:Słyszałem kiedyś o zamienniku tej rurki, miał to być zmywak (stalowa "gąbka" do mycia garnków)
Zamiennik ma to do siebie, że ma takie same parametry jak oryginał albo jest bardzo zbliżony wyglądem i parametrami. Zmywak do garnków taki nie jest...

Wracając do tematu - mam dwie takie rurki (różnią się i to dość znacznie), które osobiście wyjmowałem z tłumików. W wolnej chwili odszukam je, zrobię zdjęcia i zwymiaruję. Brak tych rurek (wkładek tłumiących) jest powszechny, więc na pewno dokładne wymiary tej części pomogą ją odtworzyć.
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-02-24, 17:40

Będę wielce zobowiązany .

Awatar użytkownika
Gaceczkos
Posty: 203
Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Gaceczkos » 2007-02-24, 22:15

Zrobiłem bardzo amatorski rysunek, który mam nadzieję pomoże Wam. Na górze rysunku jest rurka z otworami 9 mm nawierconymi na całym obwodzie - rozmieszczenie jest widoczne na rysunku. Razem są 2 naprzeciwległe pary takiego układu otworów. Na rysunku są zaznaczone linie, do których przylegają otwory. Literka "P" oznacza pierścień dystansowy - 2 są wewnątrz wkładki przedstawionej na górze rysunku, a jeden jest na zewnątrz wkładki na dole rysunku (pierścień ma szerokość 8 mm i należy go dopasować tak, aby wkładka o mniejszej średnicy była wyśrodkowana wewnątrz tej o większej średnicy). Strzałkami są zaznaczone średnice otworów. Dla jasności - dolna wkładka powinna znajdować się w górnej wkładce. Należy jeszcze pamiętać o nawierceniu otworu na śrubę mocującą wkładki do płaszcza tłumika (niestety w tych rurkach okolica otworu jest uszkodzona) Rysunek nie jest wykonany w skali. W razie niejasności proszę pisać.
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją

Awatar użytkownika
lukiszka
Posty: 131
Rejestracja: 2007-01-03, 00:13
GG: 0
Lokalizacja: Gdańsk/Niestępowo
Kontaktowanie:

Post autor: lukiszka » 2007-02-24, 23:46

Ok dzięki ale mam kilka pytań.
1) To są rurki czy zaspawane rurki? :lol:
2) Ten pierścień na tej cieńszej rurce jest jeden czy jest jeszcze drugi?
3) Masz to na sprzedaż??
Garaż: wsk 175 Kobuz

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-02-25, 16:21

Rysunek jest wystarczający, opis tak samo.
chciałbym jeszcze wiedzieć dokładnie w którym miejscu są te wewnętrzne pierścienie-przegrody na rysunku oznaczone literką P , gdybyś mógł jeszcze raz zweryfikować wymiary, oznaczyłem je w czerwone kółeczka ( chyba się pomyliłeś w jednym miejscu ).
No i chcę jeszcze wiedzieć czy obie rurki są przelotowe .
Dziękuję Ci z góry za włożony w to wysiłek , Twój rysunek wiele mi już pomógł .
pozdrawiam serdecznie.

Awatar użytkownika
Gaceczkos
Posty: 203
Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Gaceczkos » 2007-02-25, 22:39

Masz rację Andi, machnąłem się przy jednym wymiarze - zamiast 242 powinno być 202. Jeden z pierścieni "P" powinien być dokładnie pośrodku między otworami (tak jak jest zaznaczone na rysunku), druga natomiast powinien być w okolicach 15 centymetra, licząc od prawej strony na rysunku. Moim zdaniem można wszystkie te pierścienie przyspawać do wewnętrznej rurki - będzie dużo prościej to wykonać. Co do przelotu rurek - rurka o większej średnicy jest przelotowa (nie licząc tych pierścieni). Natomiast rurka o mniejszej średnicy posiada jedną przegrodę, która znajduje się na środku pomiędzy otworami. W przegrodzie jest wywiercona jedna dziurka o średnicy około 6 - 8 mm.

Lukiszka - pierścień na rurce o mniejszej średnicy jest tylko jeden. Wkładek tych nie chcę sprzedawać, bo najprawdopodobniej będą założona do tłumika.
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-02-25, 23:34

Wielkie dzięki za te informacje , teraz mam już całkowitą jasność .

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości