WSK 175 nie chodzi jak trzeba

Awatar użytkownika
Kapitan Wydynamo.
Posty: 74
Rejestracja: 2012-08-21, 18:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Bychawa

WSK 175 nie chodzi jak trzeba

Post autor: Kapitan Wydynamo. » 2012-09-22, 16:08

Witam. Mam wsk 175 na silniku 060 na zapłonie CDI.
Problem jest taki:
Zalewa świecę, jeżeli iglicę reguluję to zapala ale wał odbija w lewo i nie wkręca się nawet. Gdy opóźniam zapłon to strzela w tłumik i nie da rady odpalić suki.
Co to moze być? sorry ale dzisiaj miałem jechać w trasę a tutaj takie gówno wyskakuje :/

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 nie chodzi jak trzeba

Post autor: auriol77 » 2012-09-22, 16:54

Wywal cdi to będzie jeździć :evil:

Iglica napewno od tego gaźnika ? Poziom paliwa sprawdzony? Dysza i rozpylacz takie jak mają być?

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 nie chodzi jak trzeba

Post autor: szymon_wolebez » 2012-09-22, 17:04

Sprawdziłeś może zapłon lampa stroboskopową czy trzyma się danego znaku. Może któraś cewka od CDI nawala i coś tam się dzieje z tą iskrą nie teges.

Miałem tak na przerywaczu, że zalewało i nie chciało palić, strzelało mnie bo iskra była gdy sprawdzałem. Czyściłem gaźnik i nic, a to jednak był zapłon i iskra wypadała przez luz na przerywaczu i była nie wtedy kiedy trzeba, gubiła cykle.
Odnoszę się z tym wpisem w kwestii zapłonu aby sprawdzić i mieć pewność czy jest oki i przejść dalej w szukaniu przyczyny. Bo sama iskra nie świadczy o tym, że układ zapłonowy jest sprawny. Niby CDI ale jednak też może coś nie teges moduł albo przebicie na cewce WN lub ładującej.
Może świeca?

To teraz pewnie masz już sporo oleju w komorze korbowej i jak odpalisz to będzie dymu ;D

Byłeś jakoś niedobry dla Wiesławy i puściła najzwyczajniej focha, może za jakiś czas jej przejdzie.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 nie chodzi jak trzeba

Post autor: Muciek » 2012-09-22, 17:54

Jak chcesz aby to jeździło jak bez strobo to ustawiałeś? Nawet nie wiesz jak to teraz jest ustawione.

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 nie chodzi jak trzeba

Post autor: szymon_wolebez » 2012-09-22, 19:26

W tym całym CDI bez stroboskopu to niema mocnych :P

Dlatego ja będę kombinował sobie impulsator na czujniku halla np. takim z wentylatora. Dostawię sobie diode LED jako monitor stanu czujnika i obejdzie się bez stroboskopu. Przydatne aby sprawdzić nawet tak czy czujnik działa. Jednak i tak budowa prostego stroboskopu na diodzie LED i generatorze NE555 jest nieuniknione. To jedyny sposób na sprawdzanie zapłonu i tego czy nie gubi iskry.

Więc jak tam z tym zapłonem jest, ustawiałeś na czuja, czy ktoś ci ustawiał na początku stroboskopem a teraz sam ruszyłeś?
Skoro ta blaszka trzyma się tylko na docisku śruby od krzywki bez dodatkowej blokady to kicha.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 nie chodzi jak trzeba

Post autor: Muciek » 2012-09-22, 20:47

Da się to ustawić ale z dokładnością do 0,5-1mm , dając blaszkę przed rdzeń czujnika, ale żeby było dokładnie to musi byc strobo.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 nie chodzi jak trzeba

Post autor: Skinder » 2012-09-22, 20:50

Jaki masz gaźnik. Pegaz 24 czy od junaka ?

Awatar użytkownika
Kapitan Wydynamo.
Posty: 74
Rejestracja: 2012-08-21, 18:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Bychawa

Re: WSK 175 nie chodzi jak trzeba

Post autor: Kapitan Wydynamo. » 2012-09-22, 21:49

Pegaz GM24U1. Było próbowane na gaźniku wujka GM26U3 i to samo...
Wcześniej jak miałem gaźnik od cz to dało rade jakoś odpalić ale zalewało i chlało sporo, blaszkę ustawiłem tak żeby na momencie 4 mm przed gmp była w połowie mijania impulsatora.
Próbowałem też inaczej i nic :/
Najlepiej by było jak by mi ktoś pomógł jak ustawić pływak, wieczorem byłem w garażu i blaszkę podgiąłem tak żeby równy uśmiech był w punkcie zamknięcia zaworka, oraz zapinkę iglicy dałem na samą górę, jeszcze nie odpalałem. Jest jakieś prawdopodobieństwo zatarcia?

Jak po zalaniu odkręcam śrubę spustową komory korbowej to wylatuje nie czarna ale taka lekko czarnawa mieszanka, nie jest śliska, czyli jest przynajmniej pewność że nie ciąga oleju.

Weźcie ino pomóżcie, bo chyba przez monitor ją wywale, sorry że pisze jak 10 latek ale do szału mnie ta czwórka doprowadza.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 nie chodzi jak trzeba

Post autor: AudioBas » 2012-09-22, 23:53

Lampe załatw i zobaczysz co i jak...!!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Kapitan Wydynamo.
Posty: 74
Rejestracja: 2012-08-21, 18:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Bychawa

Re: WSK 175 nie chodzi jak trzeba

Post autor: Kapitan Wydynamo. » 2012-09-23, 00:22

Łatwo Ci mówić! A czy znacznik (blaszka) może być na szerokość rdzenia impulsatora?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 nie chodzi jak trzeba

Post autor: Savier » 2012-09-23, 00:27

Cóż... bez lampy jak bez ręki :/

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 nie chodzi jak trzeba

Post autor: auriol77 » 2012-09-23, 10:07

Inspektor Dymacz. pisze: Najlepiej by było jak by mi ktoś pomógł jak ustawić pływak, wieczorem byłem w garażu i blaszkę podgiąłem tak żeby równy uśmiech był w punkcie zamknięcia zaworka
Tak to ty sobie możesz ustawiać szklanki w szafce. W jaki sposób stwierdzisz ,że poziom paliwa jest ok ,jak nie widzisz do jakiej wysokości komora pływakowa jest zapełniona?

Awatar użytkownika
Kapitan Wydynamo.
Posty: 74
Rejestracja: 2012-08-21, 18:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Bychawa

Re: WSK 175 nie chodzi jak trzeba

Post autor: Kapitan Wydynamo. » 2012-09-23, 10:19

A komora pływakowa ma być napełoniona 2 mm powyżej osi trzymającej komorę pływakową?

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 nie chodzi jak trzeba

Post autor: auriol77 » 2012-09-23, 17:10

Można tak przyjąć chociaż są to dane dla fabrycznie nowych części. W praktyce jak jest na równi z osią to już jest ok.

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 nie chodzi jak trzeba

Post autor: szymon_wolebez » 2012-09-23, 19:24

Przyłączę się do tematyki poziomu paliwa w komorze pływakowej.

Jak domowym sposobem to ustawić. Oglądam książkę i tam do wszystkiego są przyrządy. Czy jest jakiś już sprawdzony i skuteczny sposób na ustawianie?

Zastanawiam się nad wymontowaniem kopułki wraz z pływakiem. Wkręcenie tam ośki/śruby aby mieć punkt odniesienia i stawić to do jakiegoś słoika/pojemnika aby przezroczyste coś i zalać wody/paliwa (nie wiem czy można porównywać wodę do paliwa jeżeli chodzi pływak) do tego momentu jaki chcemy osiągnąć poziom. Na zaworek paliwowy nałożyć przewód i dmuchać np. ustami wtedy będzie do wyczucia czy dobrze zamyka (na podstawie powietrza). W ten sposób może da się to ustawić jak myślicie?

Tylko wątpię aby to obecnie była wina samego poziomu paliwa skoro zmieniałeś gaźniki i jest tak samo.
Cóż nie ma co się denerwować bo to niczemu nie sprzyja. Stroboskop pożyczyć od jakiegoś mechanika z okolicy i sprawdzić te CDI.
Bo obecnie to jest kręcenie na oślep paliwem i zapłonem, więc zamiast lepiej to coraz bardziej wszystko ulega rozregulowaniu do takiego stopnia, że nie chce gadać. Wiesia się odwdzięczy jak ją odpowiednio popieścisz a nie tak bez uczucia ;D

Trudno jest pomagać skoro już pierwsze rady są na wstępnie podane a do tej pory nie sprawdzone, więc nie da się iść dalej aby drążyć temat. Zasada jest prosta trzeba to zrobić drogą eliminacji podejrzeń ale sprawdzać i zmieniać tylko po jednej rzeczy a nie wszystko na raz co przyjdzie do głowy.

To tak trochę dla uspokojenia herbatę z melisy i do roboty, jak czujesz, że robota nie idzie i tylko się nakręcasz to odstaw to na jakiś czas i podejdź raz jeszcze z innym nastawieniem i nowym pomysłem. Przynajmniej ja tak mam przy modelach i pomaga, nieraz z problemem trzeba się przespać aby wpaść na słuszne rozwiązanie.

Trzymam kciuki i wiem, że sobie z tym poradzisz.

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 nie chodzi jak trzeba

Post autor: auriol77 » 2012-09-23, 19:42

szymon_wolebez pisze: (nie wiem czy można porównywać wodę do paliwa jeżeli chodzi pływak)
Nie można. Pływak na wodzie zachowa się inaczej jak z benzyną (sprawdzałem). Jak będę miał chęci to zrobię foto przyrządu jakiego ja używam.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 nie chodzi jak trzeba

Post autor: Muciek » 2012-09-23, 19:46

Masz jakiś multimetr? Pomierz napięcia za modułem z cewki ładującej i impulsator.

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 nie chodzi jak trzeba

Post autor: szymon_wolebez » 2012-09-23, 20:33

Muciek pisze:Masz jakiś multimetr? Pomierz napięcia za modułem z cewki ładującej i impulsator.
Można ale po co skoro iskra niby jest. Mierzenie tego to nie jest prosta sprawa bo zazwyczaj są zakłócenia od prądnicy i iskry i tanie mierniki cyfrowe szaleją. Na interesuje napięcie DC na kondensatorze więc wypadało by do tej cewki podpiąć kondensator przez diodę prostowniczą i mierzyć napięcie DC czy jest w okolicy 200-300V. Pomiary bym zostawił na koniec skoro widać, że iskra wygląda normalnie. Tu trzeba wiedzieć czy jest ustawione odpowiednio wyprzedzenie i czy nie wypadają zapłony wtedy będzie wiadomo czy trzeba szukać usterki czy tylko ustawić zapłon. Więc to jest oczywiście słuszna uwaga ale jak napisałem wyżej nie wszystko na raz tylko w jakiejś kolejności. Zrobiło się za dużo gdybania.

Faktycznie woda to nieco ina gęstość płynu niż paliwo dlatego tak niepewnie napisałem. Więc inaczej będzie wypierać pływak.
To jestem ciekawy jaki to przyrząd i czy jest do wykonania samemu bez konieczności usług ślusarskich.

Więc czekamy wszyscy na relację z dyskoteki.

Może ktoś ma takowy stroboskop do pożyczenia dla kolegi, wysłać priorytetem aby sprawdził i ustawił a jak to zrobi odeśle. To by była konkretna pomoc w temacie, chyba, że mieszka ktoś na tyle blisko aby pofatygować się i pomóc.

Awatar użytkownika
Kapitan Wydynamo.
Posty: 74
Rejestracja: 2012-08-21, 18:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Bychawa

Re: WSK 175 nie chodzi jak trzeba

Post autor: Kapitan Wydynamo. » 2012-09-23, 22:34

Dzięki że to napisałeś, co do pożyczenia to raczej nikt nie pożyczy bo będę oskarżony o coś więc nawet się prosił nie będę.

Cóż... Trzeba zrobić ten znacznik krótszy.

Muciek, niestety multimetra też nie mam :/

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 nie chodzi jak trzeba

Post autor: szymon_wolebez » 2012-09-23, 23:40

Zobacz tu jest najtańsze ustrojstwo na diodzie LED jako stroboskop http://allegro.pl/mini-lampa-stroboskop ... 50542.html

Wyjdzie taniej niż dwie przesyłki w przypadku pożyczenia (bo pewnie mało kto by chciał pożyczyć coś lepszego)
Może to i wygląda nieco zabawkowo ale powinno zadziałać.

W miernik uniwersalny to proszę się zaopatrzyć raz dwa :) bo przyda się do mierzenia napięcia i poboru prądu a to jest podstawa.
Nie ma czego się bać trzeba próbować i liznąć podstawy elektrotechniki.

EDIT: zobaczę czy w szufladzie mam wszystko aby taki prosty stroboskop zrobić na ne555, kiedyś zrobiłem ale nie miałem okazji sprawdzić czy działa poprawnie i został rozmontowany na części. Jak znajdę to postaram się złożyć w pająka i sprawdzić czy błyska i wtedy mógł bym sprezentować takie coś. Temat na topie bo muszę sobie też zrobić zanim zacznę robić swój zapłon.
Jutro rano zobaczę co i jak.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości