silnik w3t 250

Awatar użytkownika
Shoei
Posty: 195
Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
GG: 1233445
Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: silnik w3t 250

Post autor: Shoei » 2015-02-06, 19:56

Podaj średnicę przeciwwag oraz ich grubość. Może uda mi się wstępnie kupić stal i zrobić półprodukt, bo do kompletnego silnika brakuje mi tylko wału.
http://wsk-perkoz.blogspot.com Kupie motocykl oraz części do WSK Perkoz

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: silnik w3t 250

Post autor: rykun » 2015-02-06, 22:05

Na razie wrzucę rysunek tarcz. Jutro porobię zdjęcia. Tarcze maja mniejszą grubość i minimalnie średnice. Na pewno nie będą bez przeróbek pasować.
Najważniejsza nowina skok to 68mm. Komuś się wcześniej pomyliło a ja nie sprawdziłem w pewniejszym źródle. Ja jestem zadowolony, ale oryginalny trial niestety na tym nie wypali.
Kiedyś chciałem przestawić otwór pod korbowód, ale gościu co do niego wysłałem wał nie odzywa się od października i zawsze ma głupie wymówki więc porzuciłem projekt. Zresztą wtedy nie wiedziałem paru rzeczy o wueskowym wale więc pewnie lipa by z tego była.

marcin3ta
Posty: 417
Rejestracja: 2013-03-01, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: wsk dudek bak kobuz exsport
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: silnik w3t 250

Post autor: marcin3ta » 2015-02-06, 23:12

no to powiem tak przeciw wagi są grubsze od normalnego wału.
A tobie kolego Shoei jutro pomierzę .

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: silnik w3t 250

Post autor: rykun » 2015-02-07, 18:31

Zdjęcia wału.

Awatar użytkownika
Shoei
Posty: 195
Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
GG: 1233445
Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: silnik w3t 250

Post autor: Shoei » 2015-02-07, 21:26

Fajnie by było jakby wymiary były większe lub takie same to można by polować na taki wał. W sumie jeden wał od zaburtowego to trzy Wieśki.
http://wsk-perkoz.blogspot.com Kupie motocykl oraz części do WSK Perkoz

marcin3ta
Posty: 417
Rejestracja: 2013-03-01, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: wsk dudek bak kobuz exsport
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: silnik w3t 250

Post autor: marcin3ta » 2015-02-07, 22:12

wał jest inny nie mam czym dokładnie zmierzyć i narysować wiec dopiero poniedziałek będzie możliwe .

szerokość 114
grubość 25
grubość pod korbę 18.5
dwa otwory obok sworznia 18
dwa otwory zalane ołowiem u dołu 14
wszystko podane w mm

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: silnik w3t 250

Post autor: Muciek » 2015-02-07, 22:32

Wał dobry pod wrzucenie jakiegoś gara crossówki 250cc z lat 90 , tylko ciekawe co na to skrzynia by powiedziała :mrgreen:

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: silnik w3t 250

Post autor: Skinder » 2015-02-08, 00:38

Sprzęgło w tym silniku to wystarczający bezpiecznik :)

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: silnik w3t 250

Post autor: rykun » 2015-02-08, 13:45

Miałem gar z yz250 z 2001. Zróbcie eksperyment i popatrzcie sie w kolejności: cylinder WSK- cylinder YZ - silnik WSK - silnik YZ. Nie wiem czy skrzynia z jawy TS czy MZ by podołała takim obciążeniom. W WSK sensowniej byłoby się cofnąć do skoku 54mm i cylinder z Rotaxa klasy 125cc założyć.

Jak ktoś chce to mogę się wymienić za jeden taki wał, trzy mi nie są potrzebne.

Co do grubości to zawsze można po bokach dołożyć tarcze i przy okazji z jednej strony zakryje się otwory do wyważania.

Skoro wał w W3 jest grubszy to co z karterami w okolicach wału? Jakie mają wymiary?

marcin3ta
Posty: 417
Rejestracja: 2013-03-01, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: wsk dudek bak kobuz exsport
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: silnik w3t 250

Post autor: marcin3ta » 2015-02-08, 15:53

wymiar jest chyb taki sam tylko są od strony korby mniej zebrane luz między korbą a wałem to około 2mm

Awatar użytkownika
Shoei
Posty: 195
Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
GG: 1233445
Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: silnik w3t 250

Post autor: Shoei » 2015-03-17, 20:39

Jakiej klasy materiał na przeciwwagi stosowano? Ewentualnie jaki z obecnych zastosowac.
http://wsk-perkoz.blogspot.com Kupie motocykl oraz części do WSK Perkoz

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: silnik w3t 250

Post autor: Muciek » 2015-03-17, 20:49

franq87 pisze:A więc odpowiadam:
1)Na tarcze wału -stal konstrukcyjna PN 55 ulepszane cieplnie (ok 40-45 HRC)
2)Na czopy wału -stal stopowa 18HGM nawęglane, hartowane do 64 HRC- gwinty odpuszczane
3)Sworznie tłokowe początkowo stal konstrukcyjna stopowa do nawęglania 15HN ,poźniej stal 18HGM nawęglane, hartowane do 64 HRC
4)Wałki skrzyni biegów - jak pkt. 2
5)Korbowody - początkowo stal 15HN, później stal do nawęglania 16HG (nawęglana tylko bieżnia łożyska ,dlatego korba była miedziowana)
6)Łożyska ślizgowe- początkowo brąz B663, poźniej brąz B101

Awatar użytkownika
Shoei
Posty: 195
Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
GG: 1233445
Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: silnik w3t 250

Post autor: Shoei » 2015-03-21, 09:31

Jak czopy takie same jak w S2 to mam gdzieś "złomowy" wał to się najwyżej przerzuci. Pozostaje tylko dorobić tarcze wału bo korbowód to nie problem.
http://wsk-perkoz.blogspot.com Kupie motocykl oraz części do WSK Perkoz

marcin3ta
Posty: 417
Rejestracja: 2013-03-01, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: wsk dudek bak kobuz exsport
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: silnik w3t 250

Post autor: marcin3ta » 2015-04-24, 20:58

zapytam tutaj nie bedę zakładał nowego tematu ,
Wymieniłem sprzęgło w wsk 175 wraz z łańcuszkiem ,dołożyłem koło zamachowe od gazeli od strony sprzęgła, no i niestety przekręciło wał od strony zapłonu ,czy to jest tego wina że dołożyłem to koło czy po prostu był już słaby , WSk 175 81 r silnik 060

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: silnik w3t 250

Post autor: Mateusz WSK » 2015-04-26, 00:15

marcin3ta pisze:zapytam tutaj nie bedę zakładał nowego tematu ,
Wymieniłem sprzęgło w wsk 175 wraz z łańcuszkiem ,dołożyłem koło zamachowe od gazeli od strony sprzęgła, no i niestety przekręciło wał od strony zapłonu ,czy to jest tego wina że dołożyłem to koło czy po prostu był już słaby , WSk 175 81 r silnik 060
Według mnie to coś ten wał był nie taki ale lepiej niech wypowiedzą się bardziej ogarnięci.
O przekręceniu czopa słyszałem ale w 125, w 175 pierwszy raz czytam.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: silnik w3t 250

Post autor: Sebastian440 » 2015-04-28, 13:12

Lipny wał, zamach niema nic wspólnego. Koniec offtop.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

marcin3ta
Posty: 417
Rejestracja: 2013-03-01, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: wsk dudek bak kobuz exsport
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: silnik w3t 250

Post autor: marcin3ta » 2015-04-29, 21:24

wał wymieniony i jest ok

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości